הריון בשבוע

הטרגדיה שאולי תציל חיים - הכירו GBS

בדיקה פשוטה לנשים בהריון יכולה להציל חיים: החיידק מסוכן, האבחון והטיפול פשוטים ויעילים. הכירו: GBS

  • כ"ב תשרי התשע"ט
אא
היילי קין, בריטית בת 26, שאיבדה את בנה 3 ימים אחרי הלידה, מפרסמת את התמונה האחרונה שלו כדי להעלות מודעות לאבחון המחלה. "אם רק היו עושים לי בדיקה בהריון, הייתי מקבלת טיפול וסיימון היה נולד בריא", אמרה, "אני מפרסמת את התמונה היחידה שיש לי אתו על מנת לעודד נשים להיבדק במסגרת הבדיקות השגרתיות של נשים בהריון".

קין, בת 26, איבדה את בנה סיימון, בשל חיידק ה-GBS. זהו חיידק העלול להדביק את התינוק ולגרום לו לזיהום כולל בדם או לדלקת קרום המוח.

הבדיקה לגילוי נוכחות החיידק פשוטה ביותר וכוללת העברת מטוש, בדומה לזה המשמש לנטילת משטח גרון, והטיפול יעיל וכולל עירוי אנטיביוטי לווריד במהלך והלידה. עם זאת, לא כל הנשים נבדקות, חלק מהן נשאיות של החיידק והסכנה היא שבמהלך הלידה התינוק עלול להידבק בחיידק מסכן החיים.

"מיד אחרי הלידה לקחו אותו לטיפול נמרץ. הוא מעולם לא פקח את העיניים, לא בכה. במשך שלושה ימים הוא היה מחובר למכונת הנשמה", משחזרת קין. "הוא היה חלש, ונשם את נשימתו האחרונה בידיים שלי. הוא עזב את העולם ככה, שלושה ימים אחרי שנולד. אני מפרסמת את הסיפור הנורא והפרטי שלי כדי שאף תינוק נוסף לא ימות בגלל חיידק שאפשר לגלות בקלות, שאף אמא לא תעבור את מה שאני עוברת".

בישראל מבוצעת הבדיקה לנשים הרות לפי בקשת האישה או יוזמה של הרופא, אך אין הוראה מפורשת של משרד הבריאות לבדוק נשים הרות. אישה הנמצאת נשאית תטופל באנטיביוטיקה  במהלך הלידה על ידי עירוי אנטיביוטי לווריד. המעקב אחרי היילוד יהיה צמוד יותר ויכלול בדיקות דם כדי לוודא שלא נדבק בחיידק המסוכן.

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:הפלותהפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה