שבילי האמונה: כשנזכור שהכל מאבא אוהב, הכל יהיה קל יותר
הולך אדם לתומו לדרכו ולפתע הוא חש במכה חזקה בגבו. כאשר הוא פונה אחורה כדי לראות מי הוא המכה, הוא נוכח לדעת כי ידיד נפשו הוא אשר נתן לו את המכה כאות אהבה וחיבה
הולך אדם לתומו לדרכו ולפתע הוא חש במכה חזקה בגבו. כאשר הוא פונה אחורה כדי לראות מי הוא המכה, הוא נוכח לדעת כי ידיד נפשו הוא אשר נתן לו את המכה כאות אהבה וחיבה
מה קרה כשעם ישראל רצה להיות תלוי פחות בקב"ה, להסתדר לבד כמו הגויים ולא לקבל מזון משמים?
כל יום חלם פרעה את החלום, כדי שאם יוסף יגיע לדרגת האמונה הזאת, תהיה הישועה מוכנה מיד
כמה חולים שחיו שנים בניגוד ל"הבטחת" הרופאים?... כמה אנשים שהיו בשפל המדרגה מבחינה כלכלית, קמו והשתקמו ואפילו התעשרו?
ה' נגלה ליעקב בלילה – כי בחושך ה' אתך עוד יותר, היכן שחלק מאתנו חשבו: למה ה' עוזב אותי כביכול? אין דבר כזה. ה' תמיד אתנו, גם בחושך
האמונה מחזירה אותנו לאיזון, משיבה לנו את המבט הנכון. ה' מתאים לכל אחד את ה'חבילה' שהכי מתאימה לו ולתיקונו
לפעמים משהו נראה לנו הכי רע והשאלות צצות: למה ומדוע? ואז משהו מאיר את המציאות ואנו נוכחים לראות איך השלילה הפכה לחיוב, החיסרון הפך ליתרון והכאב לישועה
"אבא אני לא מתפעל מהנאצים, לא מתפעל מהאקדח ומהיורים באקדח, אני יודע שאין עוד מלבדו ושום כח בעולם לא פועל בלי שאתה תסכים לכך!"
עלינו לדעת שה' נתן בחירה לאדם ולכן נראה לאדם כאילו הוא פועל ועושה ומצליח, אך האמת היא שאם הוא מצליח זה רק משום שכבר נגזר עליו להצליח
הייסורים הם לטובה, כי מוטב לסבול בעולם הזה ולחסוך לנו מייסורי עולם הבא. רשע שלא סבל בחייו עליו לדאוג, כי הקב"ה – "משלם לשונאיו אל פניו להאבידו"