חדשות בארץ

שום מילה על משבר מים: האם גם אתם יכולים לעשות כסף מהטפטוף במזגן?

מחקר חדש של חוקרים מהטכניון טוען כי ניתן לחסוך אלפי שקלים למדינה בשנה, באמצעות איסוף מי המזגן והגשמים. איך זה הגיוני?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משבר המים בישראל: חוקרים מהטכניון מפרסמים כעת ממצאים של מחקר חדש, על פיו ניתן לחסוך אלפי שקלים באמצעות איסוף מים ממזגנים מטפטפים.

בראש המחקר החשוב עומדים החוקרת תמר עופר ופרופ' ערן פרידלר - שניהם מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון. תוצאות המחקר פורסמו לפני כחודש בכנס מים בינלאומי שנערך בטכניון, והחוקרים הצליחו להראות כי מהלך כזה של איסוף הטיפות מהמזגנים המטפטפים - הוא אפשרי ב-100%.

בנוסף הראו החוקרים כי ניתן לאסוף גם 75% ממי הגשמים שיורדים בחורף, אך עם מרביתם לא ניתן יהיה להשתמש - שכן מרביתם מגיעים מהגשם הראשון, שמגיע לרוב עם לכלוך ואבק שהופכים אותו לבלתי ראוי לשימוש. 

אז האם זה בכלל משתלם, ואם כן - כמה באמת נוכל לחסוך בצריכה הביתית? מלבד העובדה שהדבר תלוי באזור שבו אנו גרים, אם אדם ממוצע צורך 100 ליטר ליום מים מותפלים, שעולים בערך שלושה ש"ח לקוב (אלף ליטר) - החיסכון יעמוד בערך על 25 ש"ח בחודש עבור משפחה בת חמש נפשות. לא הרבה אמנם למשפחה, אך כשמחשבים את זה פר כל הבתים בישראל - הרי שהחיסכון הוא משמעותי ביותר. 

יתרון נוסף שיש לאיסוף מי הגשמים לדברי החוקרים, הוא הקטנת העומס על מערך הניקוז העירוני, ומכאן אף צמצום הסכנות הכרוכות בהצפות - יתרון סביבתי משמעותי לטווח הארוך. 

תגיות:כסףמיםמשברמזגןטפטוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה