סיפורי אמונה

"אני מבטיח לך שעד השבוע הבא אשתך תחזור"

כיצד הבטיח הרבי לניצול השואה השבור כי אשתו תשוב אליו בתוך שבוע? סיפור מרגש על אהבת ישראל

  • י"ב טבת התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרבי מקופישניץ, הרב אברהם יהושע השל, היה מפורסם באהבת ישראל. כרבה של הקהילה בארצות הברית של אחרי מלחמת העולם השניה, הוא דאג ותמך ועשה כל שביכולתו כדי לסייע לניצולים השבורים. לעתים תכופות, כששמע על בעיותיהם של אחרים, היה פורץ בבכי תמרורים.

אחד הסיפורים המופלאים עליו הוא כאשר הגיע אל ביתו של הרב אדם שניצל בעור שיניו מאימת השואה. עם תום המלחמה הצליח להגר לארצות הברית וקיווה להשתקע בה. אך, למרבה הכאב, שלטונות אמריקה סירבו להעניק לאשתו אשרת כניסה למדינה, בטענה כי בריאותה רופפת.

על פי הוראת המדינה, האישה שהתה על אי המהגרים אליס איילנד בהמתנה לגירוש הצפוי. בעלה הגיע לבית הרבי כשהוא שבור ורצוץ. "אין לי טעם בחיי בלי אשתי", מירר בבכי. "הרבי, בבקשה, תעזור לנו".

"אל תדאג, בבקשה אל תדאג," השיב לו הרבי ברכות. "אני מבטיח לך שעד השבוע הבא אשתך תהיה כאן יחד אתך".

כאשר שמע האיש את הבטחתו של הרב, באה מנוחה לנפשו. הוא יצא משם כאדם חדש, שלו ומלא תקווה.

באותו הזמן שהה בבית הרב אחד מתלמידיו, ושמע את הבטחתו של הרב. הוא אזר אומץ ופנה לרבי בפליאה, ושאלו: "כיצד הרב יכול לתת הבטחה כל כך נועזת, תוך שהוא נוקב בתאריך, כאשר ידוע שהשלטונות מחמירים מאוד על כך?!".

כה היתה תשובתו של הרבי: "הרי ראית כמה נואש היה האיש האומלל. בראש ובראשונה דאגתי להרגיעו, ותודה לא-ל, הצלחתי בכך. אחד הרווחים הוא שלפחות במשך השבוע הקרוב הוא יחוש טוב יותר. אם כעבור שבוע הוא יראה שאני טעיתי וכי אשתו גורשה מהמדינה, הוא יאמר: 'אברהם יהושע הוא שקרן. אברהם יהושע אינו רב אמיתי'. אבל לפחות במשך שבוע תהיה לו שלווה".

תוך כדי דבריו, פתח הרבי את ספר התהילים, והחל לומר מזמורים ברגש עז. תלמידו שמע אותו מפציר במילים הבאות: "בבקשה אלוקים, בבקשה, דאג לכך שאברהם יהושע לא אמר דבר שקר. אני רק ניסיתי לעזור ליהודי הנמצא במצוקה גדולה. אנא, אל תניח לי להפוך לשקרן..." עד שעה מאוחרת בלילה המשיך הרבי לקרוא תהילים למען כניסתה של האישה לארצות הברית, תוך שהדמעות שוטפות את פניו הקדושות.

בחסדי שמים, התקבלו התפילות, והאישה קיבלה רשות להישאר בארצות הברית. 

תגיות:הבטחהסיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה