חדשות בארץ

בג"ץ העניק לממשלה אורכה של חודש וחצי לחוקק חוק גיוס חדש

חוק הגיוס הקיים פקע הלילה בחצות. המדינה ביקשה להאריך את תוקפו עד סוף חודש מרץ 2019, אך בג"ץ נענה באופן חלקי בלבד והאריך אותו עד ל- 15 בינואר 2019. עד למועד זה, תצטרך הקואליציה לחוקק חוק חדש

ישיבת הממשלה, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ישיבת הממשלה, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בג"ץ העניק היום (ראשון) לממשלה אורכה של חודש וחצי נוספים – עד ה- 15 בינואר 2019 – כדי לחוקק חוק גיוס חדש.

ביום ראשון שעבר החליטו ראשי מפלגות הקואליציה בישיבתם לבקש מבג"ץ אורכה נוספת שתאפשר להשלים את חקיקת חוק הגיוס. מהישיבה נעדרו יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר דגל התורה משה גפני. בהתאם להחלטה, הגישה המדינה לבג"ץ בקשה להאריך את תוקפו של חוק הגיוס הקיים בארבעה חודשים, עד סוף חודש מרץ, כדי לאפשר את אישורו בכנסת של חוק גיוס חדש. הדחייה נומקה במשבר הפוליטי שנוצר עם התפטרותו של אביגדור ליברמן מתפקידו כשר הביטחון ופרישתה של מפלגתו לאופוזיציה. הקואליציה נשענת כעת על 61 חברי כנסת בלבד, ובבקשת המדינה לבג"ץ נאמר כי "במצב הקיים, לעת הזו, אין רוב בקואליציה לנוסח החוק שגובש על ידי מערכת הביטחון ואשר עבר בקריאה ראשונה, באופן שמחייב היערכות מחדש בכל הנוגע להליכי חקיקה רגישים כגון אלו".

כזכור, חוק הגיוס עבר בחודש יולי בקריאה ראשונה, לאחר דיון ארוך וסוער, במהלכו הביעו חברי הסיעות החרדיות את התנגדותם העזה להגבלות על לומדי התורה ולהטלת סנקציות עליהם. בחודש אוגוסט נענה בג"ץ באופן חלקי לבקשת המדינה, והאריך את תוקפו של חוק הגיוס, שאמור היה לפקוע ב- 12 בספטמבר, בכשלושה חודשים בלבד. תוקפו של החוק הקיים פקע הלילה בחצות. גם ההחלטה היום מקנה, כאמור, אורכה קצרה יותר ממה שביקשה המדינה.

תגיות:חוק הגיוסבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה