הפלה בכדורים

כדור להפלה, ו(לא) נגמר הסיפור

נשים רבות חושבות שברגע שהן לוקחות כדור להפלה, הן מסיימות עם ההיריון, אלא שמתברר שלעתים בכך רק מתחיל הסיפור

  • ז' תשרי התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשים רבות, אשר מוצאות את עצמן כשהן נאלצות לסיים את ההיריון בשבועות הראשונים להתהוותו, נושמות לרווחה, שכן הן משערות שהפסקת הריון בכדורים נחשבת יחסית לפעולה נפוצה, שאינה גוררת תופעות לוואי מיוחדות.

הכדורים שבהם משתמשים כדי לגרום להפלה הם מיפיג'ןוציטוטק. את המיפיג'ן לוקחת האישה כאשר היא מגיעה לבית החולים, והוא גורם להפסקת ההיריון. כ-48 שעות לאחר מכן, היא נדרשת להגיע שוב לבית החולים ואז לקבל את הציטוטק, שגורם לפליטת תוכן ההיריון ולהוצאתו מהגוף.

אלא שלמרות שהפעולה נראית לכאורה פשוטה, חשוב לדעת שהתהליך אינו בהכרח מצליח, אלא לעתים הוא מסתיים בכישלון ואין מנוס מלהמשיך לפעולה חודרנית יותר. גם ההתאוששות לא תמיד קלה, אלא היא משתנה מאישה לאישה – יש כאלו שסובלות מדימומים ומכאבים משך מספר ימים, ויש שהכאבים נמשכים אצלן שבועות.

הפלה, גם כאשר היא נעשית באמצעות כדור, אף פעם אינה פשוטה, ולכן, ההמלצה לאישה שאינה חייבת לעבור אותה, היא לוותר עליה ולהימנע ממנה. גם כאשר נראה לכאורה שאין ברירה אחרת, כדאי לשקול שוב ושוב את הדברים ולא לקבל החלטה פזיזה. כי כדור להפלה אינו סוף הסיפור, לעתים הוא מהווה רק את ההתחלה...

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

 

תגיות:הפלותהפלההפלה בכדורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה