חדשות בארץ

מגעים לתיאום ביקור של נתניהו במדינה מוסלמית, בנט ושקד הודיעו על הישארותם בממשלה

נתניהו קרא לגלות משמעת קואליציונית, מנכ"ל אל על הודיע על הקמת ועדת בדיקה, ושר החוץ של בריטניה הגיע לביקור באיראן. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

ב"כאן חדשות" נחשף הערב כי בחודשים האחרונים מתקיימים מגעים מתקדמים מאוד לתיאום ביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו במדינה מוסלמית שלישראל אין עמה יחסים דיפלומטיים. כזכור, בחודש שעבר ביקר נתניהו בסולטנות עומאן.

נתניהו הגיע היום לדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת – לראשונה בתפקידו החדש כשר ביטחון. בחלקו הסגור של הדיון אמר ראש הממשלה כי ישראל ממשיכה לפעול בסוריה גם לאחר הפלת המטוס הרוסי. הוא ציין, עם זאת, כי מהמידע המודיעיני עולה כי "כמות העברות הנשק האיראני דרך סוריה לחיזבאללה בלבנון פחתה באופן משמעותי מאז הפלת המטוס הרוסי, לכן יש פחות צורך בתקיפות של חיל האוויר". להרחבה לחץ כאן

בישיבת סיעת הליכוד שנערכה בצהריים, שחלקה היה סגור לתקשורת, אמר נתניהו כי בישיבת הקבינט שקדמה להפסקת האש עם החמאס, כל השרים תמכו בהמלצתם של גורמי הביטחון "להמתין עם השלב הבא" ולהפסיק את האש. "יש כוונות להמשך", הוסיף ראש הממשלה, "אני לא רוצה לנדב מה אני מתכנן לעשות בקרוב, אבל חשוב לי להגיד לכם את זה כדי שתדעו את האמת מול הספינים ומול הרבה מאוד בריחה מאחריות. כולם בלי יוצא מן הכלל תמכו. הם [שרי הקבינט] לא רצו הצבעה בכלל". נתניהו התייחס גם לסוגיית המאחז הבדואי הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר ואמר כי הוא "יפונה בקרוב מאוד. לא אומר לכם מתי. אנו נערכים לזה".

בג"ץ דן היום בעתירת בני משפחתו של המחבל שביצע בחודש שעבר את הפיגוע בברקן נגד הצו שהוציא מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן, להרוס את ביתם באופן חלקי. אחד מבני המשפחה טען כי המניע המרכזי לרצח הוא פלילי ולא לאומני, ואמר כי יש לחכות עם ההריסה עד לתפיסתו של המחבל. בני משפחותיהם של הקורבנות שנרצחו בפיגוע – קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד – קראו בדיון להרוס את בית המחבל באופן מלא.

צעירה פלסטינית כבת 25 נעצרה במעבר קלנדיה לאחר שבתיקה נתגלתה נתפסה סכין שהוחבאה בתוך גליל קרטון של מזון. היא הועברה לחקירה.

Airbnb, החברה האמריקנית להשכרת דירות לטווח קצר הפועלת ברחבי העולם, הודיעה הערב כי תוריד מהאתר שלה כ- 200 דירות וחדרים להשכרה הממוקמים ביהודה ושומרון.

ממועצת יש"ע נמסרה התגובה הבאה: "חברה שאין לה מניעה להשכיר דירות בדיקטטורות ברחבי העולם, ובמקומות שאין בהם זכר לזכויות אדם, נטפלת למדינת ישראל. זה נובע מאנטישמיות או מכניעה לטרור, או משניהם יחד. אנו נפעל נגד האתר במידה ולא יבטל את החלטתו".

שר התיירות יריב לוין דרש בתוקף מהנהלת Airbnb לבטל את ההחלטה, אותה הגדיר כ"החלטה מבישה ואומללה וכניעה מחפירה של החברה". הוא הורה בנוסף לגבש "צעדים מיידיים להגבלת פעילות החברה בכל הארץ" ולהוציא לפועל תוכנית מיוחדת לעידוד התיירות והלינה בדירות נופש בכל רחבי יהודה ושומרון.

בארץ

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד הודיעו הבוקר כי הם אינם מתפטרים מן הממשלה, וזאת למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לתת את תיק הביטחון לבנט. שרי הבית היהודי מתחו ביקורת על המדיניות הביטחונית שהוביל נתניהו בתקופה האחרונה, אך הבהירו כי הם "לוקחים אחריות" ונשארים בממשלה. "בנאומו אתמול הבטיח ראש הממשלה לציבור הישראלי לשנות נתיב, להוביל למהפך בביטחון", אמר בנט, "אם ראש הממשלה רציני בכוונותיו, ואני רוצה להאמין למילים שלו – אני אומר כאן לראש הממשלה: אנו מסירים ברגע זה את כל דרישותינו הפוליטיות, ונתייצב לסייע לך במשימה אדירה זו – שישראל תחזור לנצח". להרחבה לחץ כאן

עוד טרם הודעתם של בנט ושקד, נתניהו שב וקרא למפלגות הקואליציה שלא לפרק את הממשלה. "אנחנו בתוך מערכה שעדיין לא הסתיימה", אמר נתניהו בפתיחת הדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "בתקופה ביטחונית רגישה כזאת זה חוסר אחריות להפיל את הממשלה. בין אם שותפינו יחליטו להפיל את הממשלה ובין אם לאו, אנחנו נמשיך לפעול כדי להבטיח את ביטחון המדינה שלנו וביטחון אזרחינו. נעשה זאת בשום שכל, באחריות ובנחישות".

במהלך הודעתו אמר בנט, בין היתר: "אנחנו מפילים על לוחמינו חישוקים על גבי חישוקים – משפטיים ותפיסתיים. החיילים פוחדים יותר מהפרקליט הצבאי מאשר מיחיא סינוואר". דבריו אלו זכו לגינויים מגורמים פוליטיים מימין ומשמאל ולדרישה שיתנצל ויחזור בו. בהודעה שהוציא היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הוא דחה את דבריו של בנט, תוך שהוא מציין את ניסיונו האישי כמי ששימש פרקליט צבאי ראשי במשך שבע שנים: "עמידה בהוראות הדין, גם בשעת לחימה, היא מקור עוצמה לצה"ל, למפקדיו ולחייליו. קציני הפרקליטות הצבאית פועלים שכם אל שכם יחד עם המפקדים, למען המטרה המשותפת של השגת יעדי הלחימה", נמסר בהודעה מטעמו. הרמטכ"ל גדי איזנקוט התייחס אף הוא לדברים, בלי לנקוב בשמו של בנט. בפתח ישיבת פורום המטה הכללי אמר איזנקוט כי "הפרקליטות הצבאית היא חלק מעוצמתו של צה״ל ומסייעת לו כתף אל כתף עם המפקדים והלוחמים לממש את ייעודו המבצעי ולנצח במלחמה". מלשכתו של בנט נמסר כי אין בכוונתו להתנצל וכי הוא עומד על דעתו שיש "עודף משפטיזציה בצה"ל" הפוגע ברמתם המבצעית של הלוחמים.

בישיבת סיעת הליכוד בכנסת אמר ראש הממשלה נתניהו כי הוא שמח שמאמציו לשמור על קיומה של הממשלה נשאו פרי: "יש לנו שנה שלמה עד הבחירות". הוא הוסיף כי "כדי להמשיך ביחד עלינו לגלות משמעת קואליציונית – אין מורדים או חסרים ואף אחד לא עושה דין לעצמו. בעיקר, אסור שהקבינט יהפוך מכשיר להדלפות וכלי ניגוח פוליטי. ביטחון ישראל מעל הפוליטיקה".

שר האוצר משה כחלון נשמע פחות אופטימי כאשר אמר בישיבת סיעת "כולנו" כי "קשה להאמין שהעסק יחזיק" וקרא להיערך לבחירות בחודש מרץ.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, הודיע היום על הקמת ועדת בדיקה לחקירת אירועי הטיסה שיצאה מניו יורק באיחור וגרמה לסערה ציבורית בארץ. במכתב שפרסם אוסישקין נכתב: "נקלענו שלא בטובתנו לשיח מקטב ולחילופי ההאשמות בין איש לרעהו, בין ציבור לציבור. זהו דבר הנוגד את עקרונותינו וערכינו כאזרחי המדינה וכמוביל הלאומי הנושא על זנב מטוסיו את דגל ישראל. אנו מצרים על כך". אוסישקין טען כי אל על לא האשימה "מגזר זה או אחר" באירועים שהתרחשו בטיסה: "אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר, או לאום כלשהו". לדבריו, הקמת ועדת הבדיקה נועדה להפיק לקחים ולמנוע הישנותם של אירועים מסוג זה. להרחבה לחץ כאן

התפרצות החצבת: בבית החולים רמב"ם בחיפה התקבלה אתמול תוצאת בדיקה שאישרה כי תינוק בן שנה לקה בחצבת. מי שנסעו באוטובוסים הבאים בחיפה, ובזמנים המפורטים – בהם נסעו התינוק ואמו – מתבקשים ליצור קשר עם לשכת הבריאות הסמוכה למקום מגוריהם כדי לשקול קבלת טיפול מונע נגד חצבת: קו 24 (של אגד), שיצא ב- 15/11/18 (יום חמישי) בסביבות השעה 18:00 מהתחנה ליד עיריית חיפה לכיוון בית החולים רמב"ם; קו 40א, שיצא לכיוון שוק תלפיות באותו יום בסביבות השעה 21:45; קו 970 (אגד), שיצא ב- 16/11/18 (יום שישי) מתחנת רופין בחיפה לעבר בני ברק בסביבות השעה 12:50; וקו 970, שיצא ב- 17/11/18 (מוצאי שבת) מבני ברק לכיוון חיפה בשעה 19:15.

פועל בן 67 נפגע ממכונה במפעל במעגן מיכאל. צוות מד''א פינה אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה במצב קשה, עם פגיעה רב מערכתית.

בתאונת דרכים בכביש 65, סמוך למושב אילניה בגליל התחתון – בה היו מעורבים אוטובוס, רכב מסחרי ושני רכבים פרטיים – נהרג אדם אחד. שלושה בני אדם נוספים נפצעו, אחד באורח קשה ושניים באורח בינוני.

אוטובוס עלה הערב באש סמוך למחסום א-זעים ממזרח לירושלים. האוטובוס נשרף כליל. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. ברשתות החברתיות נפוצו שמועות כי השריפה נגרמה כתוצאה מבקבוק תבערה, אך מהמשטרה נמסר כי כשל טכני באוטובוס הוא שגרם לדליקה.

בעולם

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום כי ארצו תמשיך לייצא נפט למרות הסנקציות האמריקניות שהוטלו עליה. בנאום ששודר בטלוויזיה המקומית אמר רוחאני: "לא ניכנע ללחץ זה, שהינו חלק מלוחמה פסיכולוגית נגד איראן. הם נכשלו לעצור את יצוא הנפט שלנו". הוא הוסיף כי "ארצות הברית מבודדת כעת ואיראן נתמכת על ידי מדינות רבות. חוץ מהמשטר הציוני ומדינות מסוימות באזור, אף מדינה אינה תומכת בלחץ האמריקני על איראן".

שר החוץ של בריטניה, ג'רמי האנט, הגיע לביקור באיראן, בין היתר כדי לדון בעתידו של הסכם הגרעין. זהו ביקור ראשון של שר מערבי באיראן מאז שארצות הברית פרשה מהסכם הגרעין והטילה סנקציות מחודשות על איראן.

קרוב ל- 4,000 בני אדם הגרים בקרבת הר הגעש פואגו בגוואטמלה פונו מהאזור בעקבות התפרצותו. מדובר באחד מהרי הגעש הפעילים ביותר במרכז אמריקה, וזו ההתפרצות החמישית שלו השנה. בחודש יוני, גרמה התפרצותו למותם של למעלה מ- 190 בני אדם.

תחזית מזג האוויר

מחר (שלישי) יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

ביום רביעי מזג האוויר מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב. תחול ירידה קלה בטמפרטורות.

ביום חמישי החורף יחזור, בחסדי שמיים: בצפון הארץ ובמישור החוף ירדו ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. בדרום הארץ ייתכן גשם מקומי. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות. משעות הערב הגשמים יתחזקו וירדו מצפון הארץ ועד צפון הנגב, ובנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשיטפונות.

תגיות:חסן רוחאניג'רמי האנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה