סיפורי אמונה

כיצד נזכה לישועות וניסים? עצה מפתיעה מהרב שך

"כאשר הקדוש ברוך הוא רואה שיהודי עושה מעל לגדר הטבע – עוזר גם הוא מעל לדרך הטבע!". הרב שך מסביר כיצד כל אחד מאיתנו יכול לחולל ניסים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אל ביתו של הרב שך זצ"ל, מגדולי הדור הקודם, היה מגיע בקביעות בחור כבן 14, שסבל מבעיות נפשיות רבות. בכל עת משבר, היה בא לפקוד את מעונו של גדול הדור, מתאונן על מר גורלו, מתנה את צערו, ומבקש ממנו עצה ותושיה.

באחת הפעמים, הגיע הנער אל ביתו של הרב שך, כאשר היה הרב שך חולה וחלש. למרות זאת, כאשר ראה את הנער בפתח הבית, קיבל את פניו בחביבות עצומה, ישב ושוחח עמו שעה ארוכה, מעל ומעבר למה שניתן לצפות מאדם בגילו ובמצבו, ורק לאחר מכן נפרד ממנו בידידות והנער פנה והלך לו.

3 סיפורים נדירים על הרב שך, ועצה מופלאה להרוויח מיליוני מצוות

דמעותיו של הרב שך בתשובה - החזירו את הקיבוצניק מעין חרוד

הרב זמיר כהן מצטט מה אמר הרב שך על השואה הנוראה

לאחר שיצא הנער מבית הרב, פנה אחד ממקורביו של הרב בתמיהה: "והרי הרב חולה וחלש, האם אין גבול למידת העזרה והסיוע שמחובתו של האדם להגיש לזולתו? הלא אפילו אילו לא היית ראש הישיבה גדול הדור, האם יתכן שאדם בגיל הגבורות, חלוש וחולה, יקום כך לקראת בחור כבן ארבע עשרה?"

הרב שך נענה במאור פנים והשיב את התשובה מעומק ליבו: "צודק אתה. מידת היושר ושורת הדין – אינן מחייבות אותי לנהוג כפי שנהגתי, ואולי אפילו להיפך, מן הראוי היה שאמתין עד שיגש אלי הנער, ואזי אשוחח עמו בקיצור ואנסה לעזור לו בהתאם לכוחותיי ולחולשתי.

"אולם, אתה יודע כמוני כי לבחור זה ישנה בעיה קשה", המשיך הרב שך במתק שפתיו. "הוא היה כאן לפני שבועיים, וגם יהיה כאן בעוד שבועיים... אני מנסה לעודד אותו כמידת יכולתי, אני מנסה להרגיעו ולדבר אל ליבו, אבל לרפאותו אינני יכול. לשם כך נדרש נס, ואילו אני – אינני מחולל ניסים!

"אך ישנה דרך אחת בלבד, בה אף אני יכול לחולל נס", אמר גדול הדור בעוז. "כאשר הקדוש ברוך הוא רואה שיהודי עושה מעל לגדר הטבע – עוזר גם הוא מעל לדרך הטבע! מן השמים בוודאי רואים את המאמצים שהשקעתי בעזרה לאותו נער, מאמצים החורגים בהרבה מגבולות הטבע וההיגיון.

עובדות, סיפורים וציטוטים מאת הרב שך

"אני רוצה לומר לך שגם אני גר צדק", אמר הרב שך לילדה הקטנה

תגובתו של הרב שך לזוג שמצפה לילדים עשרות שנים

"משום כך, אני מקווה כי מן השמים ינהגו עם אותו נער מעל לדרך הטבע, וישלחו לו רפואה שלימה", הרב שך סיים את דבריו המאלפים בשאלה: "האם אין זה כדאי להתאמץ מעל לגדר הטבע – בכדי להביא לבחור אומלל מזור ורפואה שלמה?!"...

מסיפור מופלא זה נלמד כי הכח לחולל ניסים – נמצא בידינו! ביד כל אדם לשנות מזלות, לשדד מערכות, לקבל מעל לדרך הטבע ולפעול גדולות ונצורות, ובתנאי אחד: שנפעל גם אנו מחוץ לדרך הטבע ומעבר למה שאנו מחויבים ונדרשים על פי המציאות!

כאשר אנו זקוקים לישועה בכל תחום שהוא – בריאות, זיווג, פרנסה, אושר, הצלחה, נחת - זו הדרך: נעשה את שלנו, נמלא אחר רצונו של בורא עולם – מעל לדרך הטבע, ואזי גם הוא ינהג עמנו מעל לדרך הטבע במידת החסד והרחמים.

הרב אהרון לוי - הדמעות של הרב שך שהחזירו בתשובה את הקיבוצניק מעין חרוד:

הרב אלעזר מנחם מן שך זצ"ל (י"ט טבת התרנ"ט, 1 בינואר 1899 - ט"ז חשוון ה'תשס"ב, 2 בנובמבר 2001) היה ראש ישיבת פוניבז' במשך חמישים שנה, ונשיא מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ולאחר מכן של דגל התורה. נחשב אחד מגדולי הדור, ורבים מהציבור החרדי-ליטאי הלכו על פי הוראותיו. 

תגיות:הרב שךניסיםישועותסיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה