חדשות בארץ

ועדת גולדברג אישרה את מינויו של אלוף אביב כוכבי לרמטכ"ל הבא

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הודעת הוועדה, ואמר כי יביא את מינויו של כוכבי לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה

כוכבי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)כוכבי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

אביב כוכבי עבר משוכה נוספת בדרך ללשכת הרמטכ"ל: הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג אישרה היום (שלישי) את מינויו לתפקיד הרמטכ"ל ה- 22 של צה"ל. כעת עובר המינוי לשלב האחרון – לאישורה של הממשלה.

בהודעה שהוציאה הוועדה בתום דיוניה נמסר כי לא נמצא פגם כלשהו בטוהר מידותיו של סגן הרמטכ"ל, וכמו כן לא נמצא פגם בטוהר המידות בשיקולים להמליץ עליו לתפקיד ראש המטה הכללי של צה"ל.

כחלק מתהליך אישור המינוי, הופיע כוכבי בפני הוועדה לאחר שהגיש בפניה את קורות חייו וענה לשאלון שהכינה. בנוסף, היא קיבלה את נימוקיו של שר הביטחון היוצא, אביגדור ליברמן, שהמליץ על כוכבי לתפקיד. ראש הממשלה בנימין נתניהו, הממלא כעת את תפקיד שר הביטחון, הודיע לוועדה כי הוא מאמץ את המלצתו של ליברמן למנות את כוכבי לתפקיד.

הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף גדי איזנקוט, סמך אף הוא את ידיו על המינוי. בהמלצתו, שהוגשה לוועדה, נאמר: "אני בטוח כי אלוף אביב כוכבי יוביל את צה"ל להישגים חדשים ולעמידה באתגרי השעה והעתיד, וממליץ עליו לתפקיד הרמטכ"ל בחום ובלב מלא".

ליברמן הודה הערב לוועדת גולדברג על האישור. ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "האלוף כוכבי הוא בעל ניסיון מבצעי ופיקודי עשיר, ובעל יושרה, ערכיות ומוסריות. הבחירה שלי בו לרמטכ"ל הייתה אך טבעית. אני בטוח שהוא האדם המתאים והראוי ביותר להוביל את צה"ל".

מלשכתו של נתניהו נמסר כי מברך על הודעת הוועדה וכי יביא את המינוי לאישור הממשלה כבר בישיבתה הקרובה ביום ראשון, ה- 25 בנובמבר. כוכבי ייכנס ללשכה בקומה ה- 14 בקריה בתל אביב לאחר פרישתו של איזנקוט ב- 31 בדצמבר.

ובתוך כך, איזנקוט הגיע היום לרמת הגולן וסייר בעוצבת "הבשן". במהלך הביקור, בו השתתפו מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק ומפקדים נוספים, התבצעה הערכה מצב שעסקה בהתפתחויות האחרונות בלחימה בסוריה, בניסיונות ההתבססות האיראנית ובפעילות ארגון החיזבאללה בסוריה. במהלך הערכת המצב הוצגה היערכותו ומוכנותו של פיקוד הצפון לתרחישים שונים. מדובר צה"ל נמסר כי איזנקוט שיבח את פעילות הכוחות מול ניסיונות האיראנים והניסיונות להעברת יכולות לפיתוח נשק מדויק עבור החיזבאללה. הוא ציין כי העובדה שהיכולת של איראן וגורמי הטרור רחוקה מאוד מהמקום אליו שאפו היא תולדה של עשייה מבצעית מתמשכת ואיכותית.

איזנקוט (משמאל) וסטריק, היום בצפון (צילום: דובר צה"ל)איזנקוט (משמאל) וסטריק, היום בצפון (צילום: דובר צה"ל)

תגיות:אביב כוכביאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה