חדשות בארץ

יום שחור במדינת היהודים: חוק הגיוס עבר בכנסת בקריאה ראשונה

כאב עצום ובלתי נתפס: מליאת הכנסת אישרה את חוק הגיוס, הקובע יעדי גיוס לציבור החרדי ומטיל סנקציות כלכליות על ישיבות, במידה ולא יעמדו ביעדים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

יום עצוב במדינת ישראל: הכנסת אישרה הלילה (שלישי), לאחר דיון ארוך וסוער, את חוק הגיוס בקריאה ראשונה. 63 ח"כים הצביעו בעד החוק ו-39 ח"כים התנגדו.

החוק, שזכה להתנגדותן הנחרצת של גדולי ישראל ושליחיהם – חברי הכנסת ממפלגות ש"ס ויהדות התורה, קובע כי על החרדים לעמוד ביעדי הגיוס שנקבעו. על פי החוק, יעדי הגיוס יגדלו משנה לשנה בקצב שבין 5%-8% לשנה. באם לא יעמדו ביעדים אלו – יוטלו על הישיבות, החל מהשנה השלישית, סנקציות כלכליות.

במהלך הדיון על חוק הגיוס, הביעו חברי הסיעות החרדיות את התנגדותם העזה להגבלות על לומדי התורה ולהטלת סנקציות עליהם.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר: "איפה הבושה של העם היהודי שמדברים על לומדי תורה? אין בושה יהודית לחברים כאן! אני קורא למי שתורתו אומנותו, אף אחד מכם לא יעזוב את הלימוד שלא ישמע למה שמדברים פה, שלא יתחשב בזה. בזכותכם אנחנו קיימים".

חה"כ ישראל אייכלר, מ'אגודת ישראל', אמר בדיון כי "אם לא תהיה לנו זכות ללמוד תורה - אין לאף אחד זכות קיום בעם הזה. אין זכות אפשרית להטיל סנקציות על לומדי תורה. מאיפה החוצפה לקבוע מה מחזיק את עם ישראל כעם אחד? צה"ל צריך להתעסק בביטחון ולא להתעסק בנו. צריך להקים צבא מקצועי".

חה"כ יעקב אשר אמר בדיון: "שלא יהיה ספק לאף אחד. אין פה דיון אמיתי על שוויון או על צדק. יש כאן משחק פוליטי, בחסות בג"צ שפסל את החוק. והכדור חסר לזירה הפוליטית – הכדור הזה הוא עולם התורה – כדי שמפלגות מסוימות יכבשו את השלטון באמצעות פילוג ושיסוע". אשר הוסיף, "אתם לא רוצים להכיר באנשים שיש להם אמונה אמיתית, שלא מוחלפת ולא משתנה".

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן אמר: "התנגדנו לחוק הגיוס החדש כפי הוראת מועצת גדולי התורה. לאורך הדורות מסר עם ישראל את נפשו למען לימוד התורה וראה בו את הערך החשוב ביותר לעתיד העם היהודי. לא נסכים להגביל את לומדי התורה ולא נתמוך במתן סנקציות על בני ישיבות שתורתם אומנותם".

ח"כ ינון אזולאי מש"ס במליאה: "העברתי לפלוגת נצח יהודה 22 בחורים מנוער נושר אך הם סירבו לקבלם בגלל שיש להם תיקים פליליים, מה חשבתם שניתן לכם את הבחורים שהם בחירי הישיבות? אתם רוצים את הנשמה לא את הגוף, אנחנו לא ניתן לכם. אם יגיעו ימים שנצטרך למסור את הנפש ללימוד התורה – נעשה זאת".

הוועדה המיוחדת לדיון בחוק הגיוס, בראשותו של חבר הכנסת דוד אמסלם, תתכנס היום לישיבה ראשונה כדי להכין את החוק לקריאה שנייה ושלישית.

בדיון בנושא זה, חשוב לזכור כי אין קיום לעם ישראל בלי תורה, אין משמעות לארץ ישראל ולמדינת ישראל בלי בנים לומדי תורה, הדבקים בכל לבם ובכל נפשם בכל אורח חייהם. צבא הגנה לישראל שומר על הגוף, והישיבות – על הנפש. צה"ל מגן על היהודים, והישיבות מגינות על היהדות. והתורה מתחננת ומבקשת: "אל תכריתו את שבט הקהתי".

האם החרדים באמת חיים על חשבון המדינה? מהם הטעמים שמאחורי אורח חייהם? הרב זמיר כהן עושה סדר בעובדות. צפו:
תגיות:כנסתחוק גיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה