נטורופתיה ורפואה טבעית

בשביל מה אתם צריכים ויטמינים?

מהם הוויטמינים, למה הם חשובים לבריאותנו ולמה צריך לצרוך אותם כתוספי תזונה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ויטמינים הפכו כיום לנושא מדובר מאוד בין האנשים שדואגים לבריאותם ולבריאות הסובבים אותם.

עקב חשיבותם של הוויטמינים, נוצרו אי הבנות רבות ואמונות בלתי מבוססות באשר לאופן פעולתם. רבים חושבים שהוויטמינים הם מין תרופת פלא, תמצית ה"טוב" של המזון. אחרים סבורים כי הוויטמינים מסוגלים לרפא כל דבר, ולכן חשוב לקבל מידע כללי על הוויטמינים, על תכונותיהם השונות ועל השימוש הנכון בהם.

הוויטמינים הם מולקולות אורגניות הנמצאות ברקמות חיות, והכרחיות לתהליכים של חילוף חומרים בגוף. תפקידם הוא לזרז ולאפשר את קיום התהליכים הביוכימיים המתרחשים בגוף.

הוויטמינים אינם מהווים תוספת קלוריות ואינם משנים את מבנה הגוף, אבל בלעדיהם אין אספקת אנרגיה לגוף, ותהליך הבניה וההתחדשות לא מתקיים כהלכה.

הוויטמינים השונים מתחלקים לוויטמינים המסיסים במים – ויטמיני B ו-C, ולוויטמינים המסיסים

בשמן – ויטמיני A, E, D ו-K, שספיגתם בגוף שונה.

בעוד שהוויטמינים המסיסים במים נספגים ישירות לדם, הוויטמינים המסיסים בשמן אינם יכולים להיספג ישירות לדם, ולכן הם נספגים קודם כל בבלוטות הלימפה ולאחר מכן נכנסים לדם ע"י  חלבונים הנושאים אותם.

כאשר הוויטמינים נספגו והובלו לתאי הגוף, עודפי הוויטמינים המסיסים בשמן הנמצאים בדם מורחקים ומבודדים במאגרי שומן שונים. לעומת זאת, כאשר יש עודף של ויטמינים המסיסים במים בתוך הדם, הם יוצאים החוצה מן הגוף על ידי הכליות, ולכן אין סכנה של רעילות יתר.

המהפכה התעשייתית שהתרחשה לפני עשרות שנים הביאה איתה דפוס של אורח חיים מודרני, אנשים כיום מרבים לאכול מזון מעובד, נטול וויטמינים, מינרלים ורכיבים תזונתיים חיוניים אחרים. מזון זה מועשר בצבעי מאכל, חומרי שימור, משפרי טעם ועוד, הפוגעים בבריאותנו. כל זה הביא להשלכות בריאותיות מסוכנות. עדויות מדעיות רבות מוכיחות כי לוויטמינים ערך בריאותי רב בטיפול ובמניעה של מחלות, וכן בחיזוק מערכות הגוף השונות.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית רחל בצרי חייגי 073-2221240 או 052-9551588

תגיות:ויטמיניםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה