הלכות ומנהגים

מה קורה לנשמה לאחר הפטירה?

  • ט"ו אב התשע"ד
אא

שאלה

שאלה דחופה לרב, נא לענות לי במייל. דחוף!!! אבא שלי נפטר לפני חודשיים וחצי. מאז, אנחנו לא מפסיקים לבכות, מיוסרים, לא מאמינים, כואבים מאוד את לכתו. שתי שאלות לי אליך: 1. מה קורה לנשמה לאחר הפטירה? 2. אנחנו עולים לבית העלמין מדי שבוע ושמענו שזה לא טוב למת. אנא ממך תפרט למה. עלי לציין שאנחנו עולים לבית העלמין מאחר שאנו חשים געגוע מאוד גדול אליו. אנא ענה לי במהירות למייל. אני עומדת להשתגע.

תשובה

שלום וברכה

כאשר הנשמה עוזבת את העולם הזה היא מגיעה לעולם האמת בתחילת הדרך שופטים את האדם על כל מעשיו בעולם כדי לדעת לאן יוליכו אותו לגן עדן או חלילה למקומות אחרים. מי שנשמתו סיגלה מצוות ומעשים טובים והקפידה על כל מצוות ה' לעשותם כטהרה שבתתפילין תורה צניעות חסד צדקה וכו' נגזר דינה ללכת לגן עדן ומלאכי מעלה מלווים אותה בתופים ובבמחולות למקומה המובטח לה בגן עדן בין הצדיקים והצדקניות בכל הדורות ונשמת הנפטר מתענגת על ה' בתענוג שאין למעלה הימנו. אולם מי שלא הצליח להתגבר על יצרו ולא שמר את מצוות ה' כראוי ועוונתיו מרובין ה' ישמור, נגז עליו להזדכך ביסוריי גיהנום המרים לפני שיגיע לגן עדן לקבל את שכרו. כל אחד ואחד נענש בצורה מיוחדת לפי מעשיו.

אין כל אפשרות של תשובה בעולם האמת, הבחירה כבר איננה ואין האדם יכול לשנות כלום. אולם בכל זאת יש דרך לאדם להתעלות בעולם האמת להינצל מעונשים ולזכות להוסיף שכר בעולם הבא. זאת באמצעות מעשי בניו ובנותיו ושאר יוצאי חלציו בעולם הזה, כאשר בניו ובנותיו הולכים ומתחזקים בדרך ה' ומתעלים בתורה במצוות ובקבלות טובות הם יכולים לסייע מאוד לנשמות הנפטרים שזוכים להקלה בעונש או להתעלות גדולה בעולם הבא לעלות למקום גבוה יותר ולהגיע לעונג עצום יותר. ראי  http://www.sodot.tv/site/ProDetile.asp?CategoryID=1&SubID=4&id=33 לא לבעלי לב חדש.

2. מאחר והנפטר טרוד בדינו במשך השנה הראשונה אין לעלות יותר מידי על קברו. אם רוצים ניתן לעלות על קברו כדי להתפלל ולומר פרקי תהילים לעילוי נשמתו.

אשמח לסייע עוד,

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה