חדשות בארץ

תביעה ראשונה נגד Airbnb, הדלק יוזל ב- 47 אגורות לליטר

הוגש כתב אישום נגד אביו של המחבל שביצע את הפיגוע בברקן, ילד בן 10 שחלה בחצבת אושפז במצב קשה, רוסיה פרסה מערכת S-400 נוספת בחצי האי קרים, וטראמפ ביטל את פגישתו עם פוטין. כל מה שחשוב לדעת

אא

ביטחוני/מדיני

לבית המשפט הצבאי בשומרון הוגש כתב אישום נגד אביו של המחבל שביצע בתחילת החודש שעבר את הפיגוע באזור התעשייה ברקן. בפיגוע נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד. כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של אי מניעת עבירה ושיבוש הליכי משפט. להרחבה לחץ כאן

תביעה ראשונה נגד Airbnb: שבוע וחצי לאחר שהחברה האמריקנית הגדולה להשכרת נכסים הודיעה כי תסיר מהאתר שלה מודעות להשכרתן של כ- 200 דירות המצויות ביהודה ושומרון, קבוצה של 18 יהודים אזרחי ארצות הברית הגישה הלילה תביעה נגדה בבית משפט במדינת דלאוור. התביעה מתבססת על הטענה כי החלטת החברה מהווה אפליה על רקע דתי. חלק מחברי הקבוצה התובעת מחזיקים בנדל"ן ביהודה ושומרון, ואחרים טוענים כי הם מתעתדים לרכוש נכסים באזור זה. התובעים דורשים מ- Airbnb לפצות אותם על אובדן ההכנסות הצפוי להם כתוצאה ממדיניותה החדשה. להרחבה לחץ כאן

ראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמאעיל הנייה, שיגר מכתב לנשיאה התורנית של האו"ם, מריה פרננדה ספינוסה, בו גינה את התמיכה הבלתי מסויגת שמעניקה ארצות הברית לישראל. המכתב – שנשלח גם למדינות החברות באו"ם – בא על רקע המאמצים האמריקניים להעביר בעצרת הכללית הצעת החלטה תקדימית שתגנה את פעילות הטרור הענפה של החמאס ותדרוש מהארגון לחדול ממנה. הנייה קרא לחברות העצרת לסכל את "המאמצים האמריקניים התוקפניים" נגד החמאס.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב על מכתבו של הנייה: "חמאס מדבר על החוק הבינלאומי בעודו יורה רקטות על אוכלוסייה אזרחית, מחזיק בגופות של חיילי צה"ל ובאזרחים ישראליים ומשתמש בבני עמו כמגנים אנושיים. ארגון טרור שפונה לאו"ם לעזרה הוא כמו רוצח סדרתי שמבקש את סיוע המשטרה". להרחבה לחץ כאן

מעצרו של מושל ירושלים מטעם הרשות הפלסטינית, עדנאן רית', שנעצר בתחילת השבוע,  הוארך היום בארבעה ימים על ידי בית משפט השלום בעיר. רית' חשוד שגייס ערבים-ישראלים לשירות בכוחות הביטחון הפלסטיניים.

בארץ

בשורה של ממש לנהגים: משרד האנרגיה הודיע כי החל ממוצאי שבת בחצות, ה- 1 בדצמבר, תחול ירידה חדה במחירי הדלקים הנמצאים בפיקוח ונמכרים לצרכן בתחנות הדלק. מחירו של בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) ירד ב- 7.25%, ולא יעלה על 6.01 ש"ח לליטר – ירידה של 47 אגורות לעומת מחירו בחודש אוקטובר. שירות מלא יחויב בתוספת של 21 אגורות לליטר (ללא מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם. להרחבה לחץ כאן

ילד בן 10 מהעיר עמנואל שהגיע שלשום במצב קשה למרכז הרפואי שניידר בפתח תקווה אובחן היום כחולה בחצבת. הילד, שלא קיבל בעבר חיסון כלל, מאושפז בבידוד. הוא סובל מסיבוך של דלקת המוח וקרומי המוח, ונשקפת סכנה לחייו.

תאונת דרכים קטלנית אירעה לפנות ערב בכביש 5 סמוך לאלקנה. בהתנגשות בין רכב פרטי לאוטובוס נהרגה נהגת הרכב. גבר כבן 50 נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר עם פגיעה רב-מערכתית וכוויות נרחבות בדרגה ג'. נהג האוטובוס, כבן 60, נפצע באורח קל ופונה לבית חולים בילינסון בפתח תקווה.

רוכב אופנוע כבן 50 נהרג מפגיעת משאית סמוך למחלף לוד בכניסה ללוד. נסיבות התאונה נבדקות.

רוכב אופנוע כבן 45 נהרג סמוך לצומת געתון שבגליל המערבי לאחר שנפגע בתאונה עם מיניבוס.

שוטרי אגף התנועה במשטרת ישראל רשמו השבוע למעלה מ- 4,700 דוחות לנהגים שעברו על החוק. למעלה מ- 1,400 נהגים נתפסו כשהם משתמשים בטלפון הנייד בזמן נהיגה, כ- 800 נתפסו בנהיגה במהירות מופרזת, וכ- 350 דוחות ניתנו לנהגי משאיות על עבירות שונות. בנוסף, רישיונם של 33 נהגים נפסל, ו- 24 כלי רכב הורדו מהכביש.

ניצב משה (צ'יקו) אדרי עבר בהצלחה את בדיקת הפוליגרף, כפי שהתבקש ממנו על ידי הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג. מינויו למפכ"ל המשטרה צפוי להיות מאושר הערב בוועדה, וביום ראשון תאשר הממשלה את המינוי. במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש יתקיים הערב טקס הפרידה מהמפכ"ל היוצא, רוני אלשיך. אל הטקס יגיעו השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, והמפכ"ל המיועד אדרי.

בעולם

העימות בין רוסיה ואוקראינה: רוסיה הודיעה היום כי פרסה בחצי האי קרים מערכת נ"ט מסוג S-400. מערכת זו מצטרפת לשלוש מערכות שכבר פרוסות בחצי האי. נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, הודיע כי יטיל הגבלות נגד אזרחים רוסים השוהים במדינה.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מתחה ביקורת קשה היום על רוסיה בעקבות המתקפה הרוסית על כלי השיט האוקראיניים בים אזוב. לדבריה, מסביב לרוסיה ישנן מדינות ש"אינן יכולות להתפתח כפי שהיו רוצות". מרקל הבהירה כי הסנקציות שהמערב מיישם כנגד רוסיה נועדו לממש את החוק הבינלאומי, והוסיפה כי תשוחח על המשבר הנוכחי בפגישתה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בכנס ה- G-20 בבואנוס איירס.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הערב על ביטול הפגישה שתוכננה להיערך בארגנטינה בינו לבין פוטין. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בהתבסס על העובדה שהספינות והמלחים לא הוחזרו מרוסיה לאוקראינה, החלטתי שיהיה טוב עבור כל הצדדים הנוגעים בדבר לבטל את פגישתי המתוכננת עם הנשיא ולדימיר פוטין. אני מצפה לפסגה משמעותית שוב ברגע שהמצב הזה ייפתר".

תחזית מזג האוויר

מחר (שישי) יהיה מעונן חלקית. תחול ירידה בטמפרטורות. בצפון הארץ ובמישור החוף צפוי גשם מקומי וייתכנו סופות רעמים יחידות. הרוחות יתחזקו. הגשמים ייחלשו וייפסקו בהדרגה משעות הצהריים. הגשם יתחדש לאורך החוף במהלך הלילה.

בשבת צפוי לרדת גשם מקומי, בעיקר לאורך מישור החוף. ייתכנו סופות רעמים יחידות. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות והן תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. משעות הצהריים המשקעים יתמעטו בהדרגה

ביום ראשון מזג האוויר יהיה לרוב מעונן בעננות בגובה רב. תחול עלייה בטמפרטורות. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

תגיות:ולדימיר פוטיןרוני אלשיךאנגלה מרקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה