חדשות בארץ

לאחר הפיצול במחנה הציוני: סקר חדש מצביע על התפלגות הקולות בין המפלגות

סקר חדש של חברת החדשות מצביע על התוצאות הבאות: הליכוד – 31, הימין החדש - 6, הבית היהודי – 4, העבודה – 8

  • כ"ה טבת התשע"ט
אבי גבאי (צילום: פלאש 90)אבי גבאי (צילום: פלאש 90)
אא

שבוע סוער במערכת הפוליטית מימין ומשמאל: הערב (רביעי) פורסם סקר של חברת החדשות. הסקר מצביע על כך שקיימת עליה של שני מנדטים בגוש הימין מאז עזיבתם של בנט ושקד את הבית היהודי, ופירוק המחנה הציוני על ידי אבי גבאי.

הסקר שנערך ע"י מכון מדגם בשיתוף iPanel של ד"ר מינה צמח ומנו גבע. ממנו עולה שמפלגת הליכוד תקבל 31 מנדטים, ''חוסן לישראל'' - 12 מנדטים, הרשימה המשותפת – 12, יש עתיד – 10, העבודה – 8, יהדות התורה – 7, הימין החדש – 6, ש"ס – 5, כולנו – 5, גשר – 5, מרץ – 5, גשר – 5, התנועה – 5, והבית היהודי – 4.

זאת לעומת סקר של חדשות 2 שפורסם בתחילת השבוע, ממנו עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום היתה מפלגת הליכוד זוכה ל-28 מנדטים, חוסן לישראל - 14, הרשימה המשותפת ויש עתיד 12 כל אחת, המחנה הציוני – 9, יהדות התורה -7, הימין החדש, ש"ס, כולנו ומרץ – 6 כל אחת, גשר וישראל ביתנו - 5 כל אחת, והבית היהודי – 4 בלבד.

בתוך כך, שר הביטחון לשעבר משה יעלון הכריז היום באופן סופי על הקמת מפלגתו חדשה. שם המפלגה 'תל"ם' הינו ראשי תיבות של המילים: 'תנועה לאומית ממלכתית'. במערכת הפוליטית מעריכים שיעלון וגנץ ירוצו תחת שתי מפלגות שונות אך ברשימה אחת. הסיבה לריצה בשתי, מפלגות אך ברשימה אחת, היא ככל הנראה חילוקי דעות אפשריים בין השניים, כשאחד הנושאים הבולטים בהם הוא האפשרות לישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הבחירות. בעוד גנץ לא פסל את האפשרות, יעלון מתנגד לדבר זה, ורואה בהחלפת נתניהו כיעד עליון.

תגיות:בחירותסקרהמחנה הציוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה