חדשות בארץ

דובר צה"ל: חמאס ירגיש בשעות הקרובות את עוצמת התגובה שלנו

בתגובה למטחים הכבדים של רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, צה"ל תקף עד כה למעלה מ- 70 מטרות של החמאס והג'יהאד האסלאמי. סוללות "כיפת ברזל" יירטו כ- 60 מתוך כ- 200 שיגורים לעבר ישראל

אחת מזירות נפילת הרקטות בעיר שדרות, הערב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אחת מזירות נפילת הרקטות בעיר שדרות, הערב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל מסר הערב (שני, 20:00) כי כלי טיס, מסוקי קרב וטנקים תקפו עד כה למעלה מ- 70 מטרות טרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה. היעדים שהותקפו כוללים: מנהרת טרור התקפית בדרג' תפח, ארבעה מתחמים צבאיים ברפיח ודיר אל-בלח וכן עמדת תצפית של החמאס בג'בליה. בנוסף הותקפו מטרות של הג'יהאד האסלאמי, ביניהן שתי מנהרות טרור התקפיות ברפיח, אתר לייצור אמצעי לחימה ברפיח, ארבעה מתחמים צבאיים בנוסיראת, רפיח ובית להיא, ועמדת שיגור ירי תלול מסלול בג'בליה.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "חמאס מוביל את הרצועה לחורבן וירגיש בשעות הקרובות את עוצמת התגובה של צה״ל. עד כה תקפנו מגוון רחב של יעדים. חוליות משגרי ירי תלול מסלול, מתחמים צבאיים ועמדות תצפית. הניסיון לפגוע באזרחים לא מקובל עלינו ונמשיך להגיב בעוצמה".

(וידיאו: דובר צה"ל)

הפלסטינים פתחו אחרי הצהריים במטחים כבדים וחסרי תקדים של רקטות ופצמ"רים לעבר דרום הארץ. המתקפה נפתחה בירי של טיל נ"ט מונחה מסוג "קורנט", שפגע פגיעה  ישירה באוטובוס במועצה האזורית שדות נגב. צה"ל התיר הערב לפרסום כי הצעיר שנפגע קשה מירי הטיל הוא חייל בן 19, שנהג באוטובוס. מספר דקות קודם לכן ירדו מהאוטובוס עשרות חיילים, ובכך נמנע אסון כבד בהרבה. לאורך כל השעות שחלפו מאז, אזעקות צבע אדום נשמעות בגלים בלתי פוסקים - בעיקר ביישובי עוטף עזה, אך מעת לעת גם נשמעו גם אזעקות בבאר שבע, אשדוד ואשקלון. בסביבות השעה 17:30 נשמעו אזעקות גם באזור ים המלח וביישובי דרום הר חברון. עד לשעה זו, שוגרו כ- 250 רקטות לערך לעבר שטח ישראל. סוללות "כיפת ברזל" יירטו כ- 60 שיגורים. רוב הרקטות שלא יורטו נפלו בשטחים פתוחים. כמה רקטות נפלו ביישובים בעוטף עזה. רקטות פגעו פגיעות ישירות במבנים בנתיבות ובאשקלון. בעיר שדרות נחתו שמונה רקטות, שלוש מתוכן בשטח בנוי. אחת הרקטות, שנפלה במאפייה בעיר, פגעה בצובר גז. התושבים באזור פונו מהמקום ולוחמי האש פועלים גם בשעה זו לקירור הצובר.

19 פצועים פונו לבתי החולים ברזילי וסורוקה. בנוסף לחייל שנפצע מטיל הנ"ט, אדם נפצע באורח בינוני, והשאר נפצעו קל. שלושה בני אדם לקו בחרדה וטופלו על ידי צוותי מד"א בזירות האירועים.

הפלגים הפלסטיניים הודיעו, כי מתקפת הרקטות מהווה תגובה על חדירתו אמש של כוח צה"ל לעומק רצועת עזה, שהובילה להריגת שבעה מאנשיהם. החמ"ל המשותף של הפלגים איים כי אם ישראל תגיב על הירי –  "ההתנגדות תגדיל את הטווח, את העומק ואת עוצמת הירי למוצבים וליישובים בישראל".

על פי הנחיות פיקוד העורף, בעוטף עזה לא יתקיימו מחר לימודים. בנוסף, נאסרו עבודות חקלאיות ומקומות העבודה יישארו סגורים. התושבים נצטוו לשהות במרחבים מוגנים ולא להתקהל בשטחים פתוחים.

(עודכן: 20:50)

תגיות:רצועת עזהרקטותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה