חדשות בארץ

הותר לפרסום: עורך דין בכיר נעצר ונחקר באזהרה בלהב 433

בעקבות הפרטים שנחשפו על הפרשה המסעירה את המערכת המשפטית, יצאו שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בהודעה משותפת, בה הביעו את ביטחונן כי מערכת אכיפת החוק תמצה את החקירה ותגיע לחקר האמת

יחידת להב 433 (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)יחידת להב 433 (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

המשטרה התירה היום (רביעי) לפרסם פרטים על הפרשה המרעידה בימים האחרונים את אמות הסיפים של המערכת המשפטית בישראל וגוררת חרושת של שמועות. על הפרשה הוטל בתחילת החודש צו איסור פרסום, שהוארך ביום ראשון בחודש ימים. את הבקשה הראשונית לצו איסור הפרסום הגיש באופן חריג ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), ניצב משנה יואב תלם, שהגיע לשם כך לבית המשפט.

מהודעת המשטרה מתברר כי ביחידת להב 433 (יאח"ה) מתנהלת חקירה בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים. החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים. מדובר בחשד לביצוע עבירות בנושא מינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים, ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום לבית המשפט המחוזי, מינוי שלבסוף לא קודם.

הבוקר הפכה החקירה הסמויה של המשטרה לחקירה גלויה. חוקרי יאח"ה הגיעו לביתו של החשוד המרכזי בפרשה, שהינו עורך דין בכיר, עצרו אותו והעבירוהו למשרדי היחידה לחקירה באזהרה. שתי חשודות נוספות – שופטת בבית משפט שלום ועורכת דין – זומנו והגיעו לחקירה. כמו כן זומנו עדים נוספים, נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים, ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב. חוקרי המשטרה הגיעו גם למשרדי לשכת עורכי הדין וביצעו בהם חיפוש. כל יתר פרטי הפרשה, כאמור, אסורים בפרסום.

את האישור לפתיחה בחקירה נתן היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לאור המידע שהתקבל. עם זאת, בשל היכרותו האישית עם החשוד המרכזי הוא פסל עצמו מלעסוק בתיק, והעביר את הפיקוח על החקירה לידיו של פרקליט המדינה שי ניצן. את חקירת המשטרה מלווה פרקליטות מחוז מרכז.

במערכת המשפטית מעריכים כי חברי הוועדה למינוי שופטים יזומנו ללהב 433 לתת עדות בפרשה. בין חברי הוועדה – שרת המשפטים איילת שקד, המכהנת כיו"ר; שר האוצר משה כחלון; ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות.

ובתוך כך, יו"ר הלשכה אפי נווה הודיע על יציאתו לנבצרות. למחליפו הזמני מונה עורך הדין אורי קינן.

בתגובה לפרטים שהותרו לפרסום על הפרשה החמורה, הוציאו שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הודעה משותפת: "בימים האחרונים נפוצה חרושת שמועות בנוגע לפרשה הנחקרת ביחידת להב 433 והנוגעת למינוי שופטים. היום הותרו לפרסום פרטים הנוגעים לחקירה, והובהר כי מדובר בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ולניסיון להביא למינוי שופט שלום לבית המשפט המחוזי שלא קודם".

"בעקבות פרסום זה ראינו לנכון לציין כי אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תמצה את חקירת הפרשה ותגיע לחקר האמת. עוד ראינו לציין כי במהלך תקופת כהונתה של שרת המשפטים, חברת הכנסת איילת שקד, כיושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים, מינתה הוועדה 334 שופטים ורשמים בכירים בהליך מיון ובחירה קפדני ומקצועי. לצד השרה מכהנים בוועדה שני חברי כנסת, שר האוצר, שלושה שופטים של בית המשפט העליון ובהם נשיאת בית המשפט העליון, וכן שני נציגים של לשכת עורכי הדין".

"ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטות, שופטים, רשמות ורשמים בכירים העושים את מלאכתם נאמנה, ביושר ובמסירות. יש לקוות כי החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה".

תגיות:שחיתותמערכת המשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה