שאל את הרב - כללי

המצב המדיני

  • כ"ו חשון התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב, +אולי בבקשה תעלו דברי רבנים של המשמעות של מה שקורה כך שנוכל להירגע. +אילו דברים עוד צריך לקחת על עצמנו בעבודת ה' כדי לעזור לזירוז הגאולה

תשובה

 

לכבוד השואלת,

 

הכלל הוא שאין רצונו של השם יתברך שנהיה כל כך מופחדים בשום פעם עד שלא יהא באפשרי להמשיך חיים תקינים. הרי כל תכליתינו בעולם הזה זהו להביא את העולם לידי תיקון - ובעיקר דרך קיום התורה והמצוות - א"כ פשוט הדבר שרצונו יתברך שתמיד נשמור בתוכינו את האיזון התומך בהמשך חיים תקינים ופוריים.

 

ומה שאת צריכה לדעת, שכל הפחדים האלו שמסביב, אינם נשלחים לעולם אלא כדי לעורר את אותם אנשים שחוגגים כל ימיהם ואינם שמים על לב שישנם תוצאות למעשיהם, והם נדרשים להתרכז ולבנות יחס אישי עם בורא העולם, הם אלו שצריכים לדאוג ולחשוב על דברים כאלו. אבל אותם האנשים יראי השם, שכל שאיפתם אינה אלא לשפר את המצב ולעשות את רצון הבורא, אינם צריכים לדאוג ממצבים כאלו, - כל שאין נכנסים למקום סכנה - ובודאי שאין להם למנוע את עצמם מהמשך חיים תקינים ופוריים.

~~~

לגבי מה שכל אחד צריך לקבל על עצמו, ישנם דברים שכל אחד יודע מה שהוא צריך לתקן, וישנם דברים שגדולי הדור אומרים לכלל  מה שצריכים לתקן.

 

כל מעשה שקורה, הוא ג"כ מסר לפרט וג"כ מסר לכלל. ולכן כל אחד שמכיר מה שעליו לתקן, יש לו לקבל על עצמו מה שדרוש לעצמו בתיקון מעשיו, ואע"פ שאין אותו ענין שייך לתיקונם של הכלל.

 

לכן, מי שיודע שקשה לו בקיום איזו מצוה בפרט, יש לו להתחזק בו לפחות במקצת יותר ממה שהיה לפני כן, אחרי כל פעם שאירע ח"ו מעשה כזה המעורר לתיקון.

 

הדרך לדעת איפה שצריכים להתחזק, היינו, לקחת ספר הלכה, כגון הקיצור שולחן ערוך, לקרוא בו ולשקול כל פעם שקורא משהו חדש, אם יכול לקיים את מה שלמד. אם קשה לו איזה הלכה מסויימת, יכול לעשות שאלת רב לגבי מצבו; אבל אם בסופו של דבר הוא מחוייב בפרט הזה וקשה לו לשומרו כראוי, אז יקח על עצמו לפחות חלק קטן ממנו, או יתחיל לקיימו לפחות פעם אחת בשבוע, עד שכעבור הזמן יתרגל, וימצא שיוכל כן לקיים את הענין בשלימותו.

 

לגבי הכלל, מה שאמרו גדולי הדור בשנות האחרונים, שיש להתחזק מול המשיכה של אתרי האינטרנט, הן להתחזק שלא לראות מראות שאינן ראויות (ויש להשתמש באינטרנט רק ביחד עם פילטר), והן להתחזק שלא להכנס בתוכן החברתי, אשר יכול למשוך את האדם לשרוף שעות על שעות מחייו בביטול זמן לדברי שוא וריקנות.

 

עוד אמרו שיש להתחזק ולשמור מכל סוג של לשון הרע; והנוגע גם לזה הוא ענין שעוד יותר גדול, דהיינו, שיש לראות לבנות אחדות בין כלל ישראל. ליזהר משנאת חנם והפירוד שבא עקב גישות שונות , לראות את הטוב בזולת והחלק שבו שמייחד את הכלל ישראל, ולהתנהג לכל אחד מישראל בדרך ארץ ובסבר פנים יפות.

 

ובזכות האחדות והחיזוק, יהי רצון שנזכה לצאת מן הגלות הזה במהרה בימינו,

 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה