גרידה

הריון אחרי גרידה: איך מתמודדים עם הלחץ?

עברת הריון שהופסק בגרידה, וכעת את פותחת פרק של הריון חדש? אין ספק שהלחץ הוא מנת חלקך. איך מתמודדים אתו?

  • י"ח סיון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הריון הוא תמיד דבר מלחיץ, אשר מזמן כל אישה אל מקומות שהיא לא הכירה בחייה. אבל כאשר מדובר בהיריון אחרי גרידה, כבר הלחץ גובר שבעתיים. כל אישה שחוותה הריון אחרי גרידה, יודעת לספר על כך שהוא שונה לחלוטין מהריון שמגיע באופן ספונטאני ותקין. פתאום שום דבר לא נראה מובן ומתבקש מאליו, הדאגה לופתת בלי הפסקה, וכל עוד לא רואים שהכל כשורה, מלאים בדאגות ובחששות.

המחשה מרגשת: התפתחות העובר - שבוע אחר שבוע. צפו

 

זוהי הסיבה שחשוב מאוד שאישה שמתחילה הריון אחרי שעברה גרידה, תערוך עם עצמה בירור מעמיק. דאגות וחששות אלו דברים הגיוניים וסבירים, אך כאשר הם כבר גורמים לירידה בתפקוד, או שהם משתלטים על החיים, אז חשוב לשוחח על התחושות האלו עם בן זוג, או עם חברה טובה, ולעתים גם עם איש מקצוע שיוכל לסייע להתגבר על הטראומה ולתת כלים להתמודדות עם ההיריון החדש.

אבל הריון אחרי גרידה, שונה לא רק מבחינה נפשית, אלא גם מבחינה גופנית, כיוון שהגוף עבר טראומה פיזית, הדבר עלול להותיר סימנים שישפיעו גם על ההיריון החדש שמתפתח.

מה אם כן צריכים לדעת? ראשית, חשוב לוודא שהגוף החלים לגמרי ושהוא יכול ומסוגל להתמודד שוב עם הריון. יש גם מקרים בהם הסיבה שהובילה להפלה בגרידה הייתה בעיה רפואית, ועל כן ייתכן שיהיה צורך בטיפול תרופתי במהלך ההיריון החדש, כמו למשל טיפול במדללי דם לנשים הסובלות מקרישיות יתר, או זריקות קלקסן. לכן, חשוב ביותר להתייעץ עם רופא, מיד עם גילויו של ההיריון.

הרב זמיר כהן - כל מה שרציתם לשאול על הריון והפלות. צפו

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלותהפלהגרידההריון אחרי גרידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה