חדשות בעולם

דיווח: יועצו של טראמפ ביקש מהפנטגון להכין תוכניות לתקיפה באיראן

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי הנחייתו של היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, הועברה למשרד ההגנה האמריקני לפני מספר חודשים, וזאת בעקבות מתקפת מרגמות של מיליציה שיעית פרו-איראנית שכוונה נגד השגרירות האמריקנית בבגדאד

בולטון (קרדיט: שאטרסטוק)בולטון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון בולטון, ביקש ממשרד ההגנה האמריקני להכין תוכניות לתקיפה אפשרית באיראן. כך דיווח היום (ראשון) ה"וול סטריט ג'ורנל".

על פי הידיעה בעיתון האמריקני, ההנחיה של בולטון לפנטגון הועברה לפני מספר חודשים, וזאת לאחר שבתחילת חודש ספטמבר נורו שלוש מרגמות לעבר שגרירות ארצות הברית בבגדאד. את הירי ביצעה מיליציה שיעית המזוהה עם איראן. המרגמות נחתו בשטח פתוח בסמוך לשגרירות, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. מתקפה נוספת התרחשה כנגד הקונסוליה האמריקנית בעיר בצרה, וגם היא לא גרמה לנפגעים, אך הירי הוביל את בולטון לכנס את צוות המועצה הלאומית במטרה לשקול צעדי תגובה של ארצות הברית למתקפה.

בולטון נחשב לסמן הניצי של ממשל טראמפ, וכמי שתומך בשינוי המשטר באיראן. מאז כניסתו לתפקידו כיועץ לביטחון לאומי באפריל 2018, הוא דוחף למדיניות קשוחה נגד משטר האייתוללות. על פי הדיווח, בקשתו להכנת תוכניות למתקפה באיראן – שהוגשה באופן רשמי על ידי המועצה לביטחון לאומי – חוללה זעזוע בפנטגון ובמחלקת המדינה. "אנשים היו המומים", אמר בכיר לשעבר בממשל, "מדהים היה לראות את יהירותם בכל הנוגע לתקיפה צבאית של איראן".

למרות התחושות הקשות, הפנטגון אכן נענה לבקשה, ואנשיו החלו בדיונים בנושא. עם זאת, ה"וול סטריט ג'ורנל" ציין, כי לא ברור האם אופציות צבאיות לתקיפה באיראן אכן הוצגו בפני הבית הלבן. זאת ועוד: לא ברור האם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היה מודע בכלל לבקשה שהפנה יועצו לפנטגון, והאם בכלל התגבשה תוכנית רצינית לתקיפה באיראן.

דובר המועצה לביטחון לאומי, גארת' מרקז, מסר כי המועצה "מתאמת מדיניות ומספקת לנשיא אפשרויות לחזות ולהגיב על מגוון של איומים". לדבריו, "אנחנו ממשיכים לשקול את מצבו של הסגל שלנו בעקבות המתקפה על השגרירות שלנו בבגדאד ועל הקונסוליה שלנו בבצרה, ונשקול מגוון רחב של אופציות לשמירה על ביטחונם ועל האינטרסים שלנו".

תגיות:איראןג'ון בולטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה