חדשות בארץ

ירושלים: מבצע נרחב להריסת מבנים בלתי חוקיים במחנה הפליטים שועפט

כוחות משטרה גדולים הרסו היום מבנים בלתי חוקיים במחנה הפליטים שועפט. מבנים אלו, שנבנו מחומר קל ולא בטיחותי, השתלטו על כבישים ומדרכות והיוו סכנה להולכי הרגל ולתנועת המכוניות

מבט על מחנה הפליטים שועפט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מבט על מחנה הפליטים שועפט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כוחות משטרה גדולים נכנסו היום (רביעי) למחנה הפליטים שועפט בירושלים וביצעו הריסה נרחבת של מבנים בלתי חוקיים. מבנים אלו, שנבנו מחומר קל ולא בטיחותי, השתלטו על כבישים ומדרכות והיוו סכנה להולכי הרגל ולתנועת המכוניות.

ההריסה – הגדולה בהיקפה מזה שנים שמתבצעת מעבר לגדר ההפרדה בירושלים – בוצעה בהתאם לצווים שהוציאה עיריית ירושלים. העיריה נמנעת בדרך כלל לאכוף צווים אלו.

מבצע האכיפה – שנועד להעמיק את הריבונות והמשילות בשועפט – בוצע בהובלת המבצע אגף אכיפה ושיטור בעיריית ירושלים, בליווי הלשכה המשפטית, ובהשתתפות צוותי אחזקה עירוניים, עובדי מינהל תפעול ושוטרי מחוז ירושלים.

בעלי החנויות קיבלו התראה מוקדמת 12 שעות, ובמהלך הלילה מיהרו להוציא את התכולה מהחנויות. בסך הכל נהרסו 18 חנויות ו- 3 תחנות דלק פיראטיות.

מהמשטרה נמסר כי "באופן חסר תקדים, על רקע פניות תושבי מחנה הפליטים שועפט, ביצעה היום משטרת ירושלים, בשיתוף העירייה, פעילות סיוע רחבת היקף במהלכה נהרסו חנויות שנבנו באופן בלתי חוקי במרכז המחנה ויצרו עומסי תנועה ודחק בלתי נסבל".

כזכור, בחודש שעבר הורה ראש העיר היוצא של ירושלים, ניר ברקת, לעובדי הניקיון של העיריה להיכנס לראשונה למחנה הפליטים ולנקותו באופן קבוע. פעילות זו באה במסגרת תוכנית שיזם לסילוק אונר"א מירושלים. ברקת כתב בחשבון הטוויטר שלו: "התחלנו את השלב הראשון בסילוק אונר"א מירושלים. בשלבים הבאים נמשיך להחליף גם את שירותי החינוך, הרווחה והבריאות עד למימוש ריבונות מלאה במקום. בירושלים אין פליטים, יש רק תושבים".

ברקת הוסיף כי "הגיע הזמן לסלק את אונר"א מירושלים ולהחליף את השירותים הכושלים שלהם בשירותי העירייה. זה גם הרצון של התושבים הערבים עצמם. הגיע הזמן להפסיק את שקר הפליטים בירושלים, אין פליטים אלא תושבים והם צריכים לקבל את השירותים מהעירייה כמו כל תושב אחר".

(וידיאו: דוברות המשטרה)

תגיות:ניר ברקתמשטרת ישראלשועפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה