חדשות בארץ

שרי הקבינט איימו על החמאס, הסתיים בהצלחה תרגיל הסייבר הלאומי

מפכ"ל המשטרה המיועד משה אדרי יצטרך לעבור בדיקת פוליגרף קודם אישור מינויו, המשטרה הרסה מבנים בלתי חוקיים במחנה הפליטים שועפט, ומועמדה של דרום קוריאה נבחר לנשיא ארגון האינטרפול. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

פלסטיני ניסה לחדור הערב להר גילה. הוא נתפס על ידי שוטרי מג"ב לאחר שניסה לטפס עם תיק על גדר ההפרדה סמוך ליישוב. בתיק נמצאו כלי פריצה, סכין יפנית וסכין מטבח, והוא נמצא כעת בטיפול חבלן. כוחות הביטחון מבצעים סריקות, ובאזור נוצרו עומסי תנועה כבדים.

דובר צה"ל מסר הערב כי קצין מילואים נפצע הלילה באורח קל מפיצוץ מטען שהושלך על לוחמים במהלך פעילות בשכם.

תרגיל הסייבר הלאומי "מעגל קסמים 2", שנערך ביומיים האחרונים, ודימה תרחישי מתקפות סייבר על ישראל, הסתיים בהצלחה. מדובר בתרגיל ראשון מסוגו שהתקיים בארץ, והוא נוהל על ידי מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה. בתרגיל השתתפו משרדי ממשלה, המטה לביטחון לאומי (מל"ל), רשות החירום הלאומית (רח"ל), זרועות הביטחון, רכבת ישראל, נמלי חיפה ואשדוד, הרשות לספנות, חברת נמלי ישראל, תשתיות נפט ו- 14 רשויות מקומיות.

בית המשפט הצבאי בשומרון הורה לעצור עד תום ההליכים את אחיו של אשרף נעאלוה, המחבל שביצע את הפיגוע בברקן בתחילת החודש שעבר. מעצרה של אם המחבל הוארך עד לחודש מרץ, אז ייערך דיון נוסף בהמשך הארכת המעצר. בשבוע שעבר הוגשו נגד השניים כתבי אישום, לפיהם הם ידעו על כוונתו של המחבל לבצע פיגוע אך לא פעלו למנוע אותו.

מקורות פלסטיניים מדווחים כי צה"ל הפיץ כרוזים בערים ביהודה ושומרון, בו מוזהרים הפלסטינים שלא לסייע למחבל שביצע את הפיגוע בברקן. בכרוזים נכתב כי מי שיסייע למחבל מסתכן בצעדי ענישה שונים – מאסר ארוך, הריסת ביתו ללא יכולת ערעור, או ביטול היתרי העבודה בישראל לו ולבני משפחתו.

ניקולאי מלאדנוב, שליח האו"ם למזרח התיכון, אמר היום כי הוא סבור שעסקת שבויים בין ישראל והחמאס רחוקה מאוד. "כרגע היעד הוא להתמודד עם האתגרים של עכשיו", אמר מלאדנוב בוועידת הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט.

משלחת של בכירי חמאס בראשות סאלח אל-עארורי הגיעה היום לקאהיר, במסגרת המגעים עם המתווכים המצריים להשגת הסדרה עם ישראל ופיוס בין החמאס והפת"ח.

שרים בקבינט שהשתתפו היום בוועידת הדיפלומטים השביעית של הג'רוזלם פוסט, שנערכה בירושלים, ניצלו את הבמה כדי לשגר איומים מפורשים לעבר החמאס ומנהיגו בעזה, יחיא סינוואר. שר השיכון יואב גלנט אמר כי "זמנו של יחיא סינוואר קצוב – הוא לא יסיים את חייו בבית זקנים". גלנט הבהיר כי "סינוואר נמצא בצומת דרמטית מאוד, ועליו לחשב מחדש את המסלול שלו – האם הם רוצים להילחם בנו או לשמור על השקט. אם הם רוצים מלחמה – אנו נביס אותם. אם הם רוצים להתנהג כמו שצריך ולדבר – גם אם זה באמצעות צד שלישי – אנחנו נשמע אותם". השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, אמר כי הגיעה העת "לעבור מהגנה להתקפה במאבק נגד החמאס בעזה" ולחזור לסיכולים ממוקדים של מנהיגי הטרור בזרוע הצבאית של החמאס. הוא ציין כי "היום, למרבה הצער, אנחנו קרובים יותר מתמיד – מאז תכנית ההתנתקות ההרסנית – להיאלץ לכבוש מחדש חלקים מרצועת עזה או בכולה". להרחבה לחץ כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ראיין היום את שני המועמדים לתפקיד סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר ואלוף ניצן אלון. הרמטכ"ל המיועד אלוף אביב כוכבי ראיין את המועמדים מוקדם יותר השבוע. ההחלטה לגבי מינוי סגן הרמטכ"ל תתקבל בימים הקרובים.

בארץ

כוחות משטרה גדולים נכנסו היום למחנה הפליטים שועפט בירושלים וביצעו הריסה נרחבת של מבנים בלתי חוקיים. מבנים אלו, שנבנו מחומר קל ולא בטיחותי, השתלטו על כבישים ומדרכות והיוו סכנה להולכי הרגל ולתנועת המכוניות. ההריסה – הגדולה בהיקפה מזה שנים שמתבצעת מעבר לגדר ההפרדה בירושלים – בוצעה בהתאם לצווים שהוציאה עיריית ירושלים. בסך הכל נהרסו 18 חנויות ו- 3 תחנות דלק פיראטיות. להרחבה לחץ כאן

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה בראשותו של השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג דרשה מניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי, המיועד לכהן כמפכ"ל הבא של משטרת ישראל, לעבור בדיקת פוליגרף תעסוקתי בטרם יושלם הליך הבדיקה שהיא עורכת לקראת מינויו. אדרי הודיע הערב כי הוא מסכים לביצוע הבדיקה. בניגוד לשני המועמדים שהתמודדו מולו על התפקיד, אדרי פרש מהמשטרה בטרם הושתה חובה על בכירים לעבור את הבדיקה לקראת מינוי עתידי. ועדת גולדברג הבהירה כי דרישתה שאדרי יעבור את בדיקת הפוליגרף אינה נובעת מטענות ספציפיות שעלו נגדו, אלא בשל "עקרון השוויון בין המועמדים... וכדי למנוע לזות שפתיים נגד המועמד, אם יתמנה לתפקיד, כאילו היה לו מה להסתיר. עננה כזאת ראוי לה שלא תהיה מעל ראשו של המפכ"ל".

הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית שתי הצעות חוק פרטיות שנועדו לעודד את ההתחסנות. האחת, של חברי הכנסת שולי מועלם ויואל חסון, קובעת כי משרד הבריאות יחויב לנהל מעקב אחרי ילדים שלא חוסנו, ולשלוח להורה הודעה על כך. לאחר מכן יוזמן ההורה למפגש מידע כדי להעמידו על חשיבות החיסונים, ואם לא יגיע אליו – הוא יאבד נקודת זיכוי במס, סנקציה כלכלית ששוויה כ- 2,000 שקלים בשנה. הורה שיעמוד בסירובו לחסן את ילדו יצטרך לחתום על הצהרת סירוב. כל זאת אלא אם כן יש מניעה בריאותית למתן חיסון מסוים לילד מסוים. הצעת החוק השנייה, של חברת הכנסת מירב בן ארי, קובעת כי במקרה של התפרצות מחלה, כל מוסדות החינוך בארץ יחויבו שלא לאפשר את כניסתם של בני אדם שלא חוסנו.

מאות עובדים סוציאליים הפגינו בעשרות צמתים ברחבי הארץ, במחאה על האלימות שמטופלים נוקטים נגדם. העובדים דורשים ממשרדי האוצר והרווחה להגביר את אמצעי הבטיחות במקומות העבודה ולשפר את תנאי עבודתם.

משקולת אבן זעירה, המתוארכת לימי בית המקדש הראשון, התגלתה במהלך סינון עפר מחפירה ארכיאולוגית שנערכה באזור הכותל. על המשקולת חרוטה בכתב עברי קדום המלה "בקע", המופיעה בתורה בהקשר של מחצית השקל. משקולת הבקע שימשה כמידת משקל, שכנגדה ניתנה מחצית השקל על ידי עם ישראל. תרומת מחצית השקל נועדה הן לצורך תחזוקת המקדש והן לצורכי מפקד. להרחבה לחץ כאן

בעולם

שר החוץ של סעודיה, עאדל אל-ג'ובייר, חזר היום על העמדה הסעודית הרשמית, המכחישה כל מעורבות של המשטר ושל יורש העצר, הנסיך מוחמד בן סלמאן, לחיסולו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'שוגי. בראיון לרשת האמריקנית CNBC אמר אל-ג'ובייר כי "המבצע השתבש כאשר אנשים חרגו מסמכותם. הבהרנו שאנחנו חוקרים, ואלו שביצעו את הפשע יועמדו לדין".

קים ז'ונג-יאנג, מועמדה של דרום קוריאה, נבחר לנשיא החדש של האינטרפול, הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי. קים גבר על מועמד רוסי שנחשב מקורב לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. המינוי החדש בא לאחר שנשיאו הקודם של הארגון, הסיני מנג הונגווי, נעצר בחודש שעבר בארצו בחשד למעורבות בשחיתות ונאלץ להתפטר מתפקידו.

תחזית מזג האוויר

מחר (חמישי) ירדו גשמים ממטרים מקומיים, מלווים בסופות רעמים יחידות, בעיקר בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. בנחלי הדרום והמזרח חשש קל לשיטפונות. תחול ירידה בטמפרטורות.

ביום שישי ירדו גשמים לפרקים ברוב אזורי הארץ, והם ילוו בסופות רעמים. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש משיטפונות. כמו כן, קיים חשש להצפות בערי החוף. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, והן תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה.

בשבת בבוקר יוסיפו לרדת גשמים מדי פעם ברוב אזורי הארץ, והם ילוו לעיתים בסופות רעמים. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשיטפונות. במהלך היום הגשמים יתמעטו. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

תגיות:ניקולאי מלאדנובעאדל אל-ג'ובייר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה