חדשות בעולם

יהודים אמריקנים הגישו תביעה בארצות הברית נגד Airbnb

התביעה נגד החברה האמריקנית להשכרת נכסים הוגשה בעקבות החלטתה בשבוע שעבר להסיר מהאתר שלה דירות הממוקמות ביהודה ושומרון. התובעים טוענים כי מדיניותה החדשה של החברה מהווה אפליה על רקע דתי

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

התביעה הראשונה נגד Airbnb לא איחרה לבוא: שבוע וחצי לאחר שהחברה האמריקנית הגדולה להשכרת נכסים הודיעה כי תסיר מהאתר שלה מודעות להשכרתן של כ- 200 דירות המצויות ביהודה ושומרון, קבוצה של 18 יהודים אזרחי ארצות הברית הגישה הלילה (חמישי) תביעה נגדה בבית משפט במדינת דלאוור.

התביעה מתבססת על הטענה כי החלטת החברה מהווה אפליה על רקע דתי. חלק מחברי הקבוצה התובעת מחזיקים בנדל"ן ביהודה ושומרון, ואחרים טוענים כי הם מתעתדים לרכוש נכסים באזור זה. התובעים דורשים מ- Airbnb לפצות אותם על אובדן ההכנסות הצפוי להם כתוצאה ממדיניותה החדשה. התביעה הוגשה באמצעות ארגון "שורת הדין", שהודיע כבר לפני שבוע כי בכוונתו ליזום תביעה נגד החברה. "מדיניות האפליה החדשה של Airbnb הפכה אותה לנער הפוסטר של תנועת ה- BDS הגזענית", אמרה נשיאת "שורת הדין", עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר. "היהודים-אמריקנים בעלי הנכסים הללו נדהמו מהכללת בתיהם ברשימה השחורה של החברה, ובכוונתם להיאבק באופן חוקי במדיניות השנאה החדשה הזו".

מחברת Airbnb נמסרה התגובה הבאה: "אנחנו לא מאמינים שהתביעה תצליח בבית המשפט. אבל אנחנו יודעים שאנשים לא יסכימו עם ההחלטה שלנו, ואנחנו מעריכים את נקודת המבט שלהם".

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, פנה אתמול במכתב למושליהן של חמש מדינות בארצות הברית בבקשה לנקוט בצעדים נגד Airbnb. המכתבים נשלחו למושל ניו יורק אנדרו קאומו, למושל קליפורניה ג'ף בראון, למושל מיזורי מייק פרסון, למושל אילינוי ברוס ראונר, למושל פלורידה היוצא ריק סקוט ולמחליפו המיועד רון דה סנטיס. ארדן - הממונה מטעם הממשלה על המאבק בתנועת ה- BDS הפועלת להטלת חרמות על ישראל - ציין במכתביו את הערכים הדמוקרטיים המשותפים לישראל ולארצות הברית. הוא ביקש מהמושלים לבחון את החקיקה הקיימת במדינותיהם נגד החרם על ישראל, להתבטא נגד החלטתה של החברה, ובנוסף לנקוט בכל צעד רלוונטי אחר, כולל הטלת סנקציות כלכליות עליה.

הצעד בו נקט ארדן מהווה אחד מהצעדים שהועלו במהלך דיוניו של צוות בין-משרדי שהתכנס כדי לבחון את דרכי הפעולה והכלים האפשריים העומדים לרשותה של ישראל במאבק נגד החלטתה של Airbnb. הצוות הוקם על ידי המשרד לנושאים אסטרטגיים, וחברים בו נציגים של משרדי התיירות, החוץ, המשפטים והכלכלה, וכן רשות המסים. צעד נוסף שכבר בוצע היה פנייה של המשרד לנושאים אסטרטגיים לחברים ברשת הפרו-ישראלית העולמית - שהוקמה בסיוע המשרד. הם התבקשו לפנות למושלים במדינות בהן הם מתגוררים, כדי שהללו יעשו שימוש בחוקים שאושרו במדינות אלו נגד חברות וארגונים הנוקטים בחרם על מדינת ישראל. ב- 26 מדינות בארצות הברית קיימים חוקים נגד חרם על ישראל, וגם בערים בגרמניה, בבריטניה ובצרפת נחקקו חוקים דומים.

תגיות:חרםיהודה ושומרוןBDS

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה