חדשות בארץ

איזנקוט: תקפנו אלפי מטרות בסוריה ולבנון

בראיון ל"ניו יורק טיימס" התייחס הרמטכ"ל היוצא למאבק של ישראל מול ניסיונותיה של איראן להתבסס בסוריה: "הכוח שעמו התמודדנו בשנתיים האחרונות היה כוח נחוש, אך לא התרשמתי ביותר מיכולותיו"

איזנקוט (צילום: פלאש 90)איזנקוט (צילום: פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל גדי איזנקוט, המסיים מחרתיים (שלישי) את תפקידו, חשף כי ישראל תקפה בשנים האחרונות אלפי מטרות בסוריה ולבנון "מבלי לקבל אחריות על כך". דבריו של איזנקוט נאמרו בראיון שהעניק ל"ניו יורק טיימס", אשר פורסם בסוף השבוע.

בראיון דיבר איזנקוט בהרחבה על המדיניות שגיבשה ישראל מול ניסיונות ההתבססות האיראנית בסוריה. "עד לפני שנתיים וחצי תקפנו מטרות עד לסף מסוים", אמר הרמטכ"ל, בהתייחסו לפעילות הצבאית של ישראל שהתרכזה בפגיעה במשלוחי הנשק האיראניים לארגון החיזבאללה בלבנון. אולם לדבריו "מאוחר יותר הבחנו בשינוי משמעותי באסטרטגיה של איראן. הם החלו לשלוח לוחמים לסוריה והביאו אזרחים שיאמנו ויחנכו את המיליציות השיעיות".

איזנקוט ציין כי האיראנים שאפו לבנות בסוריה כוח שיגיע לסדר גודל של עד 100 אלף לוחמים שיעיים שיובאו מפקיסטן, אפגניסטן ועיראק, וזאת במטרה להפוך לגורם משמעותי בסוריה ולהשפיע על המתרחש בה. האיראנים, הוסיף הרמטכ"ל, בנו בסיסי אוויר ומודיעין משלהם בכל בסיס של חיל האוויר הסורי.

על פי הערכתו של איזנקוט, בנוסף ל- 8,000 אנשי חיזבאללה, הובאו לסוריה כ- 3,000 אנשי משמרות המהפכה וכ- 11,000 חיילי מיליציות שיעיות. האיראנים השקיעו בכך סכומי כסף ניכרים – 16 מיליארד דולר בשבע שנים. למרות זאת, בחסדי שמיים שאיפתם של האיראנים לא צלחה. לדברי ה"ניו יורק טיימס", בתחילת 2017 קיבל איזנקוט אישור מהממשלה לשנות את אופי הפעילות הצבאית: צה"ל החל ברצף של מתקפות, כמעט ברמה יומיומית, על מטרות בסוריה, כולל מטרות איראניות. המספרים מדברים בעד עצמם: בשנת 2018 שיגרו מטוסי חיל האוויר כ- 2,000 פצצות לעבר יעדים בסוריה.

איזנקוט הסביר בראיון מה הייתה טעותו של קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים, שהינו הארכיטקט הראשי של מדיניות החדירה האיראנית הצבאית לסוריה ולאזורים נוספים ברחבי המזרח התיכון. "הטעות של סולימאני הייתה בחירת 'מגרש משחקים' שבו הוא חלש באופן יחסי. לישראל יש עליונות מודיעינית ואווירית מוחלטת, בנוסף להרתעה חזקה ולגיטימציה לפעולה". הרמטכ"ל הוסיף כי "הכוח שעמו התמודדנו בשנתיים האחרונות היה נחוש, אך לא התרשמתי ביותר מיכולותיו".

בדברי פרידה מאיזנקוט שנשא הבוקר בפתח ישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "צה"ל תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה. רק ב- 36 השעות האחרונות חיל האוויר הישראלי תקף מחסנים של איראן עם נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. התקיפות האחרונות מוכיחות שאנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה, בדיוק כפי שהבטחנו". בסיור שערך מאוחר יותר בעוצבת הגליל – באזור הפעילות של צה"ל לחשיפתן ונטרולן של מנהרות חיזבאללה – הוסיף ראש הממשלה: "אם צריך, אנחנו גם נעצים את ההתקפות".

תגיות:איראןגדי איזנקוטסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה