פורים

השבוע לפני - השבוע השלישי של חודש אדר

האירועים ההיסטוריים הבולטים שאירעו השבוע בעולם היהודי: הגולם מפראג, חוני המעגל, המלך כורש ועוד

אא

1. בט"ו באדר תרע"ט, נרצחו יותר מ-1,500 יהודים הי"ד תוך שלוש שעות, בפוגרום נפשע של קוזקים צמאי דם, בעיר חמלינצקי (פרוסקרוב) שבאוקראינה, בין מאות פוגרומים באותה עת. 

2. בט"ז באדר ג' אלפים ש"צ, נתן המלך כורש רשות להתחיל לבנות את בית המקדש השני, וביום זה החלו גם בבניית חומת ירושלים לאחר שנים, ועשאוהו יו"ט, כמובא במגילת תענית.

3. בי"ז באדר תרע"ז, בשלהי מלחמת העולם הראשונה, כבשה בריטניה את בגדד והניסה ממנה את התורכים, שהחלו בנסיגה מהירה.

4. כ' באדר הוא יום טוב, מפני שבו ביום נענה חוני המעגל בימי שמעון בן שטח בזמן בית המקדש השני וירדו גשמי ברכה. יהי רצון שיבואו עלינו גשמי ברכה ונדבה בשפע גדול, אמן.

5. בכ' באדר ש"מ, יצר המהר"ל מפראג את הגולם המפורסם, שסייע לו לסכל את עלילות הדם. הגולם סיים את תפקידו בל"ג בעומר ש"נ ונטמן בעליית הגג של ביהכ"נ "אלטנוי שוהל". לא ברור אם הגולם היה במציאות או לא.

6. בכ"ב באדר תרצ"ג, עם עלייתה של המפלגה הנאצית לשלטון, הוקם מחנה הריכוז הראשון, דכאו. המחנה היה אומנם מחנה ריכוז ולא השמדה ולא היו בו משרפות, אולם מתוך מאתיים אלף האסירים שבו, מתו כשלושים אלף, והאחרים הועברו למחנות השמדה אחרים. הי"ד.

מתוך הספר רב-המכר "שבת טיש": סיפורי צדיקים, פנינים ופרפראות, מידות והליכות לשולחן השבת. כל פרשות השנה ומועדיה בכרך אחד, מנוקד ומהודר.

תגיות:אדרהשבוע לפני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה