חדשות בארץ

מטח כבד של רקטות על הדרום, פצוע מפגיעת פצמ"ר באוטובוס בעוטף עזה

הפלסטינים יורים מטחים בלתי פוסקים של רקטות לעבר יישובי עוטף עזה והדרום. אזעקות נשמעו גם בעיר באר שבע, באזור ים המלח וביישובי דרום הר חברון. מטוסי חיל האוויר תוקפים ברחבי רצועת עזה

יירוט של "כיפת ברזל", הערב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)יירוט של "כיפת ברזל", הערב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הפלסטינים פתחו אחרי הצהריים (שני) בירי מטחים כבדים וחסרי תקדים של רקטות ופצמ"רים לעבר יישובי עוטף עזה. אזעקות צבע אדום נשמעות ללא הפסק בעוטף עזה ובאזור הדרום, כולל בעיר באר שבע. מאוחר יותר (סביב השעה 17:30) נשמעו אזעקות גם באזור ים המלח וביישובי דרום הר חברון. ב- 40 הדקות הראשונות זוהו כ- 80 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. סוללות "כיפת ברזל" יירטו מספר שיגורים. מספר רקטות נפלו בעיר שדרות. באחת מזירות הנפילה בעיר נפצעו שלושה בני אדם באורח קל מרסיסי זכוכיות ופונו לבית החולים "ברזילי" באשקלון. אדם נוסף נפגע קל מרסיסים מנפילת רקטה במפעל באזור התעשייה בעיר. הרקטה פגעה בצובר גז וחוללה שריפה. 

רקטה אחת פגעה ישירות בבית בעיר נתיבות, בחסדי שמיים לא היו נפגעים. רקטה נפלה גם באופקים, ככל הנראה גם באירוע זה אין נפגעים.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי שלוש רקטות נפלו בתוך יישוב במועצה, שתיים מהן סמוך למבנים. נגרם נזק, אך בחסדי שמיים אין נפגעים.

רקטה נחתה באזור התעשייה באשקלון בסביבות השעה 18:00. ישנה נפגעת חרדה במקום. באותו מטח, רקטה נוספת פגעה פגיעה ישירה בבניין בעיר. במקום פרצה שריפה וכוחות כיבוי הגיעו אל המקום. כרגע לא ידוע על נפגעים.

יירוט של "כיפת ברזל" מעל העיר נתיבות (קרדיט: רשת רוטרניק)

פצמ"ר -  וייתכן שמדובר בטיל נ"ט - פגע באוטובוס ישראלי שנע קרוב לגדר בצפון הרצועה, על פי הדיווחים באוטובוס לא היו נוסעים אך ישנו פצוע אחד קשה. ממד"א נמסר כי בשעה 16:31 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על פצוע, ככל הנראה מפצמ"ר סמוך לאחד מיישובי המועצה המקומית שער הנגב. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע צעיר כבן 19 במצב קשה עם פגיעה רב-מערכתית.

תושבים בעוטף עזה הונחו להיכנס למרחבים מוגנים. מדובר צה"ל נמסר בשעה 17:08 כי מטוסי קרב של חיל האוויר החלו לתקוף מטרות טרור לאורך רצועת עזה. משרד הבריאות בעזה דיווח סמוך לשעה 18:00 על שני הרוגים ומספר פצועים כתוצאה מתקיפות צה"ל.

על פי דיווחים מהרצועה מוקדם יותר, טנקים של צה"ל פתחו באש לעבר עמדת תצפית של החמאס בבית לאהיה שבצפון הרצועה.

הפלגים הפלסטיניים הודיעו, כי מתקפת הרקטות מהווה תגובה על חדירתו אמש של כוח צה"ל לעומק רצועת עזה, שהובילה להריגת שבעה מאנשיהם. החמ"ל המשותף של הפלגים הוציא הודעת אזהרה, לפיה אם ישראל תגיב על הירי - "ההתנגדות תגדיל את הטווח, את העומק ואת עוצמת הירי למוצבים וליישובים בישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בשעה זו התייעצות ביטחונית בקריה בתל אביב, בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט.

(וידאו: לע"מ)

להלן ההנחיות המעודכנות שהוציא פיקוד העורף, נכון לשעה 17:20:

  • באזור עוטף עזה, התושבים נדרשים לשהות במרחבים מוגנים.

  • באזור דרום הנגב וחלק מיישובי לכיש, התושבים נדרשים לשהות בקרבה למרחבים מוגנים ולהיכנס למיגון בהתאם לפרק הזמן העומד לרשותם.

  • חל איסור על התקהלויות והתכנסויות בשטח פתוח.

  • תושבי הערים נתיבות ואופקים נדרשים לשהות במרחבים מוגנים.

  • תושבי באר שבע ואשדוד נדרשים לשהות בקרבה למרחבים מוגנים ולהיכנס למיגון בהתאם לפרק הזמן העומד לרשותם.

  • הרשויות באזור עוטף עזה, דרום הנגב וחלק מיישובי לכיש הונחו לפתוח מקלטים.

סיכום מצב הנפגעים נכון לשעה 18:15: 12 פצועים, מתוכם אחד במצב קשה, אחד במצב בינוני ועשרה במצב קל. הפצועים פונו לבתי החולים ברזילי וסורוקה. בנוסף, שלושה בני אדם לקו בחרדה וטופלו על ידי צוותי מד"א שהגיעו לזירות.

(עודכן: 18:20)

תגיות:עוטף עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה