חדשות בארץ

החמאס לאו"ם: סכלו את "המאמצים האמריקניים התוקפניים" נגדנו

ראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמאעיל הנייה, פנה במכתב לאו"ם בבקשה לפעול נגד הכוונה האמריקנית לגנות את פעילות הטרור של ארגונו. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב על מכתבו של הנייה: "ארגון טרור שפונה לאו"ם לעזרה הוא כמו רוצח סדרתי שמבקש את סיוע המשטרה"

הנייה (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)הנייה (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

החמאס בלחץ: ראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמאעיל הנייה, שיגר אמש (רביעי) מכתב לנשיאה התורנית של האו"ם, מריה פרננדה ספינוסה, בו גינה את התמיכה הבלתי מסויגת שמעניקה ארצות הברית לישראל.

מכתבו של הנייה בא על רקע המאמצים שעושה בעת האחרונה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי – בשיתוף עם הדיפלומטיה הישראלית באו"ם בראשות השגריר דני דנון – להביא לאישור העצרת הכללית הצעת החלטה תקדימית שתגנה את פעילות הטרור של החמאס. ההצעה, שאמורה לעלות להצבעה בימים הקרובים, תגנה לראשונה את כל פעולות הטרור של הארגון, הכוללות פיגועים נגד מטרות ישראליות, ירי רקטות לעבר שטח ישראל, וכן שיגור עפיפונים ובלוני תבערה. טיוטת ההצעה כוללת גם גינוי תקיף להסתה של החמאס לאלימות, ותצא נגד האופן בו ארגון הטרור מנצל את תושבי הרצועה לחפור מנהרות טרור ואת השימוש שהוא עושה בהם כמגן אנושי. הצעת ההחלטה דורשת מהחמאס להפסיק את פעילותו הטרוריסטית, הכוללת את שיגור העפיפונים ובלוני התבערה ואת ההפגנות האלימות על גדר המערכת.

במכתב של הנייה – שהועבר באמצעות משרד האו"ם ברצועת עזה, ועותקים ממנו נשלחו למדינות החברות באו"ם – הוא הביע את זעמו של החמאס על מאמציו המתמשכים של הממשל האמריקני "לספק את כל התמיכה החומרית והמוסרית לכיבוש הישראלי", כלשונו. "אנחנו מגנים את התוקפנות הישראלית המתמשכת נגד עמנו", כתב מנהיג ארגון הטרור והוסיף: "הכיבוש הישראלי של פלסטין, שלילת עמה מזכויות היסוד שלו, עקירתו בכוח, המשך פעילויות ההתנחלות והמצור הם צורות של טרור. הם הגורם המרכזי להמשך האלימות באזור כולו".

באותה נשימה כתב הנייה: "אנו חוזרים על זכותו של העם הפלסטיני להגן על עצמו ולהתנגד לכיבוש בכל האמצעים האפשריים, כולל באמצעות התנגדות מזוינת. זו זכות המוקנית בחוק הבינלאומי. חמאס היא תנועת שחרור לאומית פלסטינית, שפועלת בכל האמצעים להגן על עמה על מנת שישיג את זכויות היסוד שלו".

מנהיג החמאס ציין כי ארגונו "סומך מאוד על חברות העצרת הכללית של האו"ם שיעמדו לצד הלגיטימיות הבינלאומית, בתמיכה בזכותם של העמים להגן על עצמם ולהדוף את המאמצים האמריקניים התוקפניים הללו". הוא הדגיש את הצורך בפעולה נמרצת "כדי לסכל את המאמצים האמריקניים התוקפניים לגנות את ההתנגדות בעצרת האו"ם"

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב על מכתבו של הנייה. דנון כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "חמאס מדבר על החוק הבינלאומי בעודו יורה רקטות על אוכלוסייה אזרחית, מחזיק בגופות של חיילי צה"ל ובאזרחים ישראליים ומשתמש בבני עמו כמגנים אנושיים. ארגון טרור שפונה לאו"ם לעזרה הוא כמו רוצח סדרתי שמבקש את סיוע המשטרה". דנון סיכם את דבריו בכותבו: "ישראל וארצות הברית ימשיכו לפעול כדי להניע את מדינות העולם לחזית אחת נגד הטרור שהחמאס עוסק בו מטעמה של איראן"

תגיות:או"םאיסמאעיל הנייהניקי היילידני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה