פרשת ויגש

פרשת ויגש כפי שלא היכרנו מעולם – כל המידע המרתק על פרשת ויגש

פרשת השבוע, פרשת ויגש, הינה פרשה מופלאה בעלת לימודים מוסריים חשובים וייחודיים. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם על פרשת ויגש. לא תתחרטו

  • ז' טבת התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב זמיר כהן בשיעור קצר על פרשת ויגש:

 

כיצד לומדים בפרשה שחייב אדם בכבוד אביו יותר מכבוד סבו? חידוש נפלא מהספר זרע שמשון:

 

מדוע בסיום התפילה פוסעים 3 פסיעות לאחור? למה רק לאחר 20 שנה ניסו אחי יוסף להציל אותו? למה השתתף הקדוש ברוך הוא בחרם של השבטים? ולמה לא שלח יוסף הודעה לאביו על כך שהוא חי? 

 

למה צפצף המגנומטר כשהרב שטיינמן ניסה לעבור דרכו ומדוע הוא בכה? למה קרה יעקב קריאת שמע כשהוא ראה את יוסף לראשונה? ולמה לא הכירו אחי יוסף אותו? הרי הוא היה דומה מאוד ליעקב אבינו. צפו:

 

מה הקשר בין מכירת יוסף והקמת מדינת ישראל? כיצד השפיע כורש מלך פרס על נשיא ארצות הברית, ואיך ניחם יוסף את אחיו שנבהלו מפניו? הרב אהרן לוי במסר השבועי לפרשת ויגש:

 

מהי התוכחה שהוכיח יוסף את אחיו? מה רצתה הנפטרת בת התשעים מאנשי החברא קדישא? וכיצד הצליח יוסף למחול לאחיו למרות כל מה שעשו לו? 

 

מדוע השתמש יוסף בגביע שלו במהלך המפגש עם אחיו? מה ראו המצרים שבאו לעזור לישראל ביום? מה קרה בעשרה בטבת בימי בית שני? ומה הקשר של בית המקדש לבין יום השבת ועשרה בטבת?

 

מתי התפלל יהודה על הצלת בנימין? מה הרויח החונך של היתום הקטן? איך התעשרה בעלת הקיוסק בפולין? וכיצד נבנה שידוך נפלא בזכות הגיורת שנרצחה?

 

למה כל השבטים הוגלו על ידי סנחריב ונעלמו ואילו יהודה ובנימין קיימים עד היום? מתי עושים בשמים "מבצע" ומוציאים רשעים מהגיהנום לגן עדן? למה העביר הרב שך זצ"ל את השם של הילד הגדול לתינוק החולה? למה שלח יוסף ליעקב אביו עשרה חמורים? מדוע ביקש הרב מהבעל להשתדל להרגיז את אשתו בכוונה תחילה? למה נקרא סדר "נזיקין" בש"ס בשם סדר "ישועות"? וכיצד כיסה האברך חובות עתק ואפילו הרוויח דירה חדשה? 

 

למה מת יוסף לפני כל אחיו? למה דרש יוסף מהמצרים למול את עצמם? ולמה יעקב לא רצה לקבל אוכל ממצרים? הרב ברוך רוזנבלום מסביר איך שורדים בגלות:

 

כמה המילים הטובות שלך, אמא, יכולות להשפיע על הנשמות שהקב"ה הפקיד בידייך. הרבנית חגית שירה בשיחה מחזקת על הכוח העצום שיש בכוחך לבנות עולמות:

 
מדוע שינה יהודה את גישתו ליוסף לאחר משפט אחד? הרב זמיר כהן מסביר את גדולתו הרוחנית של יהודה, וגם על העבודה המוטלת על כל אחד מאתנו. לחצו כאן.

ה"אור החיים" על פרשת ויגש מעניק לנו תגלית המסוגלת לחולל מהפך במערכת המורכבת של יחסי אנוש. לחצו כאן.

לטעות זה אנושי, לסלוח זה אלוקי. לקריאה, לחצו כאן.

מה קרה פתאום? מדוע יוסף נגלה אל אחיו מוקדם מהמתוכנן? לקריאה, לחצו כאן.   

לא בכדי מכונה יוסף "הצדיק" – פרשתנו מראה את מידותיו התרומיות. לקריאה אודות דמותו המופלאה של יוסף, לחצו כאן.

המודעה שתלש רבי אהרן קוטלר מהעיתון, התוכי הרטוב שנכנע בלב ים והשיקולים שלנו: האם לעשות מעשי חסד מזדמנים, כשאנחנו בעצם יכולים למנף אותם. לחצו כאן לקריאה.

7 עובדות מרתקות על סרח בת אשר, לחצו כאן.

לקריאת פרשת ויגש במלואה, לחצו כאן.

הפטרת ויגש: ספר יחזקאל פרק לז טו - כח. לקריאת ההפטרה ופירושיה, לחצו כאן. 

לחצו כאן ועברו למדור פרשת ויגש, המכיל עשרות סרטונים ומאמרים מרתקים.

תגיות:פרשת השבועפרשת ויגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה