חדשות בארץ
משרד הבריאות חסם את ChatGPT בבתי החולים
משר הבריאות החליט לנקוט צעד נגד מה שלטענתו הוא השימוש הלא מבוקר בבינה מלאכותית בעולם הרפואה. הלילה נחסמה הגישה לצ'אטים במחשבים של בתי החולים
- שלומי דיאזלמעקב
- י"א תמוז התשפ"ו||
אילוסטרציה (צילום: דור פזואלו, פלאש90)משרד הבריאות חסם הלילה (בין חמישי לשישי) את הגישה ל-ChatGPT בבתי החולים. כך דווח במעריב. החסימה בוצעה בשל החשש מזליגת מידע אישי של מטופלים באמצעות הצ'אט. כזכור, לפני כשנה ועדת הבריאות של הכנסת דנה בנושא, והתריעה על הסכנה בשימוש בלתי מבוקר בצ'אט בבתי החולים. בעקבות אותו דיון, משרד הבריאות התריע בפני המרכזיים הרפואיים כי שימוש לא מבוקר בצ'אט, על ידי הרופאים והצוותים, אינו רצוי.
בדיון בכנסת התריעו רופאים מפני טעויות המתרחשות בשטח מדי יום בשל שימוש לא מבוקר של רופאים בכלי AI. לאחרונה, בעקבות אותן התראות, פרסמה ההסתדרות הרפואית כללים והצעות לרגולציה על שימוש בבינה מלאכותית על ידי רופאים.
יו"ר ארון "למענכם" יוסי ערבליך, שהיה בין הראשונים לפנות לוועדת הבריאות בכנסת, אמר למעריב: "הבינה המלאכותית היא בשורה אדירה למערכת הרפואה, אך השימוש בצ'אטים בנקודות הזמן הנוכחית עלול לייצר שגיאות. התרעתי בפני משרד הבריאות באפריל אשתקד, ואני שמח שמנכ"ל משרד הבריאות אימץ את המלצתי".
ממשרד הבריאות נמסר: "שמירה על פרטיות המטופלים, הסודיות הרפואית ואבטחת המידע נמצאות בראש סדר העדיפויות בכל הנוגע להכנסת טכנולוגיות. משרד הבריאות רואה בבינה מלאכותית (AI) מנוע משמעותי לחדשנות ולקידום מערכת הבריאות, ופועל לעידוד הטמעתה. השימוש בכלי AI ציבוריים, חינמיים וחיצוניים כרוך בסיכוני סייבר ובחשש לחשיפת מידע רפואי רגיש".
"במרץ 2026 פרסם משרד הבריאות הנחיה המחייבת את כלל ארגוני הבריאות להפסיק את השימוש בכלים אלה ברשתות הארגוניות ולעבור לכלים מאובטחים בלבד, בכפוף לניהול סיכונים מתאים. במקביל לכך, משרד הבריאות מוביל מהלכים לשילוב פתרונות הגנה ייעודיים שיאפשרו להרחיב את השימוש בבינה מלאכותית, גם במחשבים המחוברים לרשתות הארגוניות תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של פרטיות, אבטחת מידע והגנת סייבר".
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



