חדשות בארץ

ליברמן החליט למנות את סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי לרמטכ"ל הבא

שר הביטחון הודיע על החלטתו לראש הממשלה נתניהו ולרמטכ"ל היוצא איזנקוט. המינוי כפוף לאישורה של הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה ולאישור הממשלה

הרמטכ"ל איזנקוט ומחליפו המיועד כוכבי (צילום: פלאש 90)הרמטכ"ל איזנקוט ומחליפו המיועד כוכבי (צילום: פלאש 90)
אא

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הודיע הבוקר (שישי) כי החליט לבחור בסגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, למועמדו לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל.

החלטתו של ליברמן התקבלה בסיומו של הליך בחירה סדור שנמשך בשלושת החודשים האחרונים, במסגרתו התייעץ שר הביטחון עם עשרות אישים, ביניהם ראשי ממשלה לשעבר, שרי ביטחון ורמטכ"לים בעבר. בנוסף, ליברמן קיים התייעצויות עם הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט, עם קצינים במטכ"ל ועם קצינים בכירים לשעבר, שחלקם שימשו כמפקדיהם של ארבעת המועמדים.

מלשכתו של שר הביטחון נמסר כי הוא הודיע על החלטתו לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרמטכ"ל איזנקוט. הוא גם שוחח עם שלושת האלופים האחרים שהיו מועמדים לתפקיד - יאיר גולן, ניצן אלון ואייל זמיר - והודה להם על התמודדותם המקצועית, המכובדת, המפרגנת והג'נטלמנית.

בהודעה נאמר כי "אלוף כוכבי ניחן במנהיגות, תעוזה, יצירתיות ויכולות פיקוד מרשימות. השילוב הייחודי של התפקידים הרבים שמילא בצה"ל, יכולותיו הפיקודיות המוכחות בעיתות חירום ושיגרה, ההערכה הרבה לה הוא זוכה בצה"ל ומחוצה לו כאוטוריטה מקצועית וההצלחה הרבה שבה ביצע את משימותיו לאורך השנים – כל אלה הופכים אותו למתאים ביותר להובלת צה"ל בשנים הקרובות".

החלטתו של ליברמן כפופה לאישורה של הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה בראשותו של השופט בדימוס אליעזר גולדברג. ביום ראשון יעביר שר הביטחון יעביר את שמו של כוכבי לגולדברג, ובכפוף לאישורה של הוועדה – יביא את המינוי לאישור הממשלה. כוכבי אמור להיכנס לתפקיד בינואר 2019.

תגיות:אביגדור ליברמןצה"לאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה