חדשות בארץ

פיגוע דקירה סמוך להר גילה, נוסעי טיסת אל על תובעים את החברה

מינויו של אביב כוכבי לרמטכ"ל יובא ביום ראשון לאישור הממשלה, ישראל לא תחתום על הסכם ההגירה של האו"ם, ומחבל מתאבד פוצץ את עצמו בסמוך לאולם חתונות בקאבול בירת אפגניסטן. כל מה שחשוב לדעת

אא

מדיני/בטחוני

פיגוע דקירה בסמוך להר גילה: מחבל פלסטיני דקר גבר בשנות ה- 30 לחייו בעת שיצא ממכולת בכניסה לבית ג'אלא. הגבר נפצע באורח קל בפניו ופונה לבית החולים "שערי צדק" בירושלים. המחבל הסגיר את עצמו הערב.

המחבל שביצע בשבוע שעבר את פיגוע הדקירה בתחנת משטרת "עוז" בארמון הנציב בירושלים מת היום מפצעיו בבית החולים "שערי צדק" בעיר.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט נפגש עם תת-אלוף עופר וינטר, המזכיר הצבאי של שר הביטחון, בעקבות כניסתו של ראש הממשלה נתניהו לתפקיד שר הביטחון במקומו של אביגדור ליברמן. בשיחה ביניהם אמר איזנקוט לוינטר כי הוא יישאר בתפקידו ולא ייפגע מהתפטרותו של ליברמן. כעת לנתניהו יהיו שני מזכירים צבאיים: וינטר ותת-אלוף אבי בלוט. הרמטכ"ל הנחה את צה"ל לקיים עבודת מטה שתגדיר את עבודת המזכירות הצבאית מול ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו.

חפץ חשוד התגלה סמוך למטולה בגבול עם לבנון, כשהוא תלוי על דגל של החיזבאללה. כוחות חבלה פועלים במקום לנטרולו.

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג אישרה את מינויו של אלוף אביב כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל ה- 22 של צה"ל. כעת עובר המינוי לשלב האחרון – לאישורה של הממשלה. להרחבה לחץ כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי ישראל לא תחתום על הסכם ההגירה הבינלאומי של האו"ם ולא תיטול בו חלק, למרות שדיפלומטים ישראליים היו שותפים לגיבושו במשך כשנתיים: "הוריתי למשרד החוץ להודיע שישראל לא תשתתף ולא תחתום על ההסכם, אנחנו מחויבים לשמור על הגבולות שלנו נגד מסתננים בלתי חוקיים. זה מה שעשינו, וזה מה שנמשיך לעשות". ההסכם, שאינו הסכם מחייב, יאושרר בוועידה שתיערך במרקש שבמרוקו ב- 10 בדצמבר. הפרישה הישראלית באה בעקבות התנגדותן להסכם של ארצות הברית, הונגריה ואוסטריה, המתנגדות להגירה לתחומן. צ'כיה, בולגריה ורומניה - בעלות ברית של ישראל - הודיעו לאחרונה אף הן כי לא יצטרפו להסכם.

בארץ

טרגדיה בתל ציון: ילדה בת 11 נפגעה היום בראשה בבית ספר ביישוב שבחבל בנימין במהלך קפיצה בחבל ואיבדה את הכרתה. היא פונתה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים, כשהיא מורדמת ומונשמת. הרופאים נאלצו, למרבה הצער, לקבוע לבסוף את מותה.

טרגדיה בקרית ים: ילד בן 11 נפל מחלון ביתו בקומה ה- 12 ונפצע אנושות. הוא הועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה, ובתום ניסיונות ההחייאה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.

שני בני אדם נהרגו הערב בתאונה בין רכב פרטי למשאית שהתרחשה בכביש 6 לכיוון צפון, סמוך למחלף קסם.

הנוסעים החרדים שהיו על טיסה 002 של חברת אל על שיצאה באיחור מניו יורק תובעים מהחברה להתנצל בפניהם באופן פומבי, להבהיר כי לא נקטו באלימות כלפי צוות המטוס ולשלם לכל אחד מהם פיצויים של 50 אלף שקלים. להרחבה לחץ כאן

פעילים מארגון "הנכים הופכים לפנתרים" חסמו את מסילת הרכבת ליד שפיים, במסגרת מאבקם להעלאת הקצבאות שהם מקבלים מהמדינה. החסימה גרמה לשיבושים קשים בתנועת הרכבות בקו החוף, לעומסים כבדים בתחנות הרכבת והאוטובוסים באזור המרכז ולפקקי תנועה כבדים בכביש החוף ובכביש 20. כעבור שעתיים, פינו כוחות משטרה בכוח את המפגינים מהמקום.

(וידיאו: רכבת ישראל)

העובדים הסוציאליים מתכננים להפגין מחר בבוקר בכ- 40 צמתים ברחבי הארץ, במחאה על האלימות נגדם ובדרישה ממשרדי האוצר והרווחה להגביר את אמצעי הבטיחות במקומות העבודה.

קצר בארון חשמל של מתח גבוה בנתב"ג הפיל היום את החשמל ברחבי שדה התעופה. מרשות שדות התעופה כי השריפה כובתה, ולאחר כעשר דקות הוחזר החשמל בהדרגה לכלל הטרמינלים באמצעות מערכת הגנרטורים שנכנסה לפעילות. לא הייתה פגיעה בפעילות המבצעית של השדה, ולוח הטיסות לא נפגע.

ועדת החינוך בכנסת אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הנאמנות בתרבות. שמונה חברי כנסת הצביעו בעד, שישה נגד.

יישארו בארץ: בוטלה יציאת משלחות רשמיות של חברי כנסת לחו"ל, וזאת בשל סירובה של האופוזיציה להתקזז עם חברי הקואליציה.

המשטרה עצרה אתמול תושב מזרח ירושלים בן 19, בחשד שנהג להתחזות עם רכבו לניידת משטרה, בכביש המחבר בין שכונת רמות בירושלים לגבעת זאב, ודרש מנהגים לעצור בצד במטרה לגנוב את רכבם.

בעולם

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'ואד זריף, אמר כי ארצו תפרוש מהסכם הגרעין באם צרכיה הכלכליים לא ייענו.

אפגניסטן: מחבל מתאבד פוצץ עצמו בכניסה לאולם חתונות בבירה קאבול. לפחות 50 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו.

תחזית מזג האוויר

מחר (רביעי) יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב. תחול ירידה קלה בטמפרטורות. בלילה צפויים לרדת גשמים מקומיים.

ביום חמישי צפויים ממטרים מקומיים ברוב אזורי הארץ, והם ילוו בסופות רעמים יחידות. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשיטפונות. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות.

ביום שישי ירדו גשמים לפרקים ברוב אזורי הארץ, מלווים בסופות רעמים. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשיטפונות. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות והן תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה.

תגיות:מוחמד זריףמאבק הנכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה