חדשות בארץ

נשיא צ’אד הגיע לישראל, האיחוד האירופי אישר את הסכם הברקזיט

הממשלה אישרה את מינויו של אלוף אביב כוכבי לרמטכ"ל הבא, האיחוד האירופי גינה את דבריו של נשיא איראן רוחאני נגד ישראל, ורעידת אדמה הורגשה הערב במערב איראן. כל מה שחשוב לדעת

אא

מדיני/ביטחוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב בלשכתו בירושלים עם נשיא צ'אד, אידריס דבי, שהגיע לביקור רשמי בישראל. בתום הפגישה, שנערכה בארבע עיניים, מסרו השניים הצהרות לתקשורת במסיבת עיתונאים משותפת. נתניהו שיבח את דבי על מנהיגותו, ואמר כי לאחר הביקור שערך בחודש שעבר בעומאן הוא יבקר בקרוב במדינות ערביות נוספות. נשיא צ'אד הצהיר כי ביקורו משקף את כוונתה של ארצו להיכנס ל"עידן חדש של שיתוף פעולה וחידוש היחסים הדיפלומטיים" עם ישראל. להרחבה לחץ כאן

גילי כהן דיווחה הערב ב"כאן חדשות", כי ראש הממשלה צפוי לבקר בתקופה הקרובה במדינה ערבית-מוסלמית נוספת שלישראל אין עימה יחסים דיפלומטיים רשמיים. במדינה זו ביקרו בעבר בכירים ישראליים נוספים.

נשיא צ'כיה מילוש זמאן הגיע לישראל וביקר בהר הרצל בירושלים. מחרתיים הוא ישתתף בחנוכת "בית צ'כיה" בעיר. זמאןמתומכיה הנלהבים של ישראל באירופה, הבטיח טרם הגעתו לארץ להמשיך במאמציו להעברת שגרירות ארצו לירושלים. להרחבה לחץ כאן

הממשלה אישרה את מינויו של אלוף אביב כוכבי לרמטכ"ל ה- 22 של צה"ל. להרחבה לחץ כאן

האיחוד האירופי הוציא הערב הודעת גינוי רשמית לדבריו אתמול של נשיא איראן, חסן רוחאני, שכינה את ישראל "גידול סרטני". בהודעה נאמר כי "אמירותיו של נשיא איראן חסן רוחאני, המטילות ספק בלגיטימיות של ישראל, לחלוטין אינן מקובלות. הן גם אינן עולות בקנה אחד עם הצורך לפתור סכסוכים בינלאומיים באמצעות הדיאלוג והמשפט הבינלאומי". האיחוד האירופי חזר בהודעתו על מחויבותו הבסיסית לביטחונה של ישראל, "כולל ביחס לאיומים הקיימים והמתפתחים באזור".

שני פלסטינים התקרבו הערב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה וחיבלו בה. מדובר צה"ל נמסר כי "אחד החשודים חצה לשטח ישראל וחזר מיד לשטח הרצועה. האירוע היה תחת מעקב תצפיות צה״ל".

בארץ

ראשי מפלגות הקואליציה החליטו בפגישתם לבקש מבג"ץ הארכה נוספת שתאפשר להשלים את חקיקת חוק הגיוס. מהישיבה נעדרו יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר דגל התורה משה גפני. החוק הנוכחי אמור לפקוע בעוד שבוע, ועל פי ההערכות קלושים הסיכויים שבג"ץ יעניק אורכה נוספת.

על טיסה מספר Ro153 של חברת Tarom, שיצאה ביום שלישי שעבר בשעה 23:30 בדרכה מבוקרשט לישראל, היה חולה חצבת. משרד הבריאות הודיע, כי על נוסעי הטיסה שלא קיבלו שתי מנות חיסון כנגד חצבת לפנות ללשכת הבריאות הקרובה ביותר למקום מגוריהם על מנת לברר לגבי הצורך בקבלת חיסון נגד המחלה.

בירושלים נחתם היום ההסכם להעברת מניות "תעש מערכות" לחברת "אלביט מערכות". החתימה על ההסכם באה לאחר הליך ארוך שהחל בשנת 2013, אז החליטה הממשלה על הפרטתה של תעש מערכות. עבור רכישת תעש, אלביט תשלם למדינה כ- 1.8 מיליארד שקל, מתוכם סכום של כ- 1.4 מיליארד שקל במועד השלמת העסקה. היתרה תועבר בשני תשלומים, ב- 2020 וב- 2022. העברתם של 100 מיליון שקלים נוספים מותנית בתוצאות הכלכליות של תעש. להרחבה לחץ כאן

מייסדי רשת המרכולים החרדית "אושר עד" יכולים לרשום לעצמם עוד 'וי' ענק: העיתון "כלכליסט" חשף הבוקר כי אברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו מנהלים מגעים מתקדמים עם קרן אייפקס ישראל למכירת 50% ממניות הרשת. המו"מ בין הצדדים מתנהל על פי הערכת שווי של 1-0.9 מיליארד שקל לרשת. לשווי זה יש להוסיף את המזומנים הנמצאים בקופת החברה, המסתכמים במאות מיליוני שקלים. בהתאם להערכת השווי, אייפקס אמורה לשלם לבעלי "אושר עד" כ- 500-450 מיליון שקל עבור 50% מהמניות. גם לאחר מכירת מחצית ממניות הרשת לאייפקס ישראל, שלושת מייסדי "אושר עד" ימשיכו לנהל אותה. להרחבה לחץ כאן

בעולם

מנהיגי מדינות האיחוד האירופי, שהתכנסו למפגש פסגה בבריסל, אישרו פה אחד את הסכם הברקזיט עם בריטניה. כעת הכדור עובר למגרשה של ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, שצריכה להשיג רוב בפרלמנט לאישור התוכנית אך מתקשה בכך בשל כיסי התנגדות בתוך מפלגתה שלה, המפלגה השמרנית. ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור הנמצאת באופוזיציה, הודיע כי מפלגתו תתנגד להסכם.

המשטר הסורי האשים את המורדים בירי אתמול של רקטות שחומשו בנשק כימי לעבר שכונות בעיר חלב. על פי הדיווחים בטלוויזיה הסורית הרשמית, 107 בני אדם נפגעו בתקיפה באורח קל עד בינוני, וחלקם נזקק לטיפול נמרץ. שר החוץ הסורי, וליד אל-מועלם, קרא למועצת הביטחון לגנות את מתקפת המורדים על חלב ולהעניש את המורדים. ברוסיה טענו כי הירי של פגזים, שכללו גז כלור, בוצע מהאזור המפורז במחוז אידליב. בסוריה התקבלו דיווחים לפיהם מטוסי קרב רוסיים ויחידות ארטילריה של צבא סוריה תקפו מטרות של המורדים באזור המפורז.

הרשויות בקליפורניה הודיעו כי הושגה שליטה מלאה על שריפות הענק שהשתוללו במדינה במשך למעלה משבועיים. לפחות 85 בני אדם נספו בשריפות, מאות עדיין נעדרים.

רעידת אדמה בעוצמה של 6.3 הורגשה הערב באיראן, סמוך לגבול עם עיראק. בשלב זה מדווח על 90 נפגעים. במרכז הארץ ובשרון הורגשה רעידת אדמה קלה, שמקורה ברעידת האדמה באיראן.

תחזית מזג האוויר

מחר (שני) יהיה מעונן חלקית. בבוקר ייתכנו טפטופים בצפון ובמישור החוף. תחול עלייה קלה בטמפרטורות.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית בעננות בינונית וגבוהה. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. בבוקר ייתכן גשם מקומי קל.

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב. תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, והן יהיו גבוהות מהרגיל בעונה. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

תגיות:האיחוד האירופיתרזה מייברקזיט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה