שאל את הרב - כללי

שם לתינוק על שם החם

  • י"ז חשון התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב, אבקש להפנות את השאלה לרב זמיר כהן. אני בהריון ראשון ב"ה, חודש שמיני ויש לנו ברוך ה בן, אצל המשפחה של בעלי נהוג לקרוא לבן בכור ע"ש אביו למרות שעודו בחיים. שמו יהונתן ואני לא מעוניינת בשם שיש בו את האות ת'!!! בעלי ידע זאת עוד לפני החתונה... אני הצעתי כפשרה את השם ינון שאליו אני מחוברת מאוד! וזה אותן אותיות של השם יהונתן רק בלי ת'. מה הרב ממליץ לי לעשות??? אני מאוד טרודה בנושא, במקום להיות רגועה ושמחה אני פוחדת שהדבר יוביל למחלוקת. נ.ב לא נראה לי שלחמי משנה שיקראו ע"ש את השם.

תשובה

לכבוד השואלת, 

לא יצא לנו להביא את השאלה להרב זמיר שליט"א. 

כממונה באתר לענות תשובות אני אנסה לענות בעזרת השם על השאלה, ואני מקוה שיהיה לכם לתועלת; ואם לא, אפשר לשלוח שוב את פנייתכם לאתר.

היה נראה לי, שהכי עדיף בשביל המשפחה וגם לתועלת הילוד בעזרת השם, שמה שיביא שלום בין כולם הוא הכי עדיף.

הרי אמרו חז"ל בלשונם הקדושה: "תני ר' ישמעאל גדול שלום, ששם הגדול שנכתב בקדושה אמר הקב"ה ימחה במים כדי להטיל שלום בין איש לאשתו (ויקרא רבה פרשה ט). 

ולמדנו מכאן מהו ערך השלום, שהקב"ה מוכן שאפילו ימחקו את השם הקדוש שלו ובלבד שישיגו על ידי זה שלום בין איש ואשתו.

אם כן יש לומר, שלפי דבריך במכתב יתכן שהשם "ינון" מקובל על כולם: עליך, וגם על חמיך, וגם לבעלך - שכל רצונו הוא רק לעשות בשביל כבוד אביו, ואם אביו כבר מסכים לשם הזה הרי הוא גם מקיים בזה כיבוד אב. ואם כן, השם שישיג שלום בין כולם, יש לו את החשיבות הכי גדולה.

ואם זה יסתדר לכם, אפשר להוסיף שיתכן ששם כזה יהיה עוד בזה גם זכות נוסף לנולד - שמיד שנולד כבר זכה על ידי קבלת שמו לגרום שלום בעולם. 

ואסיים בברכה, שתזכו ללידה בריאה בשעה טובה ומוצלחת, אמא בריאה וולד בריא, ושתזכו שתשרה שלום באוהליכם לאריכות ימים  ושנים טובים. 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה