אמונה

מדוע נברא העולם בשישה ימים?

  • כ"ז כסלו התשע"ה 
אא

שאלה

בס"ד שלום כבוד הרב!

אינני מבין מדוע ברא ה' את העולם בשישה ימים? שכן הוא יכל לברוא את העולם במשך יותר משישה ימים או אפילו ביום אחד.

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
אמת הדבר, שהקב"ה יכל לברוא הכל ברגע אחד, אך הוא יתברך ברא את העולם בעשרה מאמרות, וזאת כדי שנוכל ללמוד ממעשיו, ולראות את ההשתלשלות של הבריאה עד האדם, ולראות שהאדם הוא אכן נזר הבריאה. כך אמרו חז"ל בדרך משל, שהבריאה דומה לבעל-בית שמתקן סעודה לפני האורח, תחילה מסדר את הבית, אחר כך את השולחן, את הכלים, ורק לבסוף מכניס את האורח לביתו, כך הקב"ה תיקן את העולם לקראת בואו של האדם.
באמצעות הבריאה ההדרגתית אנו לומדים להעריך את מעשיו של הקב"ה, ולראות את התכנון שבהם, שנועד למען האדם.
 
סיבה נוספת לכך, הוא כדי שהאדם יוכל להשתתף במעשה בראשית, על ידי שמירת השבת. השבת הינה מצווה המזכירה לנו בכל שבוע ושבוע את בריאת העולם, ומקשרת בין מעשינו לבין הבריאה שהקב"ה יצר בשישה ימים. כך למעשה אנו מחקים בפעולותינו את מלאכתו של הבורא, אנו מדמים את מעשינו למעשיו יתברך, ומתקדשים בזכות זאת. ה' שבת ביום השבת, כדי שאנו נשבות ביום השבת ונוכל להתקרב אליו יתברך.
 
בברכה,
דניאל בלס
 

מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים