חדשות בארץ

שרים בקבינט: קרובים למלחמה בעזה, זמנו של סינוואר קצוב

השר יואב גלנט איים על מנהיג החמאס בעזה: "סינוואר צריך לחשב מסלול מחדש". השר גלעד ארדן קרא לחדש את הסיכולים הממוקדים נגד מנהיגי הטרור בעזה ולהתכונן לכיבושה של הרצועה מחדש כדי לפרק את תשתית הטרור

ארדן וכץ, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)ארדן וכץ, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

במלון וולדורף אסטוריה בירושלים נערכת היום ועידת הדיפלומטים השביעית של הג'רוזלם פוסט, ושרים בממשלה שהשתתפו בה ניצלו את הבמה כדי לשגר איומים מפורשים לעבר החמאס ומנהיגו בעזה, יחיא סינוואר.

שר השיכון יואב גלנט אמר כי "זמנו של יחיא סינוואר קצוב – הוא לא יסיים את חייו בבית זקנים". הוא הבהיר כי "סינוואר נמצא בצומת דרמטית מאוד, ועליו לחשב מחדש את המסלול שלו – האם הם רוצים להילחם בנו או לשמור על השקט. אם הם רוצים מלחמה – אנו נביס אותם. אם הם רוצים להתנהג כמו שצריך ולדבר – גם אם זה באמצעות צד שלישי – אנחנו נשמע אותם".

גלנט הוסיף כי מלחמה היא האופציה האחרונה, אך להערכתו יהיה מבצע גדול נוסף בעזה. עם זאת, הדגיש, "אנחנו נגדיר מתי ואיך. לא ניתן לחמאס לנהל את זה. אם תהיה סיבה – ובדרך כלל חמאס נותן סיבות – נערוך מבצע גדול וננצח. לדעתי זה לא לטובת ישראל, אבל אם צריך אז נעשה את זה"

השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, אמר בנאומו כי הגיעה העת "לעבור מהגנה להתקפה במאבק נגד החמאס בעזה". לדבריו, "המשמעות היא לחזור לסיכולים ממוקדים של מנהיגי הטרור בזרוע הצבאית של חמאס. והמשמעות היא גם להיות מוכנים לכבוש את רצועת עזה ולהחזיק בה, עד שנפרק את תשתית הטרור. מפני שהיום, למרבה הצער, אנחנו קרובים יותר מתמיד – מאז תכנית ההתנתקות ההרסנית – להיאלץ לכבוש מחדש חלקים מרצועת עזה או בכולה".

ארדן הוסיף: "אם זו הדרך היחידה שנוכל להשיג שקט וביטחון לטווח ארוך עבור אזרחינו – זה מה שנעשה. לא נאפשר לאף אחד להרתיע אותנו – לא איראן, שמנסה לערער את גבולנו הצפוני; לא האו"ם, שמגנה אותנו על שאנו מגינים על עצמנו; ולא הקמפיין של ה- BDS, שמנסה לחתור תחת ביטחוננו הלאומי ולהחליש את נחישותנו".

גם שר התחבורה, ישראל כץ, המופקד על ענייני המודיעין, אמר דברים דומים: "לאחר האירועים האחרונים בדרום – האלימות לאורך הגדר, שריפת השדות וירי של מאות רקטות על יישובים ישראלים – אנו קרובים למלחמת 'אין ברירה' עם החמאס בעזה. אנו חייבים להכות בכל הכוח כדי להחזיר את ההרתעה שנשחקה". השר הדגיש כי "שדרות ואשקלון הן כמו תל אביב. כל מתקפה על אדמה ישראלית צריכה להיענות בתגובה קשה. אסור לנו להגיע למצב בו יש מאזן הרתעה בין ישראל וארגון טרור כמו החמאס, שכל מטרתו להשמיד אותנו. אם סינוואר או הנייה יירו כדור או רקטה על חייל או אזרח ישראלי – הם ישלמו בראשם. כמו נסראללה בלבנון, שמתחבא כיום בבונקר".

גם השרה איילת שקד הבהירה כי בסופו של דבר, הפסקת האש עם החמאס תישבר: "אם לא תהיה לנו ברירה, יש לנו את היכולת להשתמש בכוח רב יותר נגד חמאס".

תגיות:יואב גלנטגלעד ארדןישראל כץאיילת שקדחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה