חדשות בארץ

נתניהו: למרות המשבר - אנחנו עדיין ביחסים טובים עם רוסיה

ראש הממשלה, שהגיע הבוקר לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, לראשונה בתפקיד שר הביטחון, אמר כי ישראל ממשיכה לפעול בסוריה גם לאחר הפלת המטוס הרוסי

נתניהו בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הבוקר (שני) לדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, לראשונה כשהוא נושא בתפקיד שר הביטחון.

בחלקו הראשון של הדיון, שהיה פתוח לתקשורת, פתח נתניהו באומרו: "נכנסתי אתמול לתפקיד שר הביטחון. נפגשתי עם הרמטכ״ל גדי איזנקוט ועם הרמטכ״ל המיועד אביב כוכבי. אנחנו נערכים לכל האתגרים".

ראש הממשלה, שדבריו נאמרו עוד טרם הודעתם של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד כי אינם מתפטרים מהממשלה, התייחס בדבריו למשבר הפוליטי: "כפי שאמרתי אמש, אנחנו בתוך מערכה שעדיין לא הסתיימה. בתקופה ביטחונית רגישה כזאת זה חוסר אחריות להפיל את הממשלה. בין אם שותפינו יחליטו להפיל את הממשלה ובין אם לאו, אנחנו נמשיך לפעול כדי להבטיח את ביטחון המדינה שלנו וביטחון אזרחינו. נעשה זאת בשום שכל, באחריות ובנחישות". נתניהו חתם באומרו: "אני סומך על צה״ל, אני סומך על כוחות הביטחון, ואני סומך על אזרחי ישראל. יחד נוכל לכל אתגר, ונבטיח את ביטחון ישראל".

על פי הדיווח בחדשות עשר, בחלקה הסגור של הישיבה התייחס נתניהו ליחסים עם רוסיה בעקבות המשבר שנוצר בין שתי המדינות לאחר הפלת המטוס הרוסי ב- 17 בספטמבר. לדבריו, "אנחנו עדיין ביחסים טובים עם רוסיה. השיחה שלי עם פוטין נמשכה חצי שעה והייתה מעולה. הצעתי לו שנגביר את התיאום בין הצבאות בסוריה".

בכל הנוגע לניסיונותיה של איראן להתבסס בסוריה, הבהיר נתניהו כי ישראל ממשיכה לפעול בסוריה גם לאחר הפלת המטוס הרוסי. הוא ציין, עם זאת, כי מהמידע המודיעיני עולה כי "כמות העברות הנשק האיראני דרך סוריה לחיזבאללה בלבנון פחתה באופן משמעותי מאז הפלת המטוס הרוסי, לכן יש פחות צורך בתקיפות של חיל האוויר". ראש הממשלה הוסיף כי בידי רוסיה אין מנוף שיאפשר לה ללחוץ על איראן לצאת מסוריה.

תגיות:רוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה