בריאות ותזונה

גם אנחנו הופתענו: אחרי שתכירו את השורש הזה - תשכחו לגמרי מעייפות, חרדות ודיכאון

דיכאון, חרדות ועייפות כרונית? אחרי שתכירו את הצמח המופלא הזה, גם אתם תשכחו שסבלתם מהם אי פעם

אא

מרתון החיים שבו אנו נתונים, מכניס אותנו לא פעם ל'קיפאון' תחושתי שבא לידי ביטוי על ידי תופעות כמו דיכאון, עייפות כרונית וחוסר אנרגיה כללית. אם גם אתם נמנים על חסידי הבריאות מהטבע, ודאי תשמחו לשמוע שאלוקים כבר טמן את כל הרפואות בצמחים ובמזונות שהוא ברא עבורנו - שבהם קיימים החומרים החיוניים שבכוחם לרפא ולשקם את המערכות הפנימיות כולן. 

לעתים נובעת העייפות ממחסור בויטמינים ומינרלים חיוניים שהגוף שלנו פשוט לא מקבל די הצורך, על ידי המזונות שאנו אוכלים. ולעתים היא נובעת מלחץ שלא הצלחנו להרגיע. מה החיסרון בזה בעצם? שגם כאשר השגנו כבר מנוחה ורגיעה, הגוף מקבל את המסר שאנחנו עדיין מתוחים ולחוצים משום שלגוף כבר השתחררו הורמוני סטרס כגון קורטיזול ואדרנלין. 

במצב כזה המוח משדר לגוף שהוא עדיין במרוץ ועדיין צריך לדאוג - ואז אנחנו חווים סוג של נפילת מתח רגשית. הגוף מותש מהמלחמות הפנימיות האלה, ולעתים זה יכול להתבטא גם בחוסר שינה רציף. 

צמח המאקה השחור שמגיע מדרום אמריקה ופרו נחקר בעשור האחרון ביתר שאת, והצליח לעורר הד נרחב סביבו - לא בכדי. למעשה, מחקרים רבים מגדירים אותו היום כ'צמח-על' שמכיל כמות אסטרונומית של מינרלים וויטמינים רבים שמוכרים לנו בתי המרקחת בצורה של כמוסות מרוכזות. 

נשאלת השאלה למה דווקא הוא, ובמה הוא שונה משאר הצמחים שמכילים גם הם ויטמינים ומינרלים רבים. 

וכאן הרגע לחשוף את הייחודיות המדהימה שלו:

לא ברור כיצד דווקא הוא נבחר לכך, אבל הויטמינים והמינרלים של המאקה נספגים בגוף בצורה מלאה ולא חלקית, ולפיכך - כבר אחרי צריכה של שבועיים, אתם תרגישו בשינוי שחל בגופכם. 

אז במה עוד הוא מצטיין?

רופאים וחוקרים רבים שבדקו את תכונותיו של צמח המאקה מדווחים כי מדובר ב'פצצת אנרגיה' שמפחיתה בצורה ניכרת תופעות של חרדות, לחץ, מתח, חוסר אנרגיה, מצבי רוח קיצוניים ובעיות שינה. 

"כמו שורש הג'ינסנג והשוש, גם שורש המאקה הוא אחד הצמחים שאנו מסווגים אותם כצמחים שמשפרים באופן ישיר את איזון ההורמונים בגוף ומכאן שהם מסייעים בהתמודדות עם מחלה, חרדות ועייפות כרונית. המערכת האנדוקרינית שלנו משפיעה בצורה קיצונית על כל שאר מערכות הגוף שלנו, ואם גם אתם סובלים מתופעות של חרדות - המאקה יכולה להיות החברה הכי טובה שלכם", כך נכתב באתר אמריקני ששם לו למטרה להסביר את כל נושא ההורמונים והדרך לשלוט בהם. 

בזמן לחץ, הגוף שלנו מגיב בשלושה שלבים עיקריים שהרפואה מכנה 'תסמונת הסתגלות כללית'.

השלב הראשון זה שלב ה'אזעקה' שבו מתרחש משהו שמכניס אותנו לתחושת הלחץ - כמו ראיית עכביש מפחיד או בלימת פתע של המכונית. 

בשל אותו לחץ, בשלב השני הגוף שלנו מגביר את השחרור של הורמוני קורטיזול ואדרנלין, ואילו בשלב השלישי - מתרחשת 'תשישות של יותרת הכליה' או מצב שבו ההורמונים שלנו בלתי מאוזנים וגורמים לעייפות ושחיקה. 

ככל שהלחץ הולך וגובר, כך גוברות החרדות ותחושות המיאוס בחיים ר"ל, אך לדברי המחקרים שורש המאקה מפחית משמעותית חלק מהעומס שנגרם על יותרת הכליה ובשאר המערכות, ועוזרת לגוף 'לדלג' על שלב התשישות ולא להתבוסס בו לאורך זמן. 

איך נראה צמח המאקה?

מדובר בצמח שמזכיר בגודלו וצורתו את הצנון, וצבעו לבן-צהבהב. 

איפה משיגים ואיך צורכים?

בארץ ניתן להשיג את הצמח רק בבתי המרקחת ובבתי הטבע, והוא נמכר בצורה של כמוסות עם אבקה של 100% מאקה בתוכן. 

הערה: כתבה זו מובאת כהעשרת הידע בלבד, ואינה מתיימרת להוות תחליף לייעוץ רפואי מקצועי

תגיות:שורשמחקרחרדותמאקה שחור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה