חדשות בארץ

מטחי רקטות כבדים מרצועת עזה לעבר ישראל, צה"ל תוקף יעדי טרור ברצועה

סגן-אלוף מ' הובא למנוחות, הקצין שנפצע אמש בהיתקלות שב להכרה, הסתיימה ההתייעצות הביטחונית בקריה בתל אביב, וג'ייסון גרינבלט תקף את החמאס. כל מה שחשוב לדעת

אא

הפלסטינים פתחו אחרי הצהריים בירי מטחים כבדים וחסרי תקדים של רקטות ופצמ"רים לעבר דרום הארץ. כ- 250 רקטות לערך שוגרו מהרצועה לעבר שטח ישראל. סוללות "כיפת ברזל" יירטו כ- 60 שיגורים. רוב הרקטות שלא יורטו נפלו בשטחים פתוחים, אך נרשמו גם מספר פגיעות במבנים בנתיבות, אשקלון ושדרות. 19 פצועים, רובם במצב קל, פונו לבתי החולים ברזילי וסורוקה. בין הפצועים חייל בן 19, שנפגע מטיל נ"ט שנורה לעבר אוטובוס במועצה האזורית שדות נגב. הוא נפצע קשה וסובל מפגיעה רב-מערכתית. אדם אחד נפצע באורח בינוני, והשאר נפצעו קל. שלושה בני אדם לקו בחרדה וטופלו על ידי צוותי מד"א בזירות האירועים.להרחבה לחץ כאן

כוחות צה"ל הגיבו בתקיפת מטרות ברחבי הרצועה. דובר צה"ל מסר הערב כי כלי טיס, מסוקי קרב וטנקים תקפו עד כה למעלה מ- 70 מטרות טרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי.

שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "טרוריסטים בעזה שוב תוקפים את ישראל עם כלי מלחמה. כולם צריכים לגנות את מתקפות הרקטות והמרגמות על יישובים ישראליים. ישראל נאלצת שוב לפעול צבאית כדי להגן על אזרחיה. אנו עומדים עם ישראל כאשר היא מגינה על עצמה מפני ההתקפות הללו. פעולות החמאס ממשיכות להוכיח שהם לא ממש דואגים לפלסטינים בעזה והם מעוניינים אך ורק להשתמש בהם למטרות פוליטיות. אפילו חיים פלסטיניים לא נחשבים עבור החמאס".

מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, ניסו בשעות האחרונות לתווך בין ישראל לארגונים ברצועה. על פי הדיווחים, בשלב זה התיווך אינו נושא פירות.

בעזה דיווחו הערב כי צה"ל הפציץ את בניין ערוץ הלוויין "אל-אקסא" בעיר עזה, המזוהה עם החמאס. היושבים בבניין קיבלו התראה טלפונית על ההתקפה המתקרבת והתפנו ממנו. בעקבות ההתקפה שהחריבה את הבניין, שידורי הערוץ הושבתו. דיווחים נוספים טוענים כי צה"ל החל לתקוף בתים של פעילי חמאס ברצועה.

בקריה בתל אביב הסתיימה לפני השעה 21:00 ההתייעצות הביטחונית שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ובכירי מערכת הביטחון. גורם מדיני מסר כי התקבלו החלטות מבצעיות. הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס מחר.

על פי הנחיות פיקוד העורף, בעוטף עזה לא יתקיימו מחר לימודים. בנוסף, נאסרו עבודות חקלאיות ומקומות העבודה יישארו סגורים. התושבים נצטוו לשהות במרחבים מוגנים ולא להתקהל בשטחים פתוחים.

סגן-אלוף מ' ז"ל, שנהרג בהיתקלות אמש במהלך מבצע צבאי קרקעי בשטח רצועת עזה, הובא בצהריים למנוחות ביישובו. אלפי אנשים השתתפו בהלוויה. ראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן, ספד למ': "אתמול בלילה נפל לוחם אמיץ במהלך פעילות מבצעית חסויה ברצועת עזה. הוא היה לוחם אמיץ, מפקד הצועד ראשון לפני חייליו, חבר ואדם מסור עד אין קץ למשימותיו ואנשיו. הוא מילא את כל תפקידיו בהצטיינות, ולמרות זאת היה צנוע ועניו בהליכותיו. אני מצדיע לך ומוקיר את תרומתך העצומה לביטחון מדינת ישראל".

סגן-אלוף מ', בן 41, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הצנזורה הטילה איפול על מסירת פרטים נוספים אודותיו. בהודעה שנמסרה מדובר צה"ל הודגש כי "מפאת ביטחון מידע, לא יתאפשר סיקור תקשורתי של הלוויה. חומרים מתוך הלוויה יופצו עם סיומה לכלי התקשורת. אנו חוזרים ומבקשים מכלי התקשורת והאזרחים להימנע מהפצת מידע נוסף על נפגעי האירוע או פרטיו מעבר לאלו המופיעים בפלטפורמות הרשמיות של צה״ל או מופצים באמצעות צה״ל לציבור".

בראיון הבוקר לרשת ב' אמר דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס: "סגן-אלוף מ׳ הוא גיבור אמיתי בגלל קור הרוח ואומץ הלב שלו. האופן שבו פעל לחילוץ הכוח הוביל לכך שכלל הכוח הגיע חזרה לשטח ישראל. זה מבצע חילוץ אמיץ שעוד יסופר בו". הוא הוסיף כי פרסום פרטים נוספים על זהותו של מ' מהווים "פגיעה ישירה בביטחון המדינה בשלב הזה". להרחבה לחץ כאן

קצין צה"ל שנפצע בהיתקלות אמש ברצועת עזה פונה לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. הוא שב הבוקר להכרה, מצבו מוגדר בינוני ויציב. אמו אמרה לחברת החדשות כי היא מתפללת שבנה יבריא כמה שיותר מהר: "זה נס שקיבלתי אותו בחיים. אני מודה לבורא עולם שהוא החזיר לי את בני". להרחבה לחץ כאן

תחזית מזג האוויר

מחר (שלישי) יהיה מעונן חלקית, ותחול עלייה קלה בטמפרטורות. משעות אחר הצהריים ייתכנו ממטרים מקומיים במזרח הארץ. בנחלי המזרח יש חשש קל לשיטפונות. בצפון מזרח הארץ ייתכנו סופות רעמים יחידות.

ביום רביעי צפויים ממטרים מקומיים ברוב אזורי הארץ, והם ילוו בסופות רעמים יחידות. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשיטפונות. תחול ירידה בטמפרטורות.

ביום חמישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. צפוי גשם לפרקים וייתכנו סופות רעמים יחידות. בנחלי הדרום והמזרח יש חשש לשיטפונות.

תגיות:ג'ייסון גרינבלטניקולאי מלאדנוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה