סיפורים אישיים

חגית רז: "היה לי הכל. כביכול"

סיפורה של כוכבת שוויתרה על עולם הזוהר: חגית רז, בעבר נערת ישראל לשנת 98 וזמרת עולה בצרפת, והיום עורכת דין וזמרת בתחום המוזיקה היהודית. "הבנתי שאני אוהבת את ה יותר מאת החלומות שלי", היא אומרת

אא
מי האמין ששתי הבחורות הצעירות שעמדו על במה אחת בטקס מלכת היופי של ישראל לשנת 98, לינור אברגיל וחגית רז, יחליטו לאחר יותר מעשור לעזוב את עולם הזוהר לטובת עולם של אמונה?
באותו ערב "זכתה" אברגיל בתואר מלכת היופי של ישראל, ואילו חגית רז "הוכתרה" כנערת ישראל. לאחר הזכייה עולם הדוגמנות היה פתוח בפני חגית, אך למרבה הפלא עניינה אותה דווקא קריירה מוזיקלית, והיא העדיפה להשקיע את מרצה באפיק זה. היא חתמה על חוזה עם חברת הליקון, ועמדה "לעשות את זה בגדול". "היה לי את הכל כביכול - הכישרון, המראה", משחזרת רז, "אבל משהו שם לא קרה, לא זז. כאילו אלוקים כיוון שזה לא יקרה".
חגית לא ויתרה על שום אופציה להתקדם, ובמקביל נרשמה ללימודים אקדמאיים. כך, בגיל 19, ישבה הצעירה השאפתנית על ספסל הלימודים במחלקה ללימודי משפטים.
ואז הגיע המשבר הגדול
בעיצומם של הלימודים, כשהיא מנסה לפתח במקביל קריירה בעולם הבידור, רז (31) חוותה משבר חיים לא פשוט. "ההורים שלי התגרשו, ואמא שלי חלתה במחלה", משחזרת רז בכאב שנותר ממנו רק זיכרון רחוק. בתקופה לא קלה זו היא המשיכה להופיע בלילות, ללמוד למבחני לשכה בימים ולחיות את המציאות החדשה שנכפתה על משפחתה המפורקת. "מזל שכבר אז הייתי מאמינה", מספרת רז ומוסיפה, "תמיד היה לי תהילים בתיק כדי לקרוא ולהתחזק".
ימים חלפו, וכמו כל דבר בחיים גם המשבר הזה הגיע לסיומו. "אמא הבריאה", ממשיכה רז לספר, "ואני סיימתי את הלימודים בהצטיינות. יום אחרי סיום הלימודים כבר הייתי על מטוס לפריז".
מה איבדת שם?
"טסתי עם ידיד. שנינו רצינו להצליח ולהגשים את החלומות שלנו, הוא בתחום האופנה ואני בתחום המוזיקה. זה היה טירוף לנסוע לשם בלי שפה וחברים, אבל התחלתי לאט לאט להתברג ורקמתי קשרים. מתוך אמביציה ישראלית-חוצפנית דפקתי על השולחנות והדלתות של כל חברות התקליטים".
ומה יצא מזה?
"לבסוף חתמתי שם על חוזה. הסינגל  הראשון שיצא באנגלית הצליח מאוד, ושודר בתחנות הרדיו ברחבי צרפת".
רז עלתה על הגל ונשאבה לפריז למשך ארבע שנים תמימות. בשלב מסוים היא הכירה יהודי-צרפתי-דתי שחי על קו תל אביב-פריז, ונורא התרשמה ממנו. "באותה תקופה לא הבנתי מה מושך אותי אצלו, כי אני לא טיפוס שמתלהב מכל אחד", מספרת רז, "היום אני יודעת שזו היתה הרוחניות שבו, כי כסף, חלומות ודברים כאלה היה לי בשפע".
השניים נקשרו יותר ויותר, והגיע רגע שבו הבחור החליט להציב לרז אולטימטום. "אפשר להמשיך את הקשר כך ולהיות ידידים טובים", אמר לה הבחור, "אבל אם תרצי שנמסד קשר זוגי - את תצטרכי לשמור שבת". רז, שהיתה עוד מופתעת מחזרתו בתשובה של אחיה 12 שנים לפני כן, לא היתה מוכנה לזה כלל. "הוא  אמנם הדליק אצלי נורה קיימת", היא משחזרת, "אך עדיין לא הייתי שם בכלל".
באחד הימים התקשר אליה אותו בחור, סיפר שהוא מגיע, וביקש לראותה בסוף השבוע - כמובן, בתנאי שהיא תשמור יחד איתו את השבת. "הסכמתי מבלי לדעת מה זה אומר בדיוק", מודה רז בשלווה. כשהסתובבה איתו בצרפת בחברת בני משפחתו, ונחשפה ליופי של שולחן השבת, לשיר "אשת חיל" לאישה היהודית ולשאר מנהגים המקובלים במסורת ישראל, החלה להתגעגע אל צור מחצבתה. "גיליתי עולם אחר. שם בעצם התחיל התהליך הפנימי שלי", מגלה רז.
רצה בורא עולם, והקשר בין רז לבחור הצרפתי הגיע לסיומו. למרות תום הקשר רז הספיקה ללמוד הרבה ממנו, ובגיחות שעשתה לארץ היא החלה להגיע לשיעורי תורה, ואט אט להבין מהי יהדות, מהי שבת, מהם חגים ומהי צניעות.היא החלה לשמוע את הרב זמיר כהן ונדהמה מהרצאותיו. המשיכה לשיעורי יהדות ברסלב של הרב יובל דיין, אשר דיבר ישירות אל נשמתה, והמשיכה עם הרב צביקה בן דוד, כאשר היא מונחית על ידו בכל דבר ועניין.
עם ההתעמקות בפנימיות התורה, והרחק מאור הזרקורים, החל משהו לא מובן לפעפע בלבה של רז. "זה היה לפני חמישה חודשים, במאי האחרון. פתאום מצאתי את עצמי במקום שכבר לא רציתי לחזור לפריז. הרגשתי שאין קשר בין התהליך הפנימי שאני עוברת לכל מה שהיה לי שם. בחיצוניות לא ראו את זה, כי עדיין הייתי אותה חגית עם גינס ועקבים, אבל הפער הפנימי שנפער היה גדול מדי".
שבועות של התלבטויות קשות עברו על רז. היא כבר הכירה את האמת ואת השבילים המוליכים אליה, וגם ידעה היטב, עמוק בתוכה, שטיסה לפריז היא לא אחת מהן. "שלושה שבועות התהפכתי במיטה עם הקאות וכאבי בטן" משחזרת רז, "כי ידעתי שלחתום על חוזה נוסף בצרפת לא בא בחשבון". ואכן, רז לא חתמה על החוזה הנוסף. "פשוט הבנתי שאני  אוהבת את השם יותר מאשר את החלומות שלי. זו היתה מסירות נפש גדולה בשבילי".
את צרפת החליפה רז בישראל, את ההופעות בפריז במוזיקה יהודית, ואת הבילויים - בשיעורי תורה. "הרבנית שלי, שעזרה ועוזרת לי מאוד בשיעורי תורה, היא כבוד הרבנית רותי פרץ, שעדיין מלווה אותי בכל יום שלישי בשיעורי תורה שמתקיימים בצפון תל אביב. מי שרוצה לבוא, מוזמנת בשמחה! מעבר לכך, חזרתי לעסוק בתחום עריכת דין בדיני המשפחה, ובעתיד אני יודעת שאהפוך את כל השירים הישנים שלי לשירי קודש, כך שיתאימו לערכים ולפנימיות שלי", אומרת רז בגאווה של בת מלך. "התהליך שאני עוברת הוא מאוד  עמוק, מדוד, שקול ושורשי, לכן כל שלב נחקק ולא מתאדה. לפני זמן לא רב לא הייתי מאמינה שאשב לדבר איתך על זה שוויתרתי על החלומות שלי בשביל ה.  אבל אני שמחה על הוויתור שעשיתי. פשוט הבנתי שאני אוהבת את ה יותר מאת החלומות שלי".
תגיות:חגית רזבעלות תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה