חדשות בארץ

דיווחים: התארגנויות בעבודה להדיח את גבאי ולהחזיר את ברק לראשות המפלגה

בכירים במפלגת העבודה פנו לראש הממשלה לשעבר בהצעה להתמודד על תפקיד ראשות המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה. במקביל, פעילים במפלגה החלו באיסוף חתימות בקרב צירי ועידת המפלגה כדי להביא להדחתו של היו"ר אבי גבאי

אהוד ברק (צילום: פלאש 90)אהוד ברק (צילום: פלאש 90)
אא

האם אהוד ברק בדרכו חזרה לראשות מפלגת העבודה? כך, על כל פנים, עולה מדיווח בערוץ 20 לפיו בכירים במפלגת השמאל הציעו לראש הממשלה לשעבר להתמודד על תפקיד ראשות המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה בבחירות הקרובות.

על פי הדיווח, חברי הכנסת איתן כבל ואיילת נחמיאס-ורבין הם בין בכירי מפלגת העבודה שפנו לברק בהצעה זו. על פי סקרים פנימיים שונים שנערכו במפלגה, ברק יוכל להוציא אותה מהמשבר האלקטורלי העמוק בו היא שרויה, ואולי אף להוביל לחיבורים עם גורמים נוספים במערכת הפוליטיים, בין השאר הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ העומד בראש מפלגת "חוסן לישראל".

ברק בן ה- 76 – רמטכ"ל ושר ביטחון לשעבר, שכיהן כראש הממשלה בין השנים 2001-1999 – נוהג בשנים האחרונות לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות, ולעיתים אף בסגנון בוטה למדי. ברק, שהינו כיום איש עסקים, נתפס על ידי לא מעטים במפלגת העבודה כאופציה ריאלית לאושש את מעמדה הירוד מזה שנים.

כזכור, שלשום הטיל יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, פצצה פוליטית כאשר הודיע ליו"ר "התנועה" ציפי לבני על פירוק "המחנה הציוני" – הרשימה הפוליטית המשותפת לשתי המפלגות, שהוקמה בדצמבר 2014, בתקופת כהונתו של יצחק הרצוג כיו"ר העבודה. גבאי בחר לעשות את הצעד הדרמטי במסיבת עיתונאים בשידור חי בהשתתפותה של לבני, מבלי שהודיע לה על כך מראש. חלק מחברי מפלגת העבודה הביעו לאחר מכן תמיכה בצעדו של גבאי והגדירו זאת כהפגנת מנהיגות, אך רבים במפלגה – ומחוצה לה – תקפו את האופן הבוטה בו בחר גבאי לסיים את השותפות הפוליטית עם לבני. סקרים חדשים שפורסמו אמש, בחברת החדשות וב"כאן", העלו כי המהלך של גבאי לא הוכיח את עצמו, לפחות בשלב זה, וכי מפלגת העבודה זוכה למספר מביך של מנדטים - בין 7 ל- 8.

במקביל ליוזמה להחזרתו של ברק לראשות מפלגת העבודה, פעילים במפלגה החלו באיסוף חתימות של חברי ועידת המפלגה במטרה להביא להדחתו של גבאי מראשות המפלגה. גבאי נבחר ביולי 2017 לראשות העבודה ולמועמדה לראשות הממשלה. מטרתם של הפעילים הינה לגייס 1,350 צירי ועידה כדי שניתן יהיה להוביל לקבלת החלטה על עריכת בחירות מחדש לראשות המפלגה.

ובתוך כך, שלושה חברי כנסת מהעבודה מתחו היום ביקורת חריפה על התנהלותו של גבאי בפרשת ניתוק השותפות הפוליטית מציפי לבני. בראיון הבוקר לגלי צה"ל אמר איתן כבל כי "גבאי צריך לשקול לפנות את מקומו". הוא הוסיף כי אינו מוכן לראות את מפלגתו טובעת: "בעולם העסקים שגבאי מתהדר בו הוא כבר מזמן היה מניח את המפתחות". חברת הכנסת נחמיאס-ורבין אמרה, בראיון לגלי צה"ל, כי גבאי אחראי למצבה של מפלגת העבודה: "מה שמתרחש מתחת לאפינו הוא גדיעת מפלגת העבודה והיו"ר צריך לקבל החלטות. בנסיבות העניין, האחריות עליו. המהלך שלו עם לבני היה טעות קשה. הייתי רוצה לראות אותו מתחלף, אבל יש לעשות את זה ביחד איתו ולא מולו". ואילו חבר הכנסת יוסי יונה אמר, בראיון לרשת ב', כי גבאי אינו צריך לעמוד בראש גוש מפלגות השמאל.

בפוסט שהעלה כבל הערב לעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב, בין היתר: "אסור לשתוק יותר. מפלגת העבודה היא הבית שלי מאז שאני זוכר את עצמי. צמחתי בה, עבדתי עם ענקים כמו רבין ופרס ולא עזבתי אותה אפילו ליום אחד. התנועה המפוארת הזאת שהקימה את המדינה מגרדת היום את אחוז החסימה. אנחנו רגע לפני נקודת האל חזור ואני לא מתכוון יותר לעמוד מנגד ולראות את הבית הפוליטי שלי ושל רבים וטובים בישראל נחרב".

"הציבור נושא אלינו עיניים ומחפש אלטרנטיבה. במקום שנציג לו את זה הפכנו להיות תכנית ריאליטי עם הדחות וקשקושים. זה אולי מביא רייטינג בטלוויזיה אבל בעולם הפוליטי זה מבריח מאיתנו אנשים. ההיסטוריה לא תסלח לנו על כל הפיצולים האלה ועל ההתעסקות באגו במקום במה שצריך לעשות".

כבל הוסיף כי אינו מתעסק בהדחות במפלגתו, אלא הוא ממקד את מעייניו אך ורק בהפלת ממשלת הימין. הוא קרא "לשלב ידיים עם כל הגורמים שמאמינים בישראל יהודית ודמוקרטית וברוח מגילת העצמאות ולהקים חזית שתנצח בבחירות הקרובות".

תגיות:אהוד ברקמפלגת העבודהאבי גבאיאיתן כבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה