חדשות בארץ

טלטלה בשמאל: גבאי מפרק את המחנה הציוני

''אני מאחל לך הצלחה בבחירות, בכל מפלגה שבה תהיי'', אמר אבי גבאי לציפי לבני ובכך הודיע על פירוק המחנה הציוני

  • כ"ד טבת התשע"ט
אבי גבאי (צילום: פלאש 90)אבי גבאי (צילום: פלאש 90)
אא

במהלך ישיבת סיעת המחנה הציוני הבוקר (שלישי) החליט אבי גבאי יו"ר מפלגת "העבודה" לפרק את ''המחנה הציוני'', כאשר הודיע לציפי לבני, יו"ר "התנועה", על הפסקת השותפות ביניהם.

גבאי אמר את הדברים הבאים: ''קיוויתי והאמנתי שהשינוי והשותפות החדשה יובילו לצמיחה שלנו, לחיבור של ממש, לפירגון הדדי. אבל הציבור חכם הוא רואה שזה לא מצב הדברים והתרחק. אני עדיין מאמין בשותפות, בחיבורים, בלאחד מחנה גדול ומחויב לשינוי, אבל חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך. זה לא קורה בשותפות הזאת ולכן אני שוב בוחר בציבור.

כעת פנה גבאי באופן ישיר ללבני, בהטילו את הפצצה הבאה: "ציפי, אני מאחל לך הצלחה בבחירות, בכל מפלגה שבה תהיי. אנחנו נמשיך להילחם ולהיות מחויבים לשינוי שעם ישראל רוצה. באתי לפוליטיקה עבור העם ואשאר תמיד בצד שלו''.

לבני שישבה לצדו של גבאי בעת שהכריז על הפסקת השותפות, ביקשה שלא להגיב. לאחר מכן היא קמה ויצאה מהחדר, וציינה שהופתעה מהחלטתו של אבי גבאי לסיים את השותפות איתה.

דקות ספורות לאחר שהדהים גבאי את המערכת הפוליטית, אמר ח"כ איציק שמולי חבר הסיעה כי היעד הוא לחבור למפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. "ננסה בכל מאודנו להתחבר עם המפלגה החדשה של גנץ", אמר שמולי ל-ynet.

כזכור, מצבה של מפלגת המחנה הציוני אינו מזהיר כלל. סבקרים האחרונים צופים לה 7-9 מנדטים בבחירות הקרובות. סקרים אלו, החוזים את התרסקות המפלגה, הובילו כמה מחברי הכנסת לבחון אפשרות להתפלג מהמחנה הציוני ולהצטרף למרצ. חברי הכנסת ששקלו את המעבר הם: איתן כבל, איילת נחמיאס-ורבין, יוסי יונה, נחמן שי ומיקי רוזנטל. עם זאת, מאחר שדרוש רוב של לפחות 8 חברי כנסת כדי להתפצל מהסיעה הקיימת וטרם הושג הרוב, נראה כי סיכויי המהלך אינם גבוהים.

תגיות:המחנה הציוניאבי גבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה