חדשות כלכלה

דיווח: אושר עד תמכור 50% ממניותיה לאייפקס

קרן אייפקס ישראל נמצאת במגעים מתקדמים עם מייסדי רשת אושר עד לרכישת 50% ממניותיה. שלושת המייסדים - אברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו - ימשיכו לנהל את אושר עד גם בהמשך

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מייסדי רשת המרכולים החרדית "אושר עד" יכולים לרשום לעצמם עוד 'וי' ענק: העיתון "כלכליסט" חושף הבוקר (ראשון) כי אברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו מנהלים מגעים מתקדמים עם קרן אייפקס ישראל למכירת 50% ממניות הרשת.

על פי הדיווח, המו"מ בין הצדדים מתנהל על פי הערכת שווי של 1-0.9 מיליארד שקל לרשת. לשווי זה יש להוסיף את המזומנים הנמצאים בקופת החברה, המסתכמים במאות מיליוני שקלים. בהתאם להערכת השווי, אייפקס אמורה לשלם לבעלי "אושר עד" כ- 500-450 מיליון שקל עבור 50% מהמניות. גם לאחר מכירת מחצית ממניות הרשת לאייפקס ישראל, שלושת מייסדי "אושר עד" ימשיכו לנהל אותה.

זה אינו האקזיט הראשון של בוים ומרגלית, הנמנים על חסידות גור, ושל לניאדו, לשעבר סמנכ"ל הכספים של "קלאב מרקט". בשנת 2008 הם מכרו לשופרסל את רשת "אלף" שבבעלותם, שהחזיקה ב- 9 סניפים ברחבי הארץ. "אלף" אחזה בנתח שוק של כ- 5%, ומחזור המכירות שלה הסתכם בכ- 1.4 מיליארד שקל. הרשת החרדית מוזגה בסניפי "זול פה" של שופרסל והפכה למותג חדש בשם "יש". השלושה התחייבו מצידם לתקופת צינון, בה לא עסקו בקמעונאות מזון במגזר החרדי. שנה לאחר מכן הם הקימו את "אושר עד". הרשת החדשה הפכה עד מהרה לסיפור הצלחה לא רק בקרב הלקוחות החרדים, אלא בקרב הציבור הרחב. כיום היא רשת הקמעונאות הרביעית בגודלה בישראל, המחזיקה ב- 18 סניפים ברחבי הארץ. על פי ההערכות, הכנסותיה בשנת 2018 עומדות על כ- 4 מיליארד שקלים. הרווח הנקי צפוי להסתכם בכ- 90 מיליון שקלים.

בנובמבר 2011 פרשה "אושר עד" כנפיים ופתחה סניף ראשון בחו"ל - בבורו פארק שבניו יורק. סניף שני נפתח בימים אלו בניו ג'רזי, וסניף נוסף נמצא בשלבי הקמה. הסניפים האמריקניים הוקמו בשותפות עם חסיד סאטמר אמריקני, ומנוהלים תחת השם "בינגו". עד שנת 2021 מתוכננת הקמתם של 20 סניפי "בינגו" ברחבי ארצות הברית.

תגיות:אושר עדאקזיטקמעונאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה