חדשות בארץ

החצבת – האם השיא כבר מאחורינו?

על פי נתוני משרד הבריאות, בחודש נובמבר נרשמה ירידה ניכרת במספר החולים לעומת חודש אוקטובר. מאז תחילת 2018, קרוב ל- 2,000 בני אדם חלו בחצבת בישראל

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

אופטימיות זהירה: קרוב ל- 2,000 בני אדם חלו בחצבת מתחילת 2018, אבל על פי ההערכות של משרד הבריאות, שיאה של המחלה כבר מאחורינו. כך עולה מנתוני המשרד שהובאו היום על ידי רותם אליזרע בעיתון "ידיעות אחרונות".

חודש אוקטובר היה החודש הקשה ביותר השנה מבחינת תחלואת החצבת – 940 בני אדם התגלו בו כמי שחלו במחלה, פי 3 מהחודש שקדם לו, בו אותרו 310 חולים. בחודש נובמבר דווח עד כה על 364 חולי חצבת. למרות שהחודש עדיין לא הסתיים, ניתן להבחין כי מדובר בירידה ניכרת בשיעור התחלואה. למעשה, זהו החודש הראשון – מאז פרוץ המחלה בחודש מרץ – בו נרשמת ירידה במספר החולים.

על פי הנתונים העדכניים, מתחילת השנה 1,935 בני אדם לקו בחצבת ברחבי הארץ, 1,208 מתוכם – למעלה מ- 60 אחוזים – מגיעים מאזור ירושלים. בשבועות האחרונים נקט משרד הבריאות בצעדים להנגשת החיסונים עבור הוריהם של הילדים בירושלים שטרם התחסנו. בין היתר הוחלט על הגדלת תקני האחיות במחוז, שעות הפעילות בתחנות טיפות החלב בעיר הורחבו, ונשלחו גם ניידות לשכונות בהן אחוז ההתחסנות היה נמוך במיוחד. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר בתחילת החודש כי הפעילות מוכיחה את עצמה, וכי בחלק מהמקומות בהם מספר המתחסנים נע סביב חמישים אחוז גדל ליותר משמונים אחוזים.

למרות הנתונים מעוררי האופטימיות, מוקדם עדיין להכריז באופן נחרץ על סיום התפשטותה של החצבת. ד"ר חגי לוין, מזכיר הוועדה הלאומית לביעור החצבת, אומר - בראיון ל"ישראל היום" - כי "צריך להיות זהירים עם הנתונים. עדיין מדובר על מאות מקרי הדבקה, וגם אם יש מגמת התמתנות - הסיכון להדבקה קיים, וחשוב להמשיך להתחסן ולעשות מאמץ להשלים את הכיסוי החיסוני. מוקדם לקבוע ששיא ההתפרצות מאחורינו".

ובתוך כך, מעיריית בית שמש נמסר היום כי ראש העיר החדשה עליזה בלוך, שנכנסה לתפקידה שלשום במקומו של ראש העיר היוצא משה אבוטבול, תקבל חיסון מונע נגד חצבת. זאת לאחר שהתגלה כי תינוקת חולה בחצבת שהתה בחדר סמוך לאולם בו נערך טקס חילופי ראש העיר. מדוברות העיריה נמסר כי העיתונאים ושאר המשתתפים בטקס ובמסיבת העיתונאים שנערכה במקום מתבקשים לגשת ולהתחסן.

בשבוע הבא תצביע הכנסת על אישורן הסופי של שתי הצעות חוק פרטיות, שנועדו לעודד את ההתחסנות. ההצעה הראשונה, של חברי הכנסת שולי מועלם ויואל חסון, קובעת כי משרד הבריאות יחויב לנהל מעקב אחרי ילדים שלא חוסנו, ולשלוח להורה הודעה על כך. לאחר מכן יוזמן ההורה למפגש מידע כדי להעמידו על חשיבות החיסונים, ואם לא יגיע אליו – הוא יאבד נקודת זיכוי במס, סנקציה כלכלית ששוויה כ- 2,000 שקלים בשנה. הורה שיעמוד בסירובו לחסן את ילדו יצטרך לחתום על הצהרת סירוב. כל זאת אלא אם כן יש מניעה בריאותית למתן חיסון מסוים לילד מסוים. הצעת החוק השנייה, של חברת הכנסת מירב בן ארי, קובעת כי במקרה של התפרצות מחלה, כל מוסדות החינוך בארץ יחויבו שלא לאפשר את כניסתם של בני אדם שלא חוסנו.

תגיות:משרד הבריאותחצבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה