חדשות בארץ

ארבעה מתוך חמשת הקטינים העצורים בשב"כ ישוחררו למעצר בית

עורכי הדין של הקטינים, החשודים במעורבות ברצח הפלסטינית עאישה ראבי, אמרו כי ידרשו מחוקרי הארגון לערוך חשבון נפש: "שוב השב"כ גרם נזק נפשי לנערים חפים מפשע"

תמונת אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

ארבעה מתוך חמשת הקטינים שנעצרו בחשד למעורבות ברצח הפלסטינית עאישה ראבי ישוחררו היום (חמישי) למעצר בית בתנאים מגבילים למשך שישה ימים, וזאת בהתאם לבקשה שהגישו המשטרה והשב"כ לבית משפט השלום בראשון לציון. מעצרו של החשוד החמישי הוארך עד ליום שלישי הבא.

שלושה מתוך הקטינים היו במעצר במשך 12 ימים, ושניים נוספים נעצרו בסוף השבוע שעבר. בתחילת השבוע התיר השב"כ לפרסום כי החמישה חשודים ביידוי אבן שפגעה ברכבה של ראבי וגרמה למותה. "החשודים נעצרו בגין עבירות טרור חמורות, ובכללן רצח", נאמר בהודעת השב"כ.

בתגובה להחלטה על שחרורם של העצורים, בארגון "חוננו", המייצג חלק מהם, תקפו את התנהלות השב"כ. עורך הדין חי הבר, הפועל מטעם הארגון, הביע שמחה על השחרור אבל הוסיף: "נדרוש כי יבוצע תחקיר כיצד הגיע השב״כ למצב כזה בו הוא חוקר בחקירות כה קשות חפים מפשע תוך התעלמות מוחלטת מזעקתם וזעקת המשפחות ועורכי הדין. שוב השב"כ גרם נזק נפשי לנערים חפים מפשע".

עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את אחד הקטינים, אמר: "מהרגע הראשון טענתי שהחשד אינו רציני, ומהרגע שראיתי את הספינים של השב"כ ושמעתי על ההדלפות המגמתיות, היה ברור שהמעצר נבע בעיקר משיקולים של יחסי ציבור לשב"כ". בן גביר הוסיף כי אינו מבין כיצד הפרקליטות אפשרה את המעצרים בהיעדר חומר של ממש הקושר את הקטינים למעשה: "מרשי שהה 12 ימים בחקירה קשה שגרמה לו לטראומה, וכעת נשאלת שאלה אחת: מי יפצה אותו על אותה הטראומה? אני מצפה מחוקרי השב"כ לערוך חשבון נפש, ואני מעריך כי כל העצורים בפרשה ישוחררו גם הם תוך זמן קצר".

מהשב"כ נמסרה התגובה הבאה: "יודגש כי כל מהלכי החקירה בוצעו תחת פיקוח שיפוטי הדוק מצד הפרקליטות ובתי המשפט, וכי במהלך החקירה זכו הנחקרים לכלל התנאים המתחייבים בחוק בהתאם לגילם ולאמונתם. היום הוארך מעצרו של אחד החשודים ב- 6 ימים, וכן הוחלט כי בעניינם של חלק מהחשודים ניתן לבצע את פעולות החקירה הנדרשות כשהם נתונים במעצר בית ותחת תנאים מגבילים. כלל הראיות והממצאים שנאספו עד כה בחקירה הועברו לפרקליטות מחוז מרכז, אשר ליוותה את החקירה מראשיתה, ולאחר שזו תסיים את ניתוח הראיות וממצאי החקירה יוחלט על המשך ההליכים המשפטיים". בשב"כ הוסיפו וטענו כי "מאז ביצוע המעצרים התנהל מאמץ יזום ומתמשך של גורמים בעלי אינטרס, שנועד לשבש את מהלכי החקירה, לרבות הפצת מידע כוזב ביחס להתנהלות החקירה, תוך הכפשת שירות הביטחון הכללי ועובדיו. שירות הביטחון הכללי מדגיש כי הארגון לא יירתע וימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם המעורב בפעילות טרור באשר היא".

אתמול הגיעו כוחות משטרה לישיבת "פרי הארץ" ביישוב רחלים, בה לומדים חמשת הנערים, וחילקו זימונים למתן עדות לתלמידים בישיבה. בארגון "חוננו" הגיבו כי השוטרים נכנסו לישיבה באופן בלתי חוקי, ומבלי שהציגו צו המתיר להם להיכנס לשטח הפרטי. לדבריהם, צוות הישיבה אף הזהיר את השוטרים כי כניסתם אל המקום אינה חוקית וכי היא פוגעת בסדרי הלימוד של תלמידי הישיבה.

תגיות:שב"כרחלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה