ונשמרתם

מהיום: קסדה חובה לכל רוכבי האופניים החשמליים

חוק חדש שנכנס היום לתוקף קובע כי חובת חבישת הקסדה חלה על כל רוכבי האופניים החשמליים, בכל גיל ובכל סוג דרך

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לידיעת רוכבי האופניים החשמליים: החל מהיום (רביעי) נכנס לתוקף החוק המחייב לחבוש קסדה בעת רכיבה על אופניים חשמליים, בכל גיל ובכל סוגי הכבישים.

החוק החדש, שהינו חלק מתוכנית לאומית של משרד התחבורה להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים, אושר לפני מספר ימים בכנסת ופורסם ברשומות. עד כה חויבו רוכבי האופניים החשמליים לחבוש קסדה בכבישים בין-עירוניים בלבד, ובכבישים עירוניים חלה חובה זו רק על רוכבים עד גיל 18. מהיום הורחבה חובת חבישת הקסדה, וכאמור היא חלה בכל גיל ובכל דרך.

במשרד התחבורה מעריכים כי ישנם כיום למעלה מ- 200 אלף אופניים חשמליים שמישים בישראל. על פי תקנות שהוצאו ב- 2014 להסדרת נושא השימוש באופניים החשמליים, ניתן לרכב על אופניים חשמליים בעלי הספק מירבי של 250 וואט, שמהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. כמו כן, נקבעה חובת התקנה של אביזרי בטיחות באופניים החשמליים.

יצוין, כי הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת על פי חוק מגיל 16 ומעלה. הקנס בגין אי חבישת קסדה עומד כיום על 250 שקלים, אך הוא צפוי לגדול בקרוב ל- 1,000 שקלים.

דו"ח שפורסם על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת מלמד כי בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר הנפגעים בתאונות בהן מעורבים אופניים חשמליים. לפני כשלושה חודשים אושרה בממשלה פה אחד החלטה המאמצת את התוכנית הלאומית להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים ומשתמשי הדרך. התוכנית מתמקדת בעיקרה בשיפור כשירותם של רוכבי האופניים החשמליים, וכן בהגברת האכיפה והחמרת הענישה על הפרות חוק ברכיבה על כלים דו-גלגליים חשמליים ועל שיווקם של כלים מסוג זה שאינם עומדים בתקן הנדרש בהתאם לתקנות התעבורה. בין הצעדים הנכללים בתוכנית: מבחן ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים, איסור לבצע שינויים באופניים החשמליים והגדלה משמעותית של הקנסות על רוכבי אופניים חשמליים הנוהגים בניגוד לחוק.

תגיות:קסדהונשמרתםאופניים חשמליים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה