חדשות בארץ

שוטרים פשטו על הישיבה ברחלים וחילקו לתלמידים זימונים לחקירה

בארגון "חוננו", שעורכי דין מטעמו מייצגים חלק מתלמידי הישיבה החשודים במעורבות ברצח הפלסטינית עאישה ראבי, הגיבו כי "המשטרה השתגעה ופועלת באופן בלתי חוקי" וקראו לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן "להתעורר ולשים סוף לרמיסת זכויות ילדי מוסדות חינוכיים"

ישיבת "פרי הארץ" ברחלים (צילום: עופר מאיר, פלאש 90)ישיבת "פרי הארץ" ברחלים (צילום: עופר מאיר, פלאש 90)
אא

כוחות משטרה נכנסו בצהריים (רביעי) לישיבת "פרי הארץ" ביישוב רחלים, בה לומדים חמשת הנערים שנעצרו בחשד למעורבות ברצח הפלסטינית עאישה ראבי באוקטובר 2018.

על פי הדיווחים מהמקום, השוטרים מסרו לתלמידי הישיבה זימונים לחקירה, וזאת לאחר ש- 30 מהתלמידים כבר נחקרו ותושאלו בפרשה.

מהמחלקה האזרחית של ארגון "חוננו" הגיבו בזעם על הפשיטה המשטרתית, בטענה כי השוטרים נכנסו לישיבה באופן בלתי חוקי, ומבלי שהציגו צו המתיר להם להיכנס לשטח הפרטי. לדבריהם, צוות הישיבה אף הזהיר את השוטרים כי כניסתם אל המקום אינה חוקית וכי היא פוגעת בסדרי הלימוד של תלמידי הישיבה.

בתגובת "חוננו" נאמר כי המשטרה ממשיכה ב"שיטת מצליח": "שהמשטרה תחליט. כרגע ישנם בחדרי החקירות חמישה נערים. האם הם כבר לא חשודים? שישחררו אותם. האם ייתכן ש- 80 ילדים זרקו יחד את האבן? המשטרה השתגעה ופועלת באופן בלתי חוקי. אנו קוראים לשר גלעד ארדן להתעורר ולשים סוף לרמיסת זכויות ילדי מוסדות חינוכיים".

עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את אחד הנערים החשודים בפרשה, אמר: "הגעתם של שוטרים לחלק זימונים בתוך מוסד לימודים היא שפל חדש בהתנהלות המשטרה והשב"כ בפרשיה הזו. מעבר לפגיעה בהישגים הלימודיים של התלמידים יש כאן יצירת טראומה ופעילות בניגוד לחוק הנוער ובניגוד לחוקים אחרים ואמנות בינלאומיות. גם אם רוצים לזמן קטינים לחקירה, יש לעשות זו בצורה נאותה ולא בהגעה ברוטאלית למוסד לימודים".

ואילו עורך הדין עדי קידר מארגון "חוננו" הגיב באומרו כי המשטרה מפרה ברגל גסה את הוראות החוק: "הבהרנו להם באופן ברור כי כניסה לשטח פרטי ולמגורים צריכה להתבצע על פי צו. למרות ההתראה, המשטרה התפרצה לישיבה".

"יש לזכור", הוסיף קידר, "שהתלמידים גם ככה מבוהלים לאחר ההתנהלות בחודשיים האחרונים, ואנו מצפים שהדבר יתוחקר באופן מיידי בידי מח"ש".

מוקדם יותר היום התחוללה סערה בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, בו היה אמור להתקיים דיון בערר שהוגש על ידי עורכי דין של חלק מהקטינים העצורים בשב"כ על הארכת מעצרם. לעורכי הדין אמיר ברכה וחי הבר, המייצגים מטעם ארגון "חוננו" את הקטינים, התברר כי הם לא הוכנסו לדיון. במחאה על כך, יצאו השניים מהאולם וסירבו לקיים את הדיון עד שהקטינים יובאו מחדר החקירות לאולם הדיונים.

בצאתו מהאולם, הגדיר עורך הדין חי הבר את שהתרחש כ"עליית מדרגה חדשה". הוא ציין כי הליכי מעצר מתקיימים כאשר החשוד נוכח באולם: "היחידה החוקרת החליטה שהיא לא רוצה להביא אותם והיא רוצה לקיים דיון שלא בנוכחותם. הדבר הזה לא נכון מבחינה פרוצדורלית, אין הליך מעצר שלא בנוכחות החשוד, לכן קמנו ועזבנו את האולם. אם המערכת רוצה לקיים דיונים במעמד צד אחד – שתקיים. אם החשודים לא פה – גם אנחנו לא פה. שיחליטו מה שיחליטו. שיהיה שיח בין היחידה החוקרת לבין בית המשפט, שידברו, שידסקסו. אם רוצים להאריך את המעצר, רוצים לקבל את הערר –  שיעשו מה שהם רוצים. אנחנו לא משתתפים במשחק הזה. יש גבול לכל תעלול".

תגיות:שומרוןרחלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה