חדשות כלכלה

בקרוב: החשמל צפוי להתייקר ב- 6%

רשות החשמל הודיעה על הכוונה להעלות בתחילת 2019 את תעריף החשמל. העלייה במחיר כפופה לשימוע ציבורי

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

רשות החשמל הודיעה אתמול (ראשון) כי תעריף החשמל צפוי לעלות בממוצע לצרכן הביתי בכ- 6%.

העלייה במחיר החשמל כפופה לשימוע ציבורי. התעריף החדש ייכנס לתוקף בתחילת 2019, והוא יעמוד על כ- 49 אגורות לקוט"ש (קילוואט-שעה).

בהודעתה, הבהירה רשות החשמל כי לרפורמה שאושרה השנה במשק החשמל לא הייתה שום השפעה על עליית התעריף. לדבריה, עליית מחיר החשמל לצרכן נובעת מהתייקרות מחירי הדלקים, שנגרמה בין היתר כתוצאה מהתחזקות הדולר: "בין השאר, התייקר הגז הטבעי הנוזלי (LNG) בכ- 37%, ומחירי הפחם והגז מתמר עלו בכ- 10%". התייקרות זו, בהיקף של כ- 1.5 מיליארד שקלים, תרמה כ- 6% לייקור התעריף.

גורם נוסף שהוביל לצורך להעלות את מחיר החשמל הינו "כניסה מאסיבית של אנרגיה מתחדשת למשק החשמל, שכוללת בין השאר מתקנים סולאריים חדשים – קרקעיים ועל גגות. אנרגיה זו מייקרת את התעריף בכ- 0.7 מיליארד שקלים, שתרמו כ-3% לייקור התעריף".

מנגד, ההפחתה בעלויות הבלו, שנגבו על ידי חברת החשמל במסגרת משבר הדלקים בשנים 2013-2011 ותקלת תמר משנת 2017, הוזילה את התעריף בכ- 0.7 מיליארד שקלים, המהווים כ- 3% מהתעריף.

העלייה הצפויה במחיר החשמל תחזיר אותו לרמה בה היה בשנת 2015. ברשות החשמל מדגישים כי גם לאחר העדכון הקרוב, תעריף החשמל בישראל צפוי להישאר ברמה ממוצעת ביחס למדינות במערב, הן במונחים ריאליים והן במונחי כוח קנייה.

תגיות:חשמלתעריףרשות החשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה