חדשות בארץ

הותר לפרסום: החשוד המרכזי בפרשה המשפטית הוא ראש לשכת עורכי הדין אפי נווה

בית המשפט השלום בתל אביב החליט הערב לשחרר את נווה - החשוד בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות - למעצר בית בתנאים מגבילים למשך שבוע, וזאת למרות שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב- 3 ימים

אפי נווה בדיון הערכת המעצר, הערב (צילום: Koko/Pool, flash90)אפי נווה בדיון הערכת המעצר, הערב (צילום: Koko/Pool, flash90)
אא

הפרשה המסעירה בימים האחרונים את אמות הסיפים של המערכת המשפטית בישראל שוברת הערב (רביעי) שיא דרמטי חדש: הותר לפרסום כי החשוד המרכזי בפרשה זו הוא ראש לשכת עורכי הדין, אפי נווה. החשדות המיוחסים לו הם שוחד והפרת אמונים.

על פי ההודעה שמסרה המשטרה מוקדם יותר היום, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) פתחה בחקירה בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות, וזאת בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים. מדובר בחשד לביצוע עבירות בנושא מינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים, ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום לבית המשפט המחוזי, מינוי שלבסוף לא קודם.

הבוקר הפכה החקירה הסמויה של המשטרה לחקירה גלויה. חוקרי יאח"ה הגיעו לביתו של נווה, עצרו אותו והעבירוהו למשרדי היחידה, שם נחקר באזהרה במשך 7 שעות. שתי חשודות נוספות – שופטת בבית משפט שלום ועורכת דין – זומנו והגיעו לחקירה. כמו כן זומנו עדים נוספים, נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים, ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב. חוקרי המשטרה הגיעו גם למשרדי לשכת עורכי הדין וביצעו בהם חיפוש. על שאר פרטי הפרשה מוטל עדיין צו איסור פרסום.

את האישור לפתיחה בחקירה נתן היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לאור המידע שהתקבל. עם זאת, בשל היכרותו האישית עם נווה הוא פסל עצמו מלעסוק בתיק, והעביר את הפיקוח על החקירה לידיו של פרקליט המדינה שי ניצן. את חקירת המשטרה מלווה פרקליטות מחוז מרכז.

במערכת המשפטית מעריכים כי חברי הוועדה למינוי שופטים יזומנו ללהב 433 לתת עדות בפרשה. בין חברי הוועדה – שרת המשפטים איילת שקד, המכהנת כיו"ר; שר האוצר משה כחלון; ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. חברת הכנסת נורית קורן (הליכוד) ועורכת הדין אילנה סאקר, החברות בוועדה, הגיעו כבר היום ללהב 433 (יאח"ה) בלוד ומסרו עדות בפרשה.

בתגובה לפרטים שנחשפו אודות הפרשה החמורה, הוציאו שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הודעה משותפת: "בימים האחרונים נפוצה חרושת שמועות בנוגע לפרשה הנחקרת ביחידת להב 433 והנוגעת למינוי שופטים. היום הותרו לפרסום פרטים הנוגעים לחקירה, והובהר כי מדובר בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ולניסיון להביא למינוי שופט שלום לבית המשפט המחוזי שלא קודם".

"בעקבות פרסום זה ראינו לנכון לציין כי אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תמצה את חקירת הפרשה ותגיע לחקר האמת. עוד ראינו לציין כי במהלך תקופת כהונתה של שרת המשפטים, חברת הכנסת איילת שקד, כיושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים, מינתה הוועדה 334 שופטים ורשמים בכירים בהליך מיון ובחירה קפדני ומקצועי. לצד השרה מכהנים בוועדה שני חברי כנסת, שר האוצר, שלושה שופטים של בית המשפט העליון ובהם נשיאת בית המשפט העליון, וכן שני נציגים של לשכת עורכי הדין".

"ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטות, שופטים, רשמות ורשמים בכירים העושים את מלאכתם נאמנה, ביושר ובמסירות. יש לקוות כי החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה".

בית משפט השלום בתל אביב החליט הערב לשחרר את נווה למעצר בית בתנאים מגבילים למשך שבוע, זאת למרות שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב- 3 ימים. נציג המשטרה אמר במהלך הדיון כי "בשלב זה מדובר ביחס לשני אירועים נקודתיים ולא חלילה כלפי המערכת המשפטית כולה. מעצרו הוא אינטרס ציבורי רם מעלה הגובר על זכותו של החשוד לחופש תנועה".

(עודכן: 21:42)

תגיות:שחיתותלשכת עורכי הדיןאפי נווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה