הפלה בכדורים

במקום הפלה, מתנה. יום הולדת למיקה

תהילה היתה רק בת 22, וחששה מאוד מהמשך ההריון, אבל בעזרת משפחתה התומכת היא נמנעה מהפלה. היום, שנה להולדת בתה, מיקה - היא לא מתחרטת לרגע. "לא משתווה לשום דבר שנוצר מעולם"

אא

הגיע הזמן לדבר על הצד הנפלא של האימהות, על הרווח הנקי שתרוויחי - ששום הון בעולם לא ישווה לו, על היופי הכי טהור בעולם שאת עומדת לחבוק בין זרועותייך בעוד תשעה חודשים, לו רק תחליטי את ההחלטה הנכונה. אין זה משנה בת כמה את ובאילו נסיבות נכנסת להריון. אין זה משנה כמה מזומנים יש לך בבנק ואין זה משנה אלו תפקידים חשובים את ממלאת בעבודה ובתחומים אחרים - האימהות היא תפקיד חייך, וחשוב שתלמדי להקשיב לתחושות הבטן שלך, לקול הפנימי הרך והענוג הזה, שלוחש לך אי שם עמוק בפנים את התשובות האמיתיות לשאלות שלך.

עדיין לא הצלחת להשתכנע? אולי סיפורה של תהילה, בת 23 מצפון הארץ, יצליח לשכנע אותך:

בוקר אחד, בגיל 22, חשה תהילה כאבים בהטלת השתן וחששה כי היא סובלת מדלקת בשלפוחית השתן. היא פנתה לבדיקה שגרתית אצל רופא הנשים שלה, אך את המענה שלו כלל לא שיערה. "את בהריון", הודיע לה הרופא מבלי לחכות לה שתעכל את הבשורה. תהילה יצאה מהמרפאה כשהיא בוכה וכואבת, וחשה כי עולמה חרב עליה. בן רגע השתנו חייה מן הקצה אל הקצה והמצב החדש יצר בה קונפליקטים ושאלות סבוכות כגון איך מספרים להורים ואיך הם יקבלו את זה, איך יגיב החבר שבעצמו טרם סיים את השירות הצבאי, ומה בכלל עושים עכשיו עם הילד הזה. ודאי שהבינה שחיים חדשים נובעים כעת בתוכה, שתפילותיה התגשמו ושיש לה הזדמנות להגשים את חלומה ולהיות אמא, אך עם זאת היא חשה כי היא צעירה מדי ולא תוכל לגדל ילד בעצמה. פחדים גדולים תקפו אותה ממה שעתיד לקרות.

אחוזת בלבול ובהלה, התקשרה תהילה אל אחותה הדתייה ששהתה באותו הזמן בחו"ל. האחות הגדולה שמעה את הסיפור, הרגיעה את תהילה ואמרה: "אסור לך לעשות הפלה. הקב"ה בחר בך להביא את הילד הזה לעולם. את יודעת מה זה אומר? זה אומר שאת נשמה גדולה שנבחרה בשביל להעניק ליצור קטן וחסר אונים את ההגנה שלה הוא זקוק. לך יש משהו שרק את יכולה לתת לו. תהיי חזקה, תדעי שאני לצדך. ספרי להורים ואל תדאגי משום דבר. הכל יסתדר על הצד הטוב ביותר". הדברים חדרו ללבה והרגיעו אותה, וכך, מצוידת בכלים של אמונה וביטחון, סיפרה תהילה להוריה את הבשורה כשהיא מכינה את עצמה לגרוע מכל. בתחילה, תמכה אמה ברעיון ההפלה בתואנה כי היא אכן צעירה מדי כדי לגדל ילד. מאוחר יותר, בהשפעת גורמים אחרים במשפחה, השתכנעה האם כי ההפלה היא רצח לכל דבר והחליטה לעמוד לצד בתה, בכל החלטה שתקבל.

לבסוף, דווקא תמיכתה של המשפחה ברעיון הלידה נטעה בתהילה אומץ רב והיוותה כמעין סימן משמיים בעבורה, שאין היא צריכה לעשות הפלה. כך היא החליטה שלא משנה מה יקרה, היא הולכת עם האמונה שלה עד הסוף, ולא נותנת לפחדים או לתכתיבים החברתיים להחליט במקומה.

"הייתי צעירה מדי", משיבה תהילה על השאלה מדוע חשבה על הפלה, "חששתי מעינה הבוחנת של הסביבה ומ'מה יגידו'. בנוסף לזה, מאחר שאני מגיעה ממשפחה מעוטת יכולות כלכליות ידעתי שגם אם חברי יסכים להתחתן, לא יהיה למשפחה שלי מהיכן לממן אירוע בסדר גודל שכזה. כיום בדיעבד, ברור לי שהייתי במצוקה נפשית וכל מה שהייתי צריכה בשביל לוותר על ההפלה הוא חיזוקים ופרגון מצד הקרובים אליי".

כיום את אמא למיקה, שהיא כבר בת שנה. איך ההרגשה?

"ואוו. אני מנסה למצוא את המילים הנכונות לתיאור ההרגשה ולא מצליחה. אולי כי אין מילים שיכולות להכיל את התחושה המדהימה הזו. תוכלי לקרוא את המכתב הזה שכתבתי למיקה לא מזמן, כשמלאה לה שנה. זו הדרך היחידה שבה יכולתי להביע את תחושתי", היא אומרת ומגישה לי את המכתב כשהוא סגור בתוך מעטפה ורודה.

"מיקוש אהובה שלי, עכשיו סוף סוף ,באיחור של יום, אחרי שחגגנו המון, יש לי זמן לברך אותך. ילדה מדהימה שלי, אמא רוצה שכולם יידעו שמהיום שנולדת השתנו חיי. את יצרת תמונת חיים חדשה שאל מולה הכל מתגמד. פתאום מהרגע שראיתי אותך מגיחה לאוויר העולם, כשהתרגשנו יחד, כשבכינו יחד דמעות של שמחה והקלה, כשחיבקנו זו את זו כשאמא סוף סוף יכלה לעלות אלייך לפגייה, כשהסתכלנו זו על זו בעיניים שייכות ומבינות - פתאום כל דבר התחיל לנשום, הזרמת חמצן לכל תא ביקום והכל קיבל משמעות כפולה. הדגשת לי המון מושגים שלפני כן היו סתם פרחים רגילים בגינת החיים, החיית מחדש את המושגים נתינה ,אהבה, שמחה, זוגיות, משפחה, אושר שאינו תלוי בדבר, קושי עצום אך כל כך מספק בו זמנית. ידעתי שלא יהיה לי פשוט לגדל ילד בגילי הצעיר וללא שום הכנה מוקדמת, ונכון, אני מודה שחשבתי על הפלה, אבל בו זמנית ידעתי עמוק בתוכי, שאני לא הולכת לוותר עלייך בשום מצב שבעולם. תשעה חודשים המתנתי לך בסבלנות ואהבה כדי שתאירי את חיי באור חדש שאין כמותו, וכמו שתמיד אומרים - הסבלנות משתלמת. קיבלתי מתנה גדולה מאין כמוה שלא משתווה לשום דבר שנוצר מעולם - ילדה אהובה שמקרינה אור לכולם ומלמדת אותם לשמוח. ילדה חברותית שמושיטה ידיים לכולם ,שחודרת בקלילות ללבו של כל אדם. ילדה מתחשבת ונוחה שלעולם ללא סיבה היא לא בוכה. אני רוצה לאחל לך, בתי האהובה, את כל האושר והטוב שיש לעולם להציע. שתגדלי להיות אדם איכותי וטוב, ירא שמיים ומאמין בה'. שההצלחה של אחרים היא ההצלחה שלו והשמחה של אחרים היא השמחה שלו .שהחיוך לעולם לא ימוש מפנייך ותלווה אותך שמחת נעורים כל חייך! המשיכי להיות הילדה הקטנה והאהובה שלנו, מקסימה כמו תמיד ומלאה רק בהפתעות טובות. אני אשמור עלייך וה' ישמור אותנו תמיד! אני אוהבת אותך ומודה לה' בכל יום על המתנה הגדולה שניתנה בחלקי. תמיד אהיה כאן בשבילך, לדאוג ולאהוב בכל מצב. ודעי תמיד שגם אם יהיו כישלונות ומשברים בדרך, אמא אוהבת אותך אהבת אין קץ. אין בפי מילים לתאר את אהבתי אלייך, אבל הלב עד להכל! אוהבת אותך מדהימה שלי, אהבה שלעולם לא תגמר! יום הולדת שמח ושנזכה לחגוג עוד שנים רבות ויפות... מאמא האוהבת תמיד".

תהילה מסבירה שלא יכלה לעבור את התהליך הקשה אילולא האמונה שהייתה לה בקב"ה. כבת שהתחנכה במסגרות דתיות עד גיל 18, ידעה היטב את המשמעות ההלכתית שעומדת מאחורי עניין ההפלה. "עצם הידיעה שזה אסור נסכה בי את הכוחות להאמין שאם ה' נתן לי את האפשרות להרות זה סימן שזהו רצונו שפרי בטני יבוא לעולם, ולכן, עם כל הקושי שהיה לי בקבלת ההחלטה להמשיך את ההריון הזה, ידעתי שזה הדבר הנכון לעשות. ברוך ה', לפני שבוע חגגנו למיקה את יום הולדתה לשנה שמלאה לה, עד מאה ועשרים, ואני חושבת שהמתנה הגדולה ביותר שקיבלנו ליום ההולדת היא מיקה בעצמה. אני מודה לה' שנתן לי את הכוח לעמוד בניסיון הזה ולהביא את מיקה שלי לעולם. אין דבר בחיי, שהוא יותר משמח ממנה וזוהי עצתי לכל מי שחושבת לעבור הפלה: תאמיני בה' ובעצמך ואת תראי איזו שמחה גדולה הילד הזה יביא אל חייך, אם לא תוותרי עליו. גם לי היו את כל הסיבות בעולם להאמין שאני לא יכולה לעשות את זה, אבל זה הכל שטויות. ברגע שתחזיקי את התינוק שלך בידיים, הכל יתגמד".

מעוניינים להצטרף ולסייע לנו?

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות היריון: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל  kalina@htv.co.il

 

תגיות:הפלותהפלההפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה