אמונה

שבילי האמונה: ישועות בזכות התחזקות באמונה ש"אין עוד מלבדו"

"אבא אני לא מתפעל מהנאצים, לא מתפעל מהאקדח ומהיורים באקדח, אני יודע שאין עוד מלבדו ושום כח בעולם לא פועל בלי שאתה תסכים לכך!"

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

סיפורי ישועות רבים ידועים בעקבות התחזקות באמונה שאין עוד מלבדו, נביא כאן כמה מהם:

הרב מבריסק בעל בית הלוי ישב ברוסיה בביתו ועסק בתורה, פתאום שמע דפיקה בדלת. פתח את הדלת וראה יהודי מזועזע. שאלו: מה קרה? והיהודי עונה: יש לי חנות ברחוב הראשי, והחיילים הרוסיים עוברים מחנות לחנות, אם הם מגלים שבעל החנות הוא יהודי שלא שילם את המסים, הם פשוט שולחים אותו לגלות ארוכה בעבודות פרך בסיביר, ואף אחד מאתנו לא משלם מסים, מה לעשות?

בעל "בית הלוי" נשאר רגוע ואמר לו: בוא, תכנס בבקשה. הכניס את אותו יהודי אל תוך ביתו וסגר את הדלת. הוא הוציא מהספריה את הספר "נפש החיים" של רבי חיים מוולוז'ין והתחיל להקריא לו את הסגולה של "אין עוד מלבדו". והאדם ישב והפנים את ההכרה שאין עוד מלבדו יתברך, פתאום מגיעה אשתו ומספרת שהשוטרים עצרו להפסקה לפני החנות שלהם, ואחרי ההפסקה בטעות חשבו שכבר בדקו את החנות ודילגו עליה, והמשיכו לחנויות הבאות! בזכות האמונה באין עוד מלבדו לא יכלו להזיק לאותו יהודי. דרך האמונה החזקה שלו הוא הוריד מהם את הכח והושגח ישירות מה'. אילו היה ממשיך לפחד ומאמין בכח כביכול של אותם חיילים, ה' היה מניח אותו שיקרה מה שצריך לקרות על פי הטבע, אך היות שהוציא את עצמו מגדר הטבע, זכה לישועות בהשגחה מופלאה.

סיפור נוסף מסופר על הרב מבריסק שכשברח מפני הנאצים התחזק מאד באין עוד מלבדו וכך עבר נסים ונפלאות. באורח פלא החיילים לא ראו אותו ולא תפסו אותו, הוא עבר ממש ביניהם, כמו רואה ואינו נראה. כשהגיע קרוב לגבול הרוסי הרגיש שהוא כבר במקום יחסית בטוח, והרפה לרגע מן הענין במחשבתו, ואז עצר אותו חייל נאצי ודרש את כספו. הרב נזכר שוב ב"אין עוד מלבדו", ובאורח נס עזב אותו הגוי והלך לדרכו.

סיפור מפעים ואמתי נוסף שקרה עם הגאון הרב חיים קרייזוירט זצ"ל שהיה רב חשוב, ת"ח עצום, אהוב על כל גדולי ישראל ועוד ןכיהן בתור רב העיר אנטוורפן שבבלגיה שבה גדלתי, והיה גם מסדר הקידושין בחופה ביום חתונתי. סיפור זה זכיתי כמו רוב בני העיר אנטוורפן לשמוע מפיו של הרב עצמו, סיפור הממחיש יותר מכל את הסגולה והעוצמה של אין עוד מלבדו. ר' חיים קרייזוירט זצ"ל , סיפר איך הוא ניצל בשואה, סיפור שבתו הרבנית זליבנסקי אישרה ששמעה מפיו, היה נוהג לספרו בכל סוכות, כדי להראות איך הקב"ה סוכך עליו.

היה זה כשהרב היה בחור צעיר בן עשרים ושתיים, אחר חמש שנים של עבודת פרך במחנה הריכוז. באותו הזמן ריחפה על ראשו סכנת חיים, שכן הנאצים חשדו בו ובעוד כמה אנשים שהם מרגלים, האם אפשר היה להתווכח עם הנאצים?! הוא עמד בחדר עם יתר החשודים ועמדו מול שבעה חיילים חמושים. כל אחד שהגיע תורו הנאצים האשימו אותו בריגול וירו בו מיד. היה זה פחד אלוקים. ר' חיים עמד בתור, לידו ערמת גופות של אלו שכבר נהרגו והוא הבא בתור. לפי דרך הטבע אין שום סיכוי שבעולם להינצל.

כעת הגיע תורו. הוא עמד מול הנאצים והם הטיחו בו שהוא מרגל ושהוא שיתף פעולה עם האמריקאים. ר' חיים הבחור שאל, האם מותר לו לבקש בקשה אחרונה לפני הוצאתו להורג, וענו לו בבקשה. הוא ביקש שלוש דקות של שקט, הנאצים הסכימו לו ולקחו שעון חול כדי שלא יזכה חלילה בדקה אחת מיותרת.

הרב מספר שהוא התחיל לצעוק: "אבא אני לא מתפעל מהנאצים, לא מתפעל מהאקדח ומהיורים באקדח, אני יודע שאין עוד מלבדו ושום כח בעולם לא פועל בלי שאתה תסכים לכך! אתה ה' מעל לכל העולמות ולכל הבריות, וזה הכל הסתר פנים!" והוא התחיל לצעוק: "אני רוצה חיים!"

לאחר שלוש הדקות אמרו לו הנאצים שיעמוד עם הפנים לקיר כי עכשיו יורים בו, ו"בית הדין" של הנאצים צועק פויער – אש, וכולם מכוונים את הרובים כלפיו. לפתע מסתכל עליו המפקד הראשי, מתחיל לרעוד, קורא לו לצד ולוחש לו: "אתה כזה יפה תואר... אתה מזכיר לי את הבן שלי, אני לא יכול לראות אותך עוד גופה על הארץ, לא יכול!" המפקד הדריך אותו איך יימלט, והוא בעצמו יחפה עליו ויירה באויר כאילו הוציא את גזר הדין לפועל, וכך הוא ניצל לחיים טובים.

 

ולא רק צדיקים יכולים לפעול דרך סגולה זאת.

סיפרה לי אשה אחת שהיתה משפחה שהתנכלה להם מאד על לא עוול בכפם, ואיימו להזיק להם בדרכים שונות. בתחילה הם אמנם פחדו מאוד, כי היה מדובר באנשים קשים, אבל אז החליטו להתחזק באמונה שאין עוד מלבדו ולנטרל את הכח של אותם אנשים חסרי לב, ולפתע אותו זוג כאילו שכחו אותם, והפסיקו להציק להם ולא קיימו אפילו לא איום אחד.

אשה נוספת סיפרה, שבעקבות מה ששמעה אצלי בשיעור, החליטה לגייס את האמונה ב"אין עוד מלבדו" לעזרתה. היא עמדה לפני נישואי בתה, ומצבם הכלכלי היה בכי רע. הם כבר חיתנו שורה של ילדים, והחשבון שלהם בבנק כבר היה מוגבל. היא היתה זקוקה לכסף ובאה לבנק על אף שלא היה כל סיכוי שתקבל הלוואה. בכל אופן היא הגישה בקשה לסכום עצום של מאה וחמישים אלף שקלים. בהתחלה סירבו לה בכלל, ולאחר מכן התפשרו באורח פלא על חמישים אלף. היא המשיכה לשנן לעצמה באמונה איתנה כי אין עוד מלבדו, וביקשה פגישה עם מנהלת הבנק. עברו ימים אחדים, תוך שהיא ממשיכה לדמיין לעצמה במוחש איך כל הפקידים והמנהלים בבנק כמו בובות בידי ה'. פתאום מתקשרים אליה מהבנק ומודיעים לה שתגיע כי יש אפשרות להלוואה גדולה יותר. כשהגיעה אישרו לה מאה אלף שקלים, ואז אמרו לה שתוכל להיפגש עם המנהלת. היא נכנסה לפגישה ועבדה בתודעתה להרגיש איך הקב"ה נמצא שם ומנהל את הישיבה. בתום הפגישה אמרו לה בשמחה כי מאשרים לה הלוואה של מאה וארבעים אלף שקלים. היה זה לגמרי מעל לטבע.

אכן, מי שמאמין שהקב"ה מנהל את העולם, זוכה שהקב"ה ינהל את העולם בצורה המותאמת בדיוק בשבילו.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופס לחץ כאן

תגיות:אין עוד מלבדושבילי האמונההרבנית אסתר טלדנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה