שאל את הרב - כללי

חברות או משפחה ?

  • ו' חשון התשע"ה
אא

שאלה

שלןם כבוד הרב , אני כבר נערה בת 17 ולפעמים חברותיי יוצאות קצת בערבי שישי או בערבי חול אחרים חבורתיי הן דתיות ואני דיי התחזקתי מהם אך גם קצת התדרדרתי התחלתי לדבר בחוצפה . ואני די אוהבת אותם. ותמיד שבאלי לצאת איתם גם ,הוריי לא מתנגדים אך הם מראים סימנים של כעס ודאגה הם תמיד אומרים לי שחברים זה רק המשפחה, ובאלי ללכת לשיעורי תורה יחד עם החברות ולבלות קצת אך כדי לכבד את הורי אני לא יוצאת וכל פעם אני אומרת לחברותיי סיבה אחרת ?מה עליי לעשות לשקר לחברותיי כי קשה לי להגיד את האמת או לצאת ולא לכבד את הוריי ???

תשובה

 

לכבוד השואלת,

 

הואיל והחברות האלו, לפי דבריך, גורמים לך להדרדרות רוחנית, ולפי דברי המסילת ישרים (פרק ה') שכתב, "הנה אנו רואים פעמים רבות, אפילו אחר שנתאמת אצל האדם חובת העבודה והזהירות בה, יתרפה ממנה או יעבור על איזה דברים ממנה, כדי שלא ילעגו עליו חבריו או כדי להתערב עימהם...  אין לו לאדם אלא לטהר ולנקות עצמו ולמנוע רגליו מדרכי ההמון השקועים בהבלי הזמן" - הרי שיש חיוב להרחיק מהן; אם כן יש לך להתחמק מן החברות (אסור לשקר, רק תתני להן איזשהו תירוץ - אשר בחלקו הוא באמת אמת - למה שלא תוכלי לצאת עמהן ) ויש לך לכבד את רצון ההורים.

 

וכל זה אמור כאשר הקשר עם החברות מביא לידי התדרדרות ברוחנית; ואפילו במקצת - וכדברי המסילת ישרים הנ"ל. אמנם אם ישנן חברות כאלו שהולכות לשיעורי תורה ביחד ואת מתחזקת בקירוב להשם ולתורה על ידן, אז אפשר לצאת - כי הרי כוונתך לעשות רצון השם;  ואז יש להסביר בנחת להורים שאת כן מכבדת את דעתם, אבל במקרה כזה אין את יוצאת סתם לבלות רק שאת יוצאת כדי לחזק את עצמך בתורה.

 

ויהי רצון שהשם יתן לך את השמירה הראויה להנצל מחברות לא טובה, ולהיפך להתחזק בחברות טובות המסייעות להתקרב להשם,

 

בברכה,

 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה